-->

Lakossági fogyasztásban bíznak a cégvezetők

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A nagyvállalatok számára felértékelődött a belföldi kereslet fontossága. Ettől a tényezőtől teszik leginkább függővé jövedelmezőségüket, de a kormányzati gazdaságpolitika és a beszállítói árak alakulása is érzékenyen érinti a cég eredményességét. A forint árfolyamváltozása viszont egyre kevésbé hat profitabilitásukra - derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás legutóbbi adataiból.

Változó számok

A K&H több mint félezer hazai nagyvállalati döntéshozót kérdezett meg arról, hogy a vállalatot körülvevő környezeti tényezők közül melyik milyen mértékben befolyásolja vállalatuk eredményességét.

„A felmérésünk legutóbbi eredménye alapján az látható, hogy a céget körülvevő tényezők közül egyértelműen a hazai vevők vannak a legnagyobb befolyással a vállalat működésére. Ezt mutatja, hogy a belföldi kereslet fontossága jelentősen felértékelődött az elmúlt két évben: a korábbi 40 százalék helyett jelenleg a vállalatok 56 százaléka véli úgy, hogy ez a faktor a legfontosabb a vállalat jövedelmezősége szempontjából” – részletezte az eredményeket Peter Roebben, a K&H üzleti ügyfelek divízió vezetője.

Javuló kiskereskedelem

„A hazai lakossági fogyasztás igen intenzív volt az elmúlt években, a kiskereskedelmi forgalomban három éve növekvő trend figyelhető meg, miközben a külkereskedelemnél nincs ilyen látványos javulás. Az elmúlt évek tendenciája alapján így a vállalatok a biztosra mennek, és inkább a belföldi piacon próbálkoznak” – tette hozzá Peter Roebben.

Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a korábban leginkább meghatározó kormányzati gazdaságpolitika hatása visszacsúszott a második helyre, míg a beszállítói árak változása a korábbi negyedik helyről feljött a dobogó harmadik fokára.

Jó a stabil forint

Az euró stabil, 310 forint körül mozgó értéke a nagyvállalatok szempontjából is kedvező, hiszen a cégek meglátása alapján az árfolyamváltozások hatása jelentősen lecsökkent.

„Míg két évvel ezelőtt az árfolyamváltozásokat vélték az egyik legfontosabb tényezőnek, amely hatással van a vállalat profitjára, addig ma már csak a középmezőnyben szerepel. Ennek hátterében a stabil árfolyam mellett feltehetően az is áll, hogy a vállalatok fele (51 százalék) kizárólag hazai piacra termel, és a korábban említett tendencia szerint ez az arány a következő időszakban tovább növekedhet” – mondta el Peter Roebben.

„A nagyvállalatok eredményeit meghatározó tényezők sorrendjében a sor végén levő inflációt és a finanszírozási lehetőségek alakulását változatlanul a cégvezetők csupán töredéke tartja fontosnak a vállalat rövid távú jövedelmezősége szempontjából.

Ez jól mutatja, hogy a vállalatok nem szenvednek hiányt finanszírozási forrásokban, nem ettől függ jövedelmezőségük” – hangsúlyozta ki a szakember.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

GKI: a nyár eleji szint alá zuhantunk »

4IG 636 (-0,31 ) ALTEO 896 (-0,44 ) ANY 1200 (-0,83 ) APPENINN 307 (5,68 ) AutoWallis 83 (1,22 ) BIF 264 (3,53 ) CIGPANNONIA 369 (-0,81 ) DELTA 78 (-0,26 ) DM-KER 67 (0,07 ) Duna House 324 (0,62 ) EHEP 1440 (-0,69 ) FUTURAQUA 60 (-1,96 ) GSPARK 3440 (0,29 ) KULCSSOFT 1660 (-1,19 ) MASTERPLAST 1210 (-1,22 ) MOL 2064 (-0,29 ) MTELEKOM 386 (1,58 ) Megakran 4 (-2,44 ) NORDTELEKOM 24 (1,70 ) NUTEX 24 (0,43 ) OPUS 235 (-0,63 ) ORMESTER 1600 (3,23 ) OTP 12010 (0,25 ) OTT1 152 (-0,65 ) PANNERGY 730 (-0,27 ) RABA 980 (-2,00 ) RICHTER 7150 (0,85 ) TAKAREK 540 (-1,82 ) WABERERS 1085 (-0,46 )