Mégis a penész az erősebb - Bírságolt a GVH

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Czinege és Fiai Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a ThermoShield festékcsalád népszerűsítése során, ezért a hivatal 1.750.000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást - közölte a hivatal.

A vállalkozás 2011. január 1. és 2012. szeptember 28. között a ThermoShield festékcsalád népszerűsítése során azt állította, hogy a termék használatával véglegesen megszüntethető a penészesedés, fűtési költségcsökkentés érhető el és megoldást nyújt a házi por problémájára is, így megszüntethető az allergia. A vállalkozás célja a reklámokkal elsősorban azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten a fenti problémákra keresnek megoldást.

A ThermoShield festékcsaládot forgalmazó vállalkozás a vizsgálat során nem tudott benyújtani olyan bizonyítékot, amely igazolta volna a termék használatával elérhető eredményeket. A bizonyítékok (tanulmányok, cikkek, vizsgálati jegyzőkönyvek) csupán azt támasztották alá, hogy a ThermoShild termékek csökkentik a penész kialakulásának esélyét, de teljesen nem szüntetik meg azt, valamint, hogy alkalmasak az energia-megtakarításra és a környezeti hatásokkal szembeni védekezésre.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Czinege és Fiai Kft. a ThermoShild népszerűsítése során tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 1.750.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A GVH súlyosító tényezőként értékelte a bírságkiszabás során azt, hogy a közel két éven át zajló kampánnyal nagy számú fogyasztót értek el - áll a hivatal közleményében.

Ezt olvasta már?

Átverte a fogyasztókat az otthonterkep.hu »