Járműtechnológáról egyeztet Franciaország és Japán

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Egyeztetések indultak Franciaország és Japán között miniszteri szinten járműipari technológiai kooperációról és ennek keretében a Nissan és a Renault autógyárak közötti ellentétek elsimításáról, együttműködésük megerősítésének az elősegítéséről - számolt be kedden az Automotive News hírportál.

Mindkét kormány közleményben erősítette meg, hogy Hiroshige Seko japán gazdasági és kereskedelmi miniszter, valamint Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter telefonbeszélgetésen biztosította egymást a két autógyár közötti együttműködés támogatásáról. A miniszterek egyébként a két ország közötti technológiai együttműködés megerősítéséről tárgyaltak az elektromos mobilitás, akkumulátorgyártás és önállóan navigáló járművek terén. A két autógyár szándékát ismerő belső forrásoktól származó információk szerint mindkét cég az együttműködés helyreállításán dolgozik Carlos Ghosn egykori vezérigazgatónak a több mint két évtizedes folytonosságot megszakító tavaly novemberi letartóztatását és mindkét cég vezetői posztjáról való eltávolítását követően.

Cél ugyanakkor az együttműködés nagyobb önállóságot biztosító új alapokra helyezése is. Ami például lehetőséget nyújtana a Renaultnak, hogy újrakezdje az egyesülési tárgyalásokat a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) autógyárral is. A Nissan, a Renault és Fiat Chrysler illetékesei nem kommentálták a lap értesülését. Az FCA és a Renault fúziós tárgyalásai júniusban rekedtek meg, mivel a Renaultnak nem sikerült megszereznie a Nissan támogatását és a francia kormánynak a Renault igazgatótanácsában ülő képviselők sem adták beleegyezésüket. A Wall Street Journal a múlt hónapban viszont már arról számolt be, hogy a Renault és a Nissan részvény kereszttulajdonlásuk kiegyensúlyozásáról tárgyal. A Renault ugyanis 43 százalékos szavazó részesedéssel rendelkezik a Nissanban, az pedig 15 százalékos nem szavazó részesedéssel a Renaultban. Belső források tájékoztatása szerint a Renault kész lenne csökkenteni részesedését. Az együttműködésbe később bevont Mitsubishi autógyárral együtt a Renault-Nissan-Mitsubishi hármas tavaly 10,8 millió járművet gyártott. Ha egyetlen vállalat lenne, az együttműködés a világ második legnagyobb autógyártója lenne a Volkswagen konszern mögött, megelőzve a japán Toyotát. https://www.autonews.com/automakers-suppliers/french-japanese-talks-signal-progress-renault-nissan-s

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Japán kézben a legtöbb amerikai állampapír »

4IG 930 (0,11 ) AKKO Invest 446 (-0,89 ) APPENINN 400 (1,14 ) AutoWallis 111 (1,83 ) BIF 309 (-0,32 ) CIGPANNONIA 221 (1,15 ) CSEPEL 588 (3,16 ) CyBERG 1560 (-5,45 ) EHEP 8400 (-5,08 ) ELMU 34400 (0,58 ) EMASZ 31200 (-0,64 ) ENEFI 438 (4,29 ) ESTMEDIA 149 (3,33 ) FORRAS/OE 1660 (19,42 ) FUTURAQUA 112 (-4,44 ) GSPARK 5000 (0,40 ) KULCSSOFT 1700 (19,72 ) MASTERPLAST 744 (0,54 ) MOL 2974 (1,85 ) MTELEKOM 442 (0,34 ) NORDTELEKOM 50 (-5,47 ) NUTEX 54 (-2,86 ) OPUS 294 (-1,93 ) OTP 14280 (0,92 ) OTT1 256 (0,59 ) RICHTER 5950 (0,34 ) SET Group 122 (-3,79 ) TAKAREK 560 (-1,06 ) WABERERS 1235 (-0,80 ) ZWACK 17600 (0,28 )