Mostanában pesszimistábbak a vezérek

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A nagy nemzetközi vállalatok vezérigazgatói arra számítanak, hogy idén saját cégük árbevétele 2 százalékkal fog nőni, ami jóval alacsonyabb az elemzők által az egész világgazdaságra előre jelzett 4-4,5 százalékos növekedésnél - ismertette Robert Stöllinger, a KPMG Magyarország vezérigazgatója a könyvvizsgáló felmérésének eredményét Budapesten, szerdán.

A KPMG vezérigazgatója szerint kérdés, hogy a világgazdaság miképpen tud 2018-ban 4 százalék felett bővülni, ha a világ legnagyobb globális vállalatai közül 1300 vezetője ennek csak a felét tartja saját cégén belül elképzelhetőnek. Egyik lehetséges magyarázat a pesszimizmusra, hogy a vezérigazgatók közelről látják azokat a problémákat, amelyekkel a vállalatok szembesülnek - mutatott rá.

A vállalatok előtt álló kihívások közül a tanácsadó cég vezetője a generációváltást, az informatikai biztonságot és a digitalizációt emelte ki. Robert Stöllinger rámutatott: az informatikai biztonsági kockázatok az egy évvel korábbi 5. helyről a második helyre léptek előre a kockázatok rangsorában (első helyen a geopolitikai kockázatok, harmadik helyen pedig a technológiai kockázatok voltak a legfrissebb felmérésben). A válaszadók fele saját bevallása szerint jól felkészült az informatikai támadásokra - tette hozzá, utalva arra, hogy az IT-szakemberek ennél rosszabbnak látják a helyzetet.

A KPMG vezérigazgatója szerint a cégvezetőknek egyre inkább digitális szakemberekké kell válniuk, érteniük kell az informatikai megoldásokat. Kórász Tamás, a KPMG IT tanácsadó partnere elmondta, az elmúlt két évben a cégek 33 százalékánál fordult elő kibertámadás saját bevallása alapján. Úgy gondolta, hogy informatikai támadások ennél nagyobb arányban fordulhattak elő, hiszen nem minden esetben veszi észre a visszaélést a vállalat. Rakó Ágnes, a KPMG Smart Digital Finance területért felelős partnere azt hangsúlyozta, hogy a cégvezetők a robotizációt és a mesterséges intelligenciát is nagy kihívásnak tartják, és a problémák között említette egyebek mellett a munkaerőhiányt is. Müller Zsolt, a KPMG retail szektorért felelős igazgatója megjegyezte: a vállalatvezetők legfőképpen attól tartanak, hogy valamilyen váratlan fejlemény felborítja a piacukat, iparágukat. A fogyasztói szokások drasztikus tempóban változnak világszerte, szinte országonként eltér ugyanakkor az átalakulás minősége - mutatott rá. A változásokat jól érzékelteti szerinte, hogy az internetes kereskedelemben élen járó Kínában a megkérdezettek 71 százaléka inkább a pénztárcáját veszítené el, mint mobiltelefonját. A felmérés adatait tavaly az év vége felé vették fel, magyar vezérigazgató a megkérdezettek között nem volt.

Ezt olvasta már?

Nők vezetői székben világképpel »

4IG 1880 (3,87 ) ALTEO 665 (-0,75 ) ALTERA 870 (1,16 ) ANY 1175 (-0,42 ) APPENINN 508 (-2,12 ) BIF 2000 (-1,96 ) CIGPANNONIA 420 (2,19 ) Duna House A 3660 (-0,54 ) EMASZ 24800 (0,81 ) ENEFI 188 (-3,34 ) FUTURAQUA 44 (2,80 ) GSPARK 3470 (1,76 ) KONZUM 251 (-1,95 ) KULCSSOFT 1300 (4,00 ) MASTERPLAST 625 (-0,79 ) MOL 3094 (-0,06 ) MTELEKOM 427 (-0,12 ) NORDTELEKOM 34 (-1,71 ) OPUS 560 (-2,10 ) OTP 11340 (-0,96 ) OTT1 231 (0,87 ) RABA 1235 (-1,20 ) SET Group 231 (0,87 ) TAKAREK 592 (-1,33 ) WABERERS 2180 (-0,91 ) ZWACK 16550 (-0,60 )