Kínában vásárolt telket a Tesla

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Telket vásárolt a Tesla Sanghajban első külföldön épülő Gigafactory elektromos autókat gyártó üzeme számára - jelentette be Tesla szerdán egy, a kínai közösségi médiában közzétett üzenetben.

A Tesla júliusban állapodott meg a sanghaji helyi hatóságokkal arról, hogy ott építi fel első elektromos autókat gyártó üzemét az Egyesült Államokon kívül. A 2 milliárd dolláros beruházáshoz a Tesla egy korábbi közleménye szerint az ázsiai tőkepiacon kívánja előteremteni a finanszírozási forrásokat. A dolgozók toborzását a tervezett üzembe a Tesla már az idén augusztusban megkezdte. Az üzem két éven belül kezdi meg az elektromos autók gyártását és kapacitása további két-három éven belül eléri az évi 500 ezret.

"Az Egyesült Államokon kívüli első Gigafactory számára Sanghajban biztosított telephely fontos mérföldkő a Tesla fenntartható módon termelő gyártóbázisainak a fejlesztésében" - jelentette ki Robin Ren globális értékesítésért felelős alelnök.

A Tesla közleményében nem adta meg a telephely vételárát, az ingatlanügyekért felelős illetékes sanghaji hivatal azonban egy 865 ezer négyzetméteres földterület aukciós értékesítéséről számolt be szerdán 973 millió jüan (140 millió dollár) áron. Kínában rohamosan növekszik a teljesen elektromos, valamint a hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid, összefoglaló nevükön "új energia járművek" (new-energy vehicles, NEV) értékesítése még az egyébként lassuló autópiaci forgalom közepette is. A NEV-értékesítés az év első kilenc hónapjában 81,1 százalékkal 721 ezerre ment fel.

A Tesla júliusban húszezer, illetve harmincezer dollárral növelte Kínában két elektromos modellje, a Model X és a Model S árát a kínai importvámok emelése miatt. A kínai kormány ugyanis az amerikai importvámok megemelésére válaszul a 25 százalékos vámtételt 40 százalékra emelte.

A Teslának jól ment az üzlet Kínában még a 25 százalékos importvámokkal együtt is, hiszen tavaly kétmilliárd dollárra megduplázta eladásait. A Tesla messze a legsikeresebb külföldi elektromosautó-márka Kínában. Az importvámok megemelése azonban a márkák közül éppen a Teslát érintette a legérzékenyebben, hiszen nem rendelkezik helyi gyártással és nem folytat együttműködést helyi partnerrel sem.

A kereskedelmi háború kirobbantása előtt az Egyesült Államok 2,5 százalék importvámot vetett ki a személygépkocsikra, míg az EU 10 százalékot, Kína pedig 25 százalékot az amerikai autók importjára.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Jócskán beújít a Wizz Air »

4IG 1112 (1,09 ) AKKO Invest 25200 (0,80 ) ALTE2 748 (1,91 ) ALTEO 750 (2,18 ) ANY 1340 (-0,37 ) APPENINN 470 (-1,88 ) AutoWallis 122 (14,62 ) BIF 294 (-3,61 ) CIGPANNONIA 375 (-0,27 ) Duna House A 4100 (1,99 ) ELMU 27800 (-2,11 ) EMASZ 24400 (-0,81 ) ENEFI 450 (-3,02 ) ESTMEDIA 83 (-2,01 ) FUTURAQUA 76 (1,47 ) GSPARK 3730 (-1,06 ) KONZUM 209 (1,70 ) MOL 3158 (0,38 ) MTELEKOM 424 (0,59 ) NORDTELEKOM 42 (4,50 ) NUTEX 27 (-2,53 ) OPUS 421 (0,67 ) OTP 11950 (-0,58 ) OTT1 199 (-2,07 ) PANNERGY 706 (-0,56 ) RICHTER 5110 (-2,48 ) SET Group 504 (0,20 ) WABERERS 1060 (7,07 ) ZWACK 17650 (0,86 )