Megdöntik a rekordot az eladások?

| forrás:
mti/TF
| olvasási idő: kb. 1 perc

A nagy leárazások és a meghosszabbított nyitva tartás tömegeket vonzott a boltokba az Egyesült Államokban a hálaadás napján csütörtökön, majd az azt követő "fekete pénteken" is. Az eladások túlszárnyalták a tavalyit.

A ShopperTrak (ST) elemzése szerint az összesített bolti eladások 2,3 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbi két napos időszakhoz képest, és elérték a 12,3 milliárd dollárt.

Tudatosan vásárolnak

Az előző évekhez képest kissé változtak a vásárlói szokások. Több eladás volt a hálaadás napján, mint korábban, miközben a "fekete pénteken" visszaesett a forgalom. Csütörtökön az előrébb hozott nyitva tartás segített, de pénteken így már 11 százalékkal kevesebb látogató volt, mint 2012-ben, és az eladások is 13,2 százalékkal csökkentek.

"Egyre többen választják azt, hogy már hálaadás napján elmennek vásárolni. A fogyasztók egyre többször néznek utána a termékeknek az interneten, mielőtt belépnének a boltokba. Amikor megérkeznek, a vevők pontosan tudják, mit akarnak megvásárolni. A kiskereskedőknek most az a feladatuk, hogy kellemessé tegyék a vásárlói élményt" - mondta Bill Martin az ST alapítója.

Küzdelem a vásárlókért

Idén először nyitott ki hálaadáskor a Macy's, miközben a Wal-Mart és a Target már csütörtökön is leárazásokat szervezett. A kiskereskedők és az áruházláncok ugyanakkor arra figyelmeztettek, hogy az akciók csökkentik a nyereségüket. Az akciókat azonban nem lehet elhagyni, mert a kiskereskedelmi piac telített, alig van növekedés, és a meglévő vásárlókért kell jobban megküzdeni a konkurenciával.

3 milliárd dollárt költöttek két nap alatt

Az előzetes becslés szerint az amerikaiak 3 milliárd dollár (665 milliárd forint) értékben vásároltak csütörtökön és pénteken az interneten, az ügyletek negyedét táblagépeken vagy okostelefonon bonyolították le.

Az ST adatai szerint nagy volt a forgalom az Egyesült Államok nyugati és déli részén, de a rossz időjárás miatt északkeleten kevesebben indultak el vásárolni.

A ruhaboltok forgalma nőtt, de az elektronikai boltok látogatottsága csökkent, mert egyre többen inkább az interneten vásárolnak elektronikus cikkeket. Az ST adatai magát az online forgalmat nem mérik.

Az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség (NRF) becslése szerint az idei négynapos ünnepi hétvégén 140 millió bolti vásárló lehet, kicsit kevesebb, mint a 2012-es 147 milliós vásárlói tömeg. Az NRF szerint 2012-ben négy nap alatt megközelítőleg 60 milliárd dollárt költöttek az amerikaiak, de a 2013-as adataikat még nem tették közzé.

Jön a nethétfő

A négynapos hosszú hétvégét a "kiberhétfő" fogja követni, amikor kifejezetten az elektronikai és számítástechnikai cikkek eladásáról fog szólni a nap. A bolti eladások mellett itt már azonos szerep fog jutni az e-kereskedelemnek. A Nielsen piackutató felmérése szerint a vásárlók 46 százaléka, már online fogja leadni a megrendeléseit, elkerülve a bolti sorban állást.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

A várakozások felett nőtt az ipari termelés »

4IG 1100 (-4,18 ) AKKO Invest 25000 (5,93 ) ALTEO 734 (-3,17 ) APPENINN 479 (5,74 ) BIF 305 (-0,65 ) CIGPANNONIA 376 (0,27 ) ENEFI 464 (-0,64 ) ESTMEDIA 84 (4,71 ) FORRAS/OE 1020 (0,99 ) FUTURAQUA 75 (-2,09 ) GSPARK 3770 (2,17 ) KONZUM 206 (2,49 ) MASTERPLAST 720 (-0,83 ) MOL 3146 (-0,13 ) MTELEKOM 421 (-0,94 ) NORDTELEKOM 40 (-3,38 ) NUTEX 28 (-0,72 ) OPUS 418 (2,75 ) OTP 12020 (-0,83 ) OTT1 203 (-2,17 ) PANNERGY 710 (0,28 ) RABA 1185 (-0,42 ) RICHTER 5240 (3,97 ) SET Group 503 (2,65 ) TAKAREK 652 (1,88 ) WABERERS 990 (-3,88 )