Bíznak a belföldi turizmusban

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Magyar Turizmus (MT) Zrt. egyik legfontosabb középtávú célja a belföldi vendégforgalom jelenlegi, közel ötvenszázalékos részarányának további bővítése – jelentette ki a szervezet belföldi igazgatója kedden, a társaság és a Tisza-tavi régió 2014. évi marketing tervét ismertető szakmai fórumon, Tiszafüreden.

Kijöttek a válságból

Az országos adatok és a következő évre vonatkozó, a többi ágazatot meghaladó, mintegy 4 százalékos bővülést ígérő előrejelzések arra utalnak, hogy a szakma kifelé tart a válságból - mondta el Mártonné Máthé Kinga a Tisza Balneum Hotelben rendezett tájékoztatón.

Jelenleg a bruttó hazai termék (GDP) 9-10 százalékát adja a turizmus Magyarországon, és remélte, hogy az ágazat jövő évi költségvetési támogatása is tükrözi majd annak gazdasági jelentőségét. Kiemelte ugyanakkor, hogy a bevételek alakulását ma még nagyban befolyásolják a nemzetközi hatások. E kitettség csökkentése érdekében az MT Zrt. egyik legfontosabb célja a belföldi vendégforgalom közel 50 százalékos részarányának 4-5 év alatt 60 százalékot elérő bővítése – fogalmazott.

Szépek a számok

2012-ben 11 millió felett volt a külföldi és 10,5 millió körül a belföldi vendégéjszakák száma Magyarországon. A 2013. első felében befolyt 42 milliárd forintnyi belföldi szállásdíj-bevétel 8,6, míg a külföldi vendégek által szállásra költött 71 milliárd forint 11 százalékos emelkedést mutat 2012. hasonló időszakához képest.

A mintegy 121 milliárd forinttal feltöltött SZÉP-kártyák tulajdonosai az év első nyolc hónapjában közel 93 milliárd forint értékű szolgáltatást vettek igénybe.

Mártonné Máthé Kinga jelezte: a Magyar Turizmus Zrt. kommunikációs és reklámkampányai továbbra is tematizálva és a négy évszakra súlypontozva népszerűsítik 2014-ben Magyarország és a turisztikai régiók kínálatát.

Dinamikusan fejlődik a Tisza-tavi térség

Molnár Anita, regionális marketing igazgató arról tájékoztatott, hogy a 68 önkormányzatot és 920 szolgáltatót magában foglaló Tisza-tavi térség Magyarország legkisebb, ám egyik legdinamikusabban fejlődő turisztikai célterülete.

A jobbára Németországból, Romániából és Szlovákiából érkező külföldi vendégek forgalma 23 százalékkal, míg a belföldi vendégéjszakáké 6,7 százalékkal bővült 2013 első napja és augusztus vége között. Ezen belül stagnálás, helyenként enyhe visszaesés is tapasztalható a vízhez kötött programok és szolgáltatások forgalmában, mely elsősorban a tavaszi árvíz következménye.

A Tisza-tavi régió jövő évi üzleti céljaként 1,5 százalékos belföldi forgalomnövekedést fogalmaztak meg, mely az ideinél mintegy 4000-rel több vendégéjszakát jelent- mondta el a regionális igazgató.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Még nem tértek vissza Csehországba a turisták »

4IG 639 (-0,31 ) AKKO Invest 430 (1,42 ) ANY 1210 (1,26 ) APPENINN 350 (-0,14 ) AutoWallis 86 (-3,04 ) CIGPANNONIA 330 (-0,30 ) DELTA 93 (-1,28 ) DM-KER 42 (-4,33 ) Duna House 326 (-0,61 ) EHEP 1850 (-1,07 ) ENEFI 307 (-0,32 ) FORRAS/OE 1390 (16,81 ) FUTURAQUA 70 (0,86 ) GSPARK 3150 (1,29 ) Gloster 2300 (0,74 ) KULCSSOFT 1615 (0,94 ) MASTERPLAST 668 (1,83 ) MOL 1782 (-0,17 ) MTELEKOM 380 (-1,17 ) NORDTELEKOM 29 (2,49 ) NUTEX 28 (-3,10 ) OPUS 253 (-7,68 ) OTP 10970 (-1,17 ) OTT1 170 (-1,05 ) PANNERGY 658 (-0,60 ) RABA 820 (1,23 ) RICHTER 7100 (-1,80 ) SET Group 63 (-4,95 ) WABERERS 1150 (-1,29 ) ZWACK 16350 (-0,30 )