
Már Kínában is kevesebb autót vásárolnak
| forrás: mti | olvasási idő: kb. 1 percKínában mérséklődött az új autók eladásának növekedése márciusban, részben a forgalmi adó emelése miatt.
Jelentős a visszaesés
A Kínai Autógyártók Szövetsége (CAAM) kedden azt közölte, hogy a világ legnagyobb autópiacán éves összevetésben 1,7 százalékkal nőtt a személyautók eladása márciusban, míg az első két hónapban 6,3 százalékos bővülést mértek.
A teljes gépjárműparkot tekintve - a személyautók, autóbuszok és teherautók - 2,5 százalékos emelkedést mértek márciusban, az eladott járművek száma 2,5 millió volt. Februárban lényegesen nagyobb, 22,7 százalékos növekedést regisztráltak.
Rekordot döntöttek tavaly
Kínában tavaly rekordmennyiségű, 28,03 millió autót adtak el, ami éves szinten 13,7 százalékos növekedést jelent. Az éves szintű növekedési ütem szeptemberben volt a legmagasabb 26,1 százalékkal, ez egyben az utóbbi több mint három év legjobb adata is volt.
Az értékesítés bővülése nagyban annak volt köszönhető, hogy a kínai kormány 2015 októberétől a múlt év végéig megfelezte, 10 százalékról 5 százalékra csökkentette a kis teljesítményű - az 1,6 liternél kisebb hengerűrtartalmú motorral felszerelt - gépkocsik adóját. Az idén már 7,5 százalék lesz a forgalmi adó, 2018-ban pedig visszaemelik 10 százalékra. A CAAM várakozása szerint idén 5 százakkal nőnek a járműeladások Kínában.
Mi történik az amerikai óriással?
Csalóka az elektromos autókat gyártó cég hihetetlenül gyors kapitalizációja, mert a termelés nem követi a várakozásokat. Tegnap 313 dollár fölé emelkedett a Tesla árfolyama a New York-i tőzsdén, ami azért érdekes, mert a így a társaság 51 milliárdos tőkeértéke meghaladta a General Motors kapitalizációját.