Megvannak a legjobb internetes kereskedők

| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

Idén 13. alkalommal adták át a rangos Év Internetes Kereskedője Díjat. Nagyvállalati kategóriában a győztes a Decathlon lett, a második díjat a Konzolvilág vitte el, míg a dobogó harmadik fokán az eMAG végzett. A kis- és közepes vállalati kategória nyertese a Lumenet, második helyezett a Dressa, harmadik pedig az iDrinks webshop lett.

Mastercard által támogatott fődíjak mellett kategóriadíjakat is átadtak a szervezők. A kategóriadíj jelölői a Magyar Posta MPL kiscsomaglogisztikai üzletága, az eNET Internetkutató Kft, valamint a Reacty Digital Kft. A szervezők idén két új kategóriát is életre hívtak, logisztika és környezetvédelem témában. Nagyvállalati kategóriában a Legjobb logisztika díjat az  Euronics, a Legjobb omnichannel és a Legjobb felhasználói élmény  díjat aDecathlon kapta, a Legjobb környezetvédelmi díj kategóriában pedig a Tchibo jeleskedett. Kis- és középvállalati kategóriában a Legjobb logisztika és a Legjobb omnichannel díjat a Kockashop, a Legjobb felhasználói élmény díjat az eTáska kapta, a Legjobb környezetvédelmi díj kategóriában pedig aDressa végzett első helyen.

Az Év Internetes Kereskedője Díj versenyben, amelynek legfőbb célja a hazai internetes kereskedelem népszerűsítése és az online vásárlás iránti bizalom kiépítése, minden olyan magyarországi bejegyzésű vállalkozás részt vehetett, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat. Idén több mint 600 kis- és közép-, valamint nagyvállalat szerepelt a magyar internetezők által jelölt kereskedők között. A nyertesek kiválasztásában a vásárlók, valamint az e-kereskedelmi szakemberekből, szervezőkből és támogatókból összeálló szakmai zsűri is évről évre közreműködik. 2019-ben több mint 48 ezren érezték fontosnak, hogy beszavazzák kedvenceiket a második fordulóba, a magyar 18 év feletti internetezők csaknem 1%-a szavazott.

Piaci szinten is jól teljesítettek a tavalyi évben az e-kereskedők: 23%-kal tudták növelni az online kiskereskedelem forgalmát. Az eNET Internetkutató Kft. számai alapján 5 év alatt 2,5-szeresére nőtt a hazai online kiskereskedelmi piac. Míg 2014-ben csupán 273 milliárd forint volt a webáruházak belföldi online nettó forgalma, a tavalyi évben elérte a 669 milliárd forintot.

Az Év Internetes Kereskedője Díj 2019 főtámogatója a Mastercard. Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója elmondta: „Az innovatív piaci szemléletre most különösen nagy szükség lesz, hiszen örömmel látjuk, hogy az internetes vásárlás hazánkban is folyamatosan bővül. Ősztől kötelezővé válik az erős ügyfélhitelesítés, ès ez nagy kihívást jelent a szereplők számára. Szeptembertől fokozott védelem mellett kell majd biztosítani a megfelelő ügyfélélményt. Az új megoldásokat, az innovációt mindig is az új igények ösztönözték, ezért fontos hogy a fogyasztói elvárásokat a kereskedők időben felismerjék és reagáljanak is rá. Az Év Internetes Kereskedője verseny felületet biztosít a vevők számára az értékeléshez, és külön öröm számunkra, hogy ilyen sokan éltek a lehetőséggel, így hozzájárulva a hazai e-kereskedelem további fejlődéséhez"

A Díjban idén először vett részt kiemelt támogatóként és a logisztika kategóriadíj jelölőjeként a Magyar Posta Zrt. Ráczné Hegedűs Klára, a társaság vállalati értékesítési igazgatója a „Legjobb logisztika” díj nagyvállalati kategóriájának győzteséről azt mondta:  „Az euronics.hu logisztikai fejlesztéseinek eredményességét kiválóan tükrözi az online portál 2018. év végén nyújtott teljesítménye, a magas rendelésszámai, a rövid idő alatt teljesített megrendelések, ez a díj nem is kerülhetett volna jobb kezekbe. Ugyanezen díj kkv kategóriájának nyertese, a kockashop.hu a raktári folyamatokat gyorsító intézkedései, valamint a szállítmányozás területén bevezetett új szolgáltatásai miatt érdemelte ki a Legjobb Logisztika díjat. Nem véletlen, hogy a webshop egyre nagyobb népszerűségnek örvend a vásárlók körében.” A vállalat értékesítési igazgatója ezúton is gratulál minden díjazottnak.

Kabarcz Balázs, a Decathlon kereskedelmi igazgatója a nagyvállalati díj nyerteseként kiemelte: „Nagy örömmel és büszkeséggel vettük át a díjat. Jóleső a sok munka elismerése, ugyanakkor úgy érezzük, hogy még csak az út elején járunk és folyamatosan azon dolgozunk, hogy a kiszolgálás minősége minden csatornánkon kimagasló legyen.”

Zabari István, a Lumenet ügyvezetője a kkv díj nyerteseként hozzátette: „Amikor harmadszor nyeri el céged az e-kereskedelem legrangosabb szakmai díját, már te is elhiszed. Elhiszed, érdemes prémium világítástechnikai termékeket és a lehető legjobb kiszolgálást nyújtani vásárlóidnak bármi áron: olyat, amit te is elvárnál, ha online vásárolsz. Ez a gondolkodásmód a mozgatórugója a Lumenet prémium világítástechnikai webáruháznak. A díj ismételt visszaigazolása annak, hogy érdemes a vásárló fejével nézni a cégedre.”

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
4IG 635 (2,42 ) AKKO Invest 458 (1,67 ) ANY 1270 (2,42 ) APPENINN 359 (1,13 ) AutoWallis 82 (5,68 ) CIGPANNONIA 175 (4,48 ) DELTA 97 (7,10 ) EHEP 2570 (-3,02 ) ENEFI 320 (1,27 ) FORRAS/OE 1140 (6,54 ) FORRAS/T 1400 (-6,67 ) FUTURAQUA 68 (-2,44 ) GSPARK 3400 (0,29 ) Gloster 2500 (-10,52 ) KULCSSOFT 1545 (-0,96 ) MASTERPLAST 600 (0,33 ) MOL 1860 (2,14 ) MTELEKOM 381 (0,66 ) NORDTELEKOM 32 (8,93 ) OPUS 260 (1,96 ) ORMESTER 11700 (-6,02 ) OTP 10900 (0,46 ) OTT1 198 (-2,46 ) PANNERGY 618 (0,98 ) RABA 864 (-0,46 ) RICHTER 6895 (5,67 ) TAKAREK 490 (1,24 ) WABERERS 898 (-1,32 )