Kevés a sikeres innováció

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az innovációk ötöde válik sikeres tömegtermékké a bevezetést követő egy évben Magyarországon - derül ki a GfK Piackutató és az Év Terméke Díj közös felméréséből.

Az új termékek 47 százaléka a bukott termékek közé kerül

A kutatás keretében több száz új innovációt vizsgáltak, majd csoportosítottak a bevezetést követő egy éven belül elért teljesítményük alapján.

A felmérés szerint az új termékek 47 százaléka sem jelentős vásárlói bázist, sem jelentős ismételt vásárlást nem tud elérni, így a bukott termékek közé kerülnek. A sikeres, nem tömegpiaci termékek közé az újdonságok 29 százaléka tartozik. Végül 4 százalékos újravásárlási aránnyal rendelkeznek azok az innovatív termékek, amelyek rövid időn belül viszonylag jelentős vásárlói tábort szereznek, azonban a kipróbálást követően a vásárlók nem térnek vissza hozzájuk, valószínűsíthetően csalódnak a termékben.

A GfK szerint a napi fogyasztási cikkek (FMCG) területén a fogyasztó számára két értékben mutatkozhat meg az innováció ereje: egyrészt a kényelemben, másrészt a megfelelő ár-érték arányban.

41 termék, illetve szolgáltatás nyerte el Az Év Terméke díjat

A felmérésből kiderült az is, hogy az innováció folyamatos fenntartása egyre fontosabb, hiszen az európai tapasztalatok alapján az FMCG forgalom 7 százaléka származik még csak az innovációkból.

Az elmúlt három évben összesen 41 termék, illetve szolgáltatás nyerte el Az Év Terméke díjat. A díjazottak többsége a napi fogyasztási cikk kategóriák köréből került ki - élelmiszerek, üdítőitalok, testápolás illetve háztartási papíráru -, a többiek között vannak szolgáltatók, tartós fogyasztási cikk márkák, illetve OTC termékek.

Az Év Terméke Díj (Product of the Year) a világ egyik legjelentősebb innovatív termékeket díjazó rendszere, amely a fogyasztók döntésén alapul.

Magyarországon 2012-ben indult útjára. A díjra gyártók és forgalmazók nevezhetik új, és innovatív termékeiket, szolgáltatásaikat. A díjat a fogyasztók szavazzák meg azokról az innovatív termékekről, amelyek az elmúlt egy 1-1,5 évben jelentek meg a hazai piacokon.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Fontos a fenntarthatóság »

4IG 1120 (1,82 ) AKKO Invest 25400 (1,60 ) ALTE2 748 (1,91 ) ALTEO 750 (2,18 ) ANY 1340 (-0,37 ) APPENINN 474 (-1,15 ) AutoWallis 122 (14,62 ) BIF 303 (-0,66 ) CIGPANNONIA 375 (-0,27 ) Duna House A 4100 (1,99 ) EHEP 5100 (2,00 ) ELMU 27800 (-2,11 ) EMASZ 24400 (-0,81 ) ENEFI 466 (0,43 ) ESTMEDIA 82 (-3,32 ) FUTURAQUA 76 (1,33 ) GSPARK 3730 (-1,06 ) KONZUM 213 (3,65 ) MOL 3166 (0,64 ) MTELEKOM 423 (0,36 ) NORDTELEKOM 42 (6,00 ) NUTEX 28 (-0,36 ) OPUS 430 (2,78 ) OTP 12000 (-0,17 ) OTT1 198 (-2,36 ) PANNERGY 706 (-0,56 ) RABA 1195 (0,84 ) RICHTER 5110 (-2,48 ) SET Group 504 (0,20 ) WABERERS 1100 (11,11 ) ZWACK 17650 (0,86 )