Megbírságolták a Lidl-t

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. (Lidl) 2015-ös karácsonyi akciója idején megjelenő reklámjaiban elhallgatta, hogy "Fa babaház" elnevezésű, illetve azt helyettesítő termékét nem lesz képes a szükséges mennyiségben a fogyasztók rendelkezésére bocsátani. A jogsértésért három millió forint bírságot szabott ki a GVH.

Kelendő volt a babaház

A Lidl 2015 novemberében megjelenő „Ajándékkatalógus 2015” című kiadványában, online szórólapján és internetes honlapján hirdette a „Fa babaház” játékot 9.999 forintos áron.

A GVH megállapította, hogy a Lidl úgy tervezte meg a karácsonyi játékkínálatában megjelenő termékeinek nyitókészletét, hogy nem volt tekintettel a speciális keresleti jellemzőkre és a kampány kiterjedtségére; a nevezett játékból nem rendelkezett megfelelő készlettel az akció idején: az üzletek jelentős részében már az akció kezdetén, annak első napján elfogyott a nyitókészlet – emiatt jelentős számú panaszos jelzés érkezett.

Továbbá nem biztosított fogyasztói szempontból figyelembe vehető helyettesítő terméket az akció ideje alatt; nem hívta fel egyértelműen a fogyasztók figyelmét arra, hogy a „Fa babaház” készlete (objektíve is) kicsi.

A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. A GVH súlyosító körülményként értékelte a reklám ún. becsalogató hatását, míg enyhítő körülményként vette figyelembe a vállalkozás kötelezettségvállalását, amelyet arra az esetre is vállalt, ha azt a GVH nem fogadná el kötelezettségvállalásként.

Általános felhívás

A GVH ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy a „készlet erejéig” és más hasonló tartalmú kijelentések alkalmazása nem mentesíti a vállalkozást a jogsértés megállapíthatósága alól, ha a készlethiányos állapot törvényi feltételei fennállnak.

Az ilyen tartalmú kijelentések a jogsértés szempontjából valós tartalmat nem hordoznak, hiszen nem adnak információt a fogyasztónak a várható keresletről vagy a rendelkezésre álló készletről. A GVH álláspontja szerint nem várható el egy ésszerűen eljáró fogyasztótól, hogy arra számítson, hogy elfogy a hirdetett akciós termék már a többnapos vagy többhetes promóciós időszak legelején.

Hirdetés
Szavazz!

A Balaton északi vagy a déli partja vonzóbb?

Hajlamosak vagyunk kőbe vésett értékítéletet feltételezni, pedig még az...

Védtelenek lesznek az adataink?

Május végén lép életbe a GDPR, és itthon egyetlen szervezet sem lesz 100...

Forex szemináriumok

Tudtad, hogy ha megtanulsz egy pénzkezelési módszert a valószínűségre...

Konferencia

A hazai kockázati befektetői piacon egyre nagyobb szerepet vállalnak a...

Lakáshitel-kalkulátor
Önfenntartó, magyar találmány

A NOAH House-projekt egy egyedülálló magyar találmány. Megálmodója Blaskovich...

Brexit

"Katasztrofális" következményekkel járna a brit élelmiszeripar...

A Bank of England kormányzója szerint a brit EU-tagság megszűnésének...

Hirdetés
Csok

Félszoba: megoldás vagy hátrány?

A lakásvásárlóknak fontosabb a lakószobák száma, mint a lakás alapterülete....

Budapesten viszik a legtöbb csok-ot

Az indulás, 2016 januárja óta 11,2 milliárd forint összegű csok-támogatást...

Határokon át

Közel egymillió bevándorló kapott uniós állampolgárságot

Az új állampolgárok 88 százaléka az Unión kívülről érkezett.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Magyarország van a legkönnyebb helyzetben a külkereskedelemben »

4IG 2600 (14,04 ) ALTERA 815 (4,49 ) ANY 1410 (0,36 ) APPENINN 659 (-3,51 ) BIF 1980 (-0,50 ) CIGPANNONIA 442 (-1,78 ) CSEPEL 968 (0,62 ) Duna House A 4160 (1,46 ) EHEP 625 (13,64 ) ESTMEDIA 125 (17,45 ) FHB 634 (1,93 ) FUTURAQUA 65 (2,87 ) GSPARK 3490 (-1,69 ) KONZUM 3180 (-3,49 ) MASTERPLAST 645 (0,78 ) MOL 2970 (-0,60 ) MTELEKOM 457 (0,11 ) NORDTELEKOM 50 (-1,00 ) NUTEX 57 (1,79 ) OPUS 656 (-4,65 ) ORMESTER 800 (-18,37 ) OTP 11400 (1,06 ) OTT1 281 (-3,10 ) PANNERGY 760 (1,06 ) PLOTINUS 6700 (-0,74 ) RABA 1370 (-0,72 ) RICHTER 5250 (-0,19 ) SET Group 274 (-2,84 ) WABERERS 4080 (-2,86 ) ZWACK 17300 (-0,57 )