Lejárt a hagyományos hűségprogramok ideje

| forrás:
EY, Noguchi Porter Novelli
| szerző: | olvasási idő: kb. 1 perc

Világszerte a kiskereskedők csupán töredékének sikerül elköteleznie a vevőit, holott létfontosságú számukra a vásárlói lojalitás erősítése - mutat rá a 130 felsővezető megkérdezésével készült, nemzetközi EY Retail Loyalty kutatás.

jövő az adatelemzésen alapuló, személyre szabott hűségprogramok irányába mutat, miközben a piac hazai szereplőinek az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletének (GDPR) is meg kell felelniük.

A kiskereskedők és szolgáltatók kétharmada tisztában van vele, hogy a visszatérő ügyfelek révén magasabb árbevételt realizálhat, ezzel együtt mindössze 5 százalékuk állítja, hogy fogyasztói lojálisak hozzá - derül ki az EY felméréséből. A válaszadók túlnyomó többsége elégedetlen az elkötelezettség növelésére alkalmazott programok hatékonyságával, 80 százalékuk ráadásul úgy gondolja, hogy egy elavult megoldás akár az üzlet nyereségességét is ronthatja.

„A vásárlókat teljesen más attitűd jellemzi, mint néhány évvel ezelőtt. Az emberek többsége személyre szabott ajánlatokat és élményeket keres. A lojalitás megszerzéséhez már nem elegendő, ha például minden tizedik terméket ajándékba kapják” – emelte ki Rencz Botond, az EY vezérigazgatója.

 

A döntéshozók háromnegyede ezért kiemelt feladatának tartja az adatelemzés lojalitásösztönzési célú fejlesztését. A megkérdezett cégvezetők több mint harmada már gyűjti az ehhez szükséges, valós idejű adatokat, 30 százalékuk pedig arra is képes, hogy ezeket felhasználva egyedi ajánlatokat dolgozzon ki vásárlói számára.

„Az elégedettség növeléséhez átfogó és pontos képet kell rajzolni a fogyasztóról, ami az adatok elemzésével lehetséges. A szigorú európai adatvédelmi irányelvek miatt is különösen fontos, hogy egy kereskedő hogyan gyűjti, tárolja és használja a vevők adatait. A lojalitásprogramok megtervezésében, az igények megismerésében, illetve a megfelelő célcsoportok azonosításában is érdemes külső szakértő segítségét igénybe venni, hogy a cégek valóban tudjanak hűséget növelni” – tette hozzá az EY vezetője.

Ezt olvasta már?

Az üzemanyag kisker húzta leginkább az indexet »

4IG 3260 (-9,94 ) ALTEO 715 (0,70 ) ANY 1365 (0,37 ) APPENINN 533 (-0,37 ) AutoWallis 161 (-0,62 ) BIF 2600 (-0,76 ) CIGPANNONIA 436 (-0,57 ) CSEPEL 636 (-1,85 ) ENEFI 316 (6,40 ) ESTMEDIA 92 (-0,43 ) FUTURAQUA 52 (-6,47 ) MASTERPLAST 695 (1,46 ) MOL 3346 (-0,54 ) NORDTELEKOM 41 (-3,78 ) NUTEX 33 (5,77 ) OPUS 411 (-1,67 ) OTP 13000 (0,15 ) OTT1 217 (-0,46 ) RABA 1215 (-0,41 ) RICHTER 5145 (0,39 ) SET Group 650 (-7,14 ) TAKAREK 679 (-3,00 ) WABERERS 1780 (-1,11 ) ZWACK 17250 (-0,29 )