Külföldre mehetnek a reklámadó miatt a vállalkozások

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Egyöntetűen elutasítják a reklámadó bevezetésére benyújtott törvénytervezetet az érintett területen működő szakmai szövetségek és egyesületek.

A közlemény tizennégy aláíróját, köztük a Magyar Reklámszövetséget, a Helyi Rádiók Országos Egyesületét, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületét, a Magyar Lapkiadók Egyesületét, a Magyar Marketing Szövetséget, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületét, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületét és a Repropress Magyar Lapkiadók Reprográfiai Egyesületét meglepetésként érte a reklámadóról szóló törvényjavaslat benyújtása, miután a kommunikációs iparág a Magyar Reklámszövetség összefogásával már tavaly óta tárgyalásokat folytatott a kormányzattal az esetleges új adónemről, de a most benyújtott javaslatról nem kaptak értesítést.

Közölték, arra kérik a kormányt, hogy vizsgálja felül a reklámadó bevezetésére vonatkozó javaslatot, illetve tartsa fent a párbeszédet az iparággal.

A reklámadóról szóló törvényjavaslatot L. Simon László (Fidesz) hétfőn terjesztette az Országgyűlés elé. A javaslat különböző sávokban határozza meg a reklámbevételek adóját, amelyeket fél milliárd forintos árbevételig 0 százalékos adó terhel, a 20 milliárd forintot meghaladókat azonban már 40 százalékos.

A szervezetek azt is kifogásolják, hogy a kivetendő adó versenyhátrányt jelent a magyar kommunikációs iparág számára az olyan globális szereplőkkel - például Google, Facebook - szemben, akik a magyar reklámpiaci bevételek jelentős részét szedik be. Különösen súlyos következményekkel járhat az adó kivetése a televíziós szektorban, amely az adó sávos szerkezete miatt a legnagyobb befizető lehet. Az adó összegének kigazdálkodására adott végső válasz a magyar székhelyű vállalkozások külföldre költözése lehet - írták a szakmai szövetségek.

A közleményben hivatkoznak a Magyar Reklámszövetség tavalyi kutatására, amelyből kiderült, hogy minden reklámra költött 10 forint 47 forinttal járul hozzá a nemzetgazdaság növekedéséhez, ilyen módon a tervezett adóból remélt költségvetési bevétel eltörpül azon káros hatásokhoz képest, amely az iparág szűküléséből, ilyen módon az innováció csökkenéséből, a munkahelyek elvesztéséből és a fogyasztás csökkenéséből érintheti a költségvetést - érvelnek a nyilatkozat aláírói.

4IG 1830 (-1,08 ) ALTEO 660 (0,76 ) ALTERA 825 (-1,20 ) ANY 1180 (-0,84 ) APPENINN 465 (0,43 ) BIF 2000 (-0,99 ) CIGPANNONIA 415 (-0,95 ) CSEPEL 780 (-4,18 ) ESTMEDIA 148 (-1,33 ) FORRAS/T 1600 (-6,98 ) FUTURAQUA 44 (2,09 ) GSPARK 3430 (0,29 ) KONZUM 234 (2,18 ) MOL 3052 (-1,17 ) MTELEKOM 434 (5,21 ) NORDTELEKOM 35 (2,35 ) NUTEX 38 (6,18 ) OPUS 471 (0,43 ) OTP 11480 (-0,78 ) OTT1 235 (-0,84 ) RABA 1255 (0,40 ) RICHTER 5270 (-0,28 ) SET Group 232 (-2,52 ) TAKAREK 600 (-0,17 ) ZWACK 16600 (-0,30 )