KPMG - ügyfélélmény és a fogyasztói döntések

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A KPMG tanácsadó cég felmérése szerint a fogyasztói döntéseket apróságok is befolyásolják, ezek között fontos tényező az ügyfélélmény, ennek figyelembevételével a hazai kereskedők gyors és célzott fellépéssel jelentős versenyelőnyre tehetnek szert a vásárlókért folytatott küzdelemben.

A KPMG 33 000 fogyasztói értékelés alapján első alkalommal elemezte a hazai piac szereplői által nyújtott ügyfélélményt. A kutatás eredménye szerint számos iparágban, szektorban komoly szakadék van a vásárlók igényei és a cégek által nyújtott ügyfélélmény között. Kimutatták, hogy a hazai fogyasztók ügyfélélménnyel kapcsolatos elvárásai még formálódóban vannak, nem lehet beszélni a fejlettebb fogyasztói piacokon jellemző tudatosságról, habár a fogyasztók legjobb élményei gyorsan elvárásokká alakulnak. A felmérés alapján a KPMG hat tényezőt - az integritást, a megoldást, a testreszabást, az idő és ráfordítást, az elvárást, az empátiát - azonosított be ügyfélélményt meghatározónak, melyek közül az első kettőnek mindenképpen teljesülnie kell.

A KPMG szerint a november végétől szilveszterig tartó fogyasztási csúcsszezonban a magyar vásárlók az első 9 hónapban szokásos havi átlagköltésük másfélszeresét költik el a kiskereskedelemben. Számos kereskedőnél a karácsonyi bevásárlási szezon sikere vagy kudarca határozza meg az egész éves eredményt, de a mostani bevásárlások közben szerzett ügyfélélmények a jövő évi forgalmat is befolyásolhatják - tették hozzá.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Aláírják az EU és Vietnam közötti kereskedelmi egyzményt »

4IG 1102 (0,92 ) AKKO Invest 25000 (0,81 ) ANY 1340 (-0,37 ) AutoWallis 125 (0,81 ) EHEP 17000 (8,97 ) ESTMEDIA 82 (0,74 ) FUTURAQUA 79 (-0,51 ) MOL 3084 (0,39 ) MTELEKOM 418 (0,12 ) OPUS 462 (2,62 ) OTP 11510 (0,09 ) OTT1 197 (-0,71 ) RICHTER 5170 (0,49 ) SET Group 651 (-1,96 ) ZWACK 17550 (-0,85 )