Mostanában pesszimistábbak a vezérek

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A nagy nemzetközi vállalatok vezérigazgatói arra számítanak, hogy idén saját cégük árbevétele 2 százalékkal fog nőni, ami jóval alacsonyabb az elemzők által az egész világgazdaságra előre jelzett 4-4,5 százalékos növekedésnél - ismertette Robert Stöllinger, a KPMG Magyarország vezérigazgatója a könyvvizsgáló felmérésének eredményét Budapesten, szerdán.

A KPMG vezérigazgatója szerint kérdés, hogy a világgazdaság miképpen tud 2018-ban 4 százalék felett bővülni, ha a világ legnagyobb globális vállalatai közül 1300 vezetője ennek csak a felét tartja saját cégén belül elképzelhetőnek. Egyik lehetséges magyarázat a pesszimizmusra, hogy a vezérigazgatók közelről látják azokat a problémákat, amelyekkel a vállalatok szembesülnek - mutatott rá.

A vállalatok előtt álló kihívások közül a tanácsadó cég vezetője a generációváltást, az informatikai biztonságot és a digitalizációt emelte ki. Robert Stöllinger rámutatott: az informatikai biztonsági kockázatok az egy évvel korábbi 5. helyről a második helyre léptek előre a kockázatok rangsorában (első helyen a geopolitikai kockázatok, harmadik helyen pedig a technológiai kockázatok voltak a legfrissebb felmérésben). A válaszadók fele saját bevallása szerint jól felkészült az informatikai támadásokra - tette hozzá, utalva arra, hogy az IT-szakemberek ennél rosszabbnak látják a helyzetet.

A KPMG vezérigazgatója szerint a cégvezetőknek egyre inkább digitális szakemberekké kell válniuk, érteniük kell az informatikai megoldásokat. Kórász Tamás, a KPMG IT tanácsadó partnere elmondta, az elmúlt két évben a cégek 33 százalékánál fordult elő kibertámadás saját bevallása alapján. Úgy gondolta, hogy informatikai támadások ennél nagyobb arányban fordulhattak elő, hiszen nem minden esetben veszi észre a visszaélést a vállalat. Rakó Ágnes, a KPMG Smart Digital Finance területért felelős partnere azt hangsúlyozta, hogy a cégvezetők a robotizációt és a mesterséges intelligenciát is nagy kihívásnak tartják, és a problémák között említette egyebek mellett a munkaerőhiányt is. Müller Zsolt, a KPMG retail szektorért felelős igazgatója megjegyezte: a vállalatvezetők legfőképpen attól tartanak, hogy valamilyen váratlan fejlemény felborítja a piacukat, iparágukat. A fogyasztói szokások drasztikus tempóban változnak világszerte, szinte országonként eltér ugyanakkor az átalakulás minősége - mutatott rá. A változásokat jól érzékelteti szerinte, hogy az internetes kereskedelemben élen járó Kínában a megkérdezettek 71 százaléka inkább a pénztárcáját veszítené el, mint mobiltelefonját. A felmérés adatait tavaly az év vége felé vették fel, magyar vezérigazgató a megkérdezettek között nem volt.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Nők vezetői székben világképpel »

4IG 3480 (1,16 ) ALTERA 715 (-2,72 ) ANY 1250 (-1,19 ) APPENINN 570 (-3,55 ) BIF 2000 (0,50 ) CIGPANNONIA 390 (-3,47 ) CSEPEL 774 (-5,61 ) EHEP 910 (-14,15 ) ELMU 26600 (-0,75 ) ENEFI 185 (-1,34 ) ESTMEDIA 98 (5,38 ) FORRAS/OE 960 (-7,69 ) FUTURAQUA 51 (-0,39 ) GSPARK 3460 (0,29 ) KONZUM 2350 (-4,47 ) MASTERPLAST 630 (-3,08 ) MOL 2850 (0,14 ) MTELEKOM 410 (0,12 ) NORDTELEKOM 36 (-3,46 ) OPUS 501 (-3,84 ) ORMESTER 1250 (-16,11 ) OTP 10000 (1,06 ) OTT1 225 (-3,02 ) PANNERGY 680 (0,59 ) RABA 1285 (-1,53 ) SET Group 213 (-2,74 ) TAKAREK 619 (1,48 ) WABERERS 2790 (2,95 ) ZWACK 16500 (-0,60 )