Milliárdokat bukhatnak a német cégek a Brexit miatt

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A német vállalatok évente mintegy 9 milliárd eurót veszítenek Nagy-Britannia európai uniós tagságának megszűnésén, ha a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szabályai fognak érvényesülni az áruk, a szolgáltatások és a tőke mozgásában - ez derült ki egy hétfőn ismertetett tanulmányból.

Költséges szabályrendszer

A WTO szabályrendszere lehetővé tesz tarifális és nem tarifális akadályokat is, beleértve az engedélyezési eljárásokat a határokon való esetleges hosszabb várakozást, ami ugyancsak költséget jelent a vállalatoknak.

Az Oliver Wyman globális vállalati tanácsadó cég és a Clifford Chance, a világ egyik legnagyobb vállalati jogi tanácsadó cégcsoportja által készített tanulmányból kitűnik, hogy az uniós tagállamok közül Németország veszítheti a legtöbbet.

Különösen súlyosan érintettek a német autógyártók, amelyek a becsült 9 milliárd eurós veszteség egyharmadát viselnék.

Mindenki rosszul jár?

A Nagy-Britannia nélküli Európai Unióban a vállalatokat 37 milliárd, míg a brit vállalatokat 32 milliárd eurós költség sújtja.

Michel Barnier, az Európai Bizottság Brexit-ügyi főtárgyalója februári londoni látogatásán jelezte, hogy óhatatlanul vámjellegű és egyéb akadályok emelkednek Nagy-Britannia és az Európai Unió évi 640 milliárd euró értékű kétoldalú kereskedelmi forgalma elé, ha a brit kormány ragaszkodik ahhoz az álláspontjához, hogy a brit EU-tagság megszűnése után kivonul az EU egységes belső piacáról és vámuniójából is.

A német és a brit iparszövetség egybehangzóan amellett érvel, hogy maradjon fent a vámunió Nagy-Britannia és az EU között.

Joachim Lang, a német iparvállalatok szakmai képviseleti szervezetének (BDI) elnöke a Frankfurter Allgemeine Zeitung című lapnak nyilatkozva rámutatott, hogy politikai szempontból nézve egy szabadkereskedelmi megállapodás jóval realisztikusabbnak tűnik, de nem kellene elvetni a vámunió gondolatát, mert gazdasági szempontokból nézve egy szabadkereskedelmi megállapodás nem megy elég messze. Nagy-Britannia a tervek szerint 2019 márciusában lép ki az Európai Unióból.

Brexit után a londoni City sem lesz a régi
A brit miniszterelnök szerint a londoni City pénzügyi központja nem működhet olyan szabályozási rendszerben, amelyet máshol alakítanak ki.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Szinte mindenhol nőtt a forgalomba helyezett autók száma »

4IG 897 (-1,43 ) AKKO Invest 450 (0,90 ) ALTEO 822 (0,98 ) APPENINN 395 (0,38 ) AutoWallis 112 (-1,33 ) BIF 310 (0,98 ) CIGPANNONIA 215 (1,90 ) CSEPEL 556 (1,46 ) EHEP 8900 (3,49 ) ENEFI 437 (-3,53 ) FORRAS/T 1350 (-7,53 ) FUTURAQUA 105 (2,94 ) KPACK 16700 (-4,57 ) MASTERPLAST 740 (-0,54 ) MOL 3040 (0,20 ) MTELEKOM 443 (0,68 ) NORDTELEKOM 48 (2,00 ) NUTEX 50 (15,74 ) OPUS 314 (2,28 ) ORMESTER 6650 (-2,21 ) OTP 14130 (0,50 ) OTT1 255 (2,00 ) PANNERGY 742 (-0,80 ) RABA 1095 (1,86 ) SET Group 119 (0,17 ) TAKAREK 562 (-0,71 ) ZWACK 17500 (-0,28 )