Kínában vásárolt telket a Tesla

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Telket vásárolt a Tesla Sanghajban első külföldön épülő Gigafactory elektromos autókat gyártó üzeme számára - jelentette be Tesla szerdán egy, a kínai közösségi médiában közzétett üzenetben.

A Tesla júliusban állapodott meg a sanghaji helyi hatóságokkal arról, hogy ott építi fel első elektromos autókat gyártó üzemét az Egyesült Államokon kívül. A 2 milliárd dolláros beruházáshoz a Tesla egy korábbi közleménye szerint az ázsiai tőkepiacon kívánja előteremteni a finanszírozási forrásokat. A dolgozók toborzását a tervezett üzembe a Tesla már az idén augusztusban megkezdte. Az üzem két éven belül kezdi meg az elektromos autók gyártását és kapacitása további két-három éven belül eléri az évi 500 ezret.

"Az Egyesült Államokon kívüli első Gigafactory számára Sanghajban biztosított telephely fontos mérföldkő a Tesla fenntartható módon termelő gyártóbázisainak a fejlesztésében" - jelentette ki Robin Ren globális értékesítésért felelős alelnök.

A Tesla közleményében nem adta meg a telephely vételárát, az ingatlanügyekért felelős illetékes sanghaji hivatal azonban egy 865 ezer négyzetméteres földterület aukciós értékesítéséről számolt be szerdán 973 millió jüan (140 millió dollár) áron. Kínában rohamosan növekszik a teljesen elektromos, valamint a hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid, összefoglaló nevükön "új energia járművek" (new-energy vehicles, NEV) értékesítése még az egyébként lassuló autópiaci forgalom közepette is. A NEV-értékesítés az év első kilenc hónapjában 81,1 százalékkal 721 ezerre ment fel.

A Tesla júliusban húszezer, illetve harmincezer dollárral növelte Kínában két elektromos modellje, a Model X és a Model S árát a kínai importvámok emelése miatt. A kínai kormány ugyanis az amerikai importvámok megemelésére válaszul a 25 százalékos vámtételt 40 százalékra emelte.

A Teslának jól ment az üzlet Kínában még a 25 százalékos importvámokkal együtt is, hiszen tavaly kétmilliárd dollárra megduplázta eladásait. A Tesla messze a legsikeresebb külföldi elektromosautó-márka Kínában. Az importvámok megemelése azonban a márkák közül éppen a Teslát érintette a legérzékenyebben, hiszen nem rendelkezik helyi gyártással és nem folytat együttműködést helyi partnerrel sem.

A kereskedelmi háború kirobbantása előtt az Egyesült Államok 2,5 százalék importvámot vetett ki a személygépkocsikra, míg az EU 10 százalékot, Kína pedig 25 százalékot az amerikai autók importjára.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Nem volt szívbajos a Tesla Kínában »

4IG 976 (0,41 ) ALTEO 766 (0,52 ) ANY 1315 (-0,38 ) APPENINN 442 (-1,56 ) AutoWallis 112 (-0,88 ) BIF 310 (4,03 ) CyBERG 1870 (-1,06 ) ESTMEDIA 121 (2,02 ) FORRAS/OE 1520 (-3,80 ) FORRAS/T 1600 (5,26 ) FUTURAQUA 113 (0,53 ) MOL 2994 (-0,20 ) MTELEKOM 436 (0,23 ) NUTEX 30 (0,67 ) OPUS 384 (-0,31 ) ORMESTER 7550 (-4,43 ) OTP 12700 (-0,39 ) OTT1 282 (-0,18 ) PANNERGY 746 (-0,53 ) RABA 1135 (-1,30 ) RICHTER 4880 (-1,25 ) SET Group 664 (0,15 ) TAKAREK 610 (-0,97 ) WABERERS 1355 (-0,37 )