Lejárt a hagyományos hűségprogramok ideje

| forrás:
EY, Noguchi Porter Novelli
| szerző: | olvasási idő: kb. 1 perc

Világszerte a kiskereskedők csupán töredékének sikerül elköteleznie a vevőit, holott létfontosságú számukra a vásárlói lojalitás erősítése - mutat rá a 130 felsővezető megkérdezésével készült, nemzetközi EY Retail Loyalty kutatás.

jövő az adatelemzésen alapuló, személyre szabott hűségprogramok irányába mutat, miközben a piac hazai szereplőinek az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletének (GDPR) is meg kell felelniük.

A kiskereskedők és szolgáltatók kétharmada tisztában van vele, hogy a visszatérő ügyfelek révén magasabb árbevételt realizálhat, ezzel együtt mindössze 5 százalékuk állítja, hogy fogyasztói lojálisak hozzá - derül ki az EY felméréséből. A válaszadók túlnyomó többsége elégedetlen az elkötelezettség növelésére alkalmazott programok hatékonyságával, 80 százalékuk ráadásul úgy gondolja, hogy egy elavult megoldás akár az üzlet nyereségességét is ronthatja.

„A vásárlókat teljesen más attitűd jellemzi, mint néhány évvel ezelőtt. Az emberek többsége személyre szabott ajánlatokat és élményeket keres. A lojalitás megszerzéséhez már nem elegendő, ha például minden tizedik terméket ajándékba kapják” – emelte ki Rencz Botond, az EY vezérigazgatója.

 

A döntéshozók háromnegyede ezért kiemelt feladatának tartja az adatelemzés lojalitásösztönzési célú fejlesztését. A megkérdezett cégvezetők több mint harmada már gyűjti az ehhez szükséges, valós idejű adatokat, 30 százalékuk pedig arra is képes, hogy ezeket felhasználva egyedi ajánlatokat dolgozzon ki vásárlói számára.

„Az elégedettség növeléséhez átfogó és pontos képet kell rajzolni a fogyasztóról, ami az adatok elemzésével lehetséges. A szigorú európai adatvédelmi irányelvek miatt is különösen fontos, hogy egy kereskedő hogyan gyűjti, tárolja és használja a vevők adatait. A lojalitásprogramok megtervezésében, az igények megismerésében, illetve a megfelelő célcsoportok azonosításában is érdemes külső szakértő segítségét igénybe venni, hogy a cégek valóban tudjanak hűséget növelni” – tette hozzá az EY vezetője.

Ezt olvasta már?

Rekordbevételre számít a kiskereskedelem »

4IG 1820 (1,11 ) ALTERA 880 (1,15 ) ANY 1290 (0,78 ) APPENINN 462 (0,43 ) CIGPANNONIA 416 (0,24 ) CSEPEL 778 (-2,02 ) EHEP 605 (-12,95 ) EMASZ 25000 (0,81 ) ENEFI 205 (1,49 ) FUTURAQUA 43 (-1,15 ) GSPARK 3520 (0,28 ) KONZUM 227 (-0,22 ) KPACK 5100 (-7,27 ) MASTERPLAST 620 (-0,80 ) MOL 3104 (-0,19 ) MTELEKOM 445 (-0,11 ) NORDTELEKOM 34 (-2,62 ) NUTEX 36 (1,11 ) OPUS 511 (-0,97 ) ORMESTER 1200 (1,69 ) OTP 11700 (0,09 ) OTT1 205 (-0,49 ) PANNERGY 650 (-0,31 ) PLOTINUS 7850 (19,85 ) RABA 1200 (-1,23 ) RICHTER 5480 (0,55 ) SET Group 247 (0,82 ) TAKAREK 716 (1,99 ) WABERERS 2340 (0,86 ) ZWACK 16950 (0,59 )