Külföldi turisták leheltek életet szállodáinkba

| olvasási idő: kb. 1 perc

Az idei év első hét hónapjában dinamikusan, 8 százalékot meghaladó mértékben emelkedett a Magyarországra érkező külföldi vendégek száma, míg a belföldi turizmusra kismértékű visszaesés jellemző, bár ez az év végéig még mérséklődni fog – mondta Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai és marketing igazgatója a társaság, a Zalaegerszeg Turizmusáért Egyesület és a Tourinform Zalaegerszeg közös szakmai rendezvényén, Zalaegerszegen.

A kereskedelmi szálláshelyeken tavaly több mint 20 millió vendégéjszakát regisztráltak, amely az előző évhez képest 5 százalékos növekedés. A belföldi vendégéjszakák száma első alkalommal lépte át a 10 milliós határt – ismertette Maráczi Gábor.

Beszélt arról is, hogy 2010 óta a turizmusban a megújulásra, a szolgáltatások fejlesztésére fektették a hangsúlyt. A Magyar Turizmus Zrt. arra törekedett, hogy a szolgáltatókkal, az önkormányzatokkal, a turisztikai szervezetekkel bővítse a közös programok, promóciós lehetőségek körét, a turisztikai szervezetek minél több kapcsolódási lehetőséget kapjanak.

A következő év feladata lesz a kommunikáció megújítása, egyre nagyobb szerepet kapnak az elektronikus eszközök, online felületek, amit turizmusban az elmúlt években szerinte nem használtak ki kellő hatékonysággal. A társaságnál fejlesztés zajlik, amelynek során szeretnék a hangsúlyt áthelyezni az online felületekre, amelyek költséghatékonyabb megoldások, mint a hagyományos reklámhordozók – hangsúlyozta a marketingigazgató.

Tájékoztatása szerint a Magyar Turizmus Zrt. tavalyi költségvetése meghaladta 6,5 milliárd forintot, az idei évben is hasonló nagyságrendű összeggel számolnak.

Tama István, Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli Tegionális Marketing Igazgatóság igazgatója arról számolt be, hogy a régióban évente átlagosan 2,5 millió körül alakul a vendégéjszakák száma, közel ennyire számítanak idén is. Jelenleg az elmúlt év azonos időszakához képest a külföldiek esetében 1,3 százalékos növekedés, míg a belföldi turistáknál 4 százalékos csökkenés tapasztalható a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák tekintetében.

Tama István beszámolt arról, hogy előkészítik a térség turisztikai marketingtervét, amelynek végleges változatát ugyancsak november közepén publikálják. Az már most ismert, hogy a régióban elsősorban a gyógy- és wellness szolgáltatást, az ökoturizmust és a gasztronómiához kapcsolódó programokat kívánják erősíteni.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Virágzó magyar-japán kapcsolatról számoltak be »

4IG 757 (1,75 ) AKKO Invest 434 (0,93 ) ALTEO 836 (-0,24 ) ANY 1375 (1,10 ) APPENINN 389 (0,91 ) CIGPANNONIA 200 (0,91 ) CSEPEL 463 (-5,51 ) EHEP 9400 (-6,93 ) EMASZ 30400 (0,66 ) ENEFI 408 (0,99 ) ESTMEDIA 136 (-1,87 ) FUTURAQUA 100 (0,40 ) GSPARK 5000 (-1,57 ) KPACK 26000 (11,11 ) KULCSSOFT 3080 (10,00 ) MASTERPLAST 746 (0,27 ) MOL 2872 (0,42 ) MTELEKOM 440 (0,34 ) NORDTELEKOM 53 (-2,04 ) OPUS 325 (4,50 ) ORMESTER 10300 (3,00 ) OTP 14900 (0,13 ) OTT1 258 (2,18 ) RABA 1200 (1,69 ) RICHTER 5830 (-1,10 ) SET Group 102 (3,03 ) TAKAREK 578 (7,04 ) WABERERS 1195 (0,84 ) ZWACK 17400 (-0,29 )