Nagy a torlódás a dunai fuvarozásban

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Míg máskor az alacsony vízállás, vagy az időjárás okoz gondot, most egyes al-dunai kikötők nem bírják a megnövekedett fuvarozói forgalmat - mondta Szalma Botond egykori Mahart vezető, a Plimsoll Kft. ügyvezető-résztulajdonosa a Világgazdaság megkeresésére.

A szakember a lap hétfői számában megjegyezte ugyanakkor, hogy a magyar kikötőkkel nincsen ilyen probléma. Szalma Botond szerint a kikötők mellett a vízi utakkal is gondok vannak, elkerülhetetlen lenne például a folyók szabályozása. Úgy vélte, a Duna e tekintetben negyvenéves elmaradásban van.

Meglátása szerint be kellene fejezni a vízlépcső építését Bős-Nagymarosnál, és továbbiakat kellene építeni Adonynál és Fajsznál, mindez viszont több százmilliárd forintos kiadást jelentene az államnak.

Mindazonáltal ezen vízművek száz-kétszáz évre is megoldanák a vízi infrastruktúra problémáit és nem csupán a hajózás miatt kellene megépíteni, mert a folyó szabályozatlansága miatt a magas talajvíz egy-egy évben százmilliárd forintos veszteséget is okozhat az agráriumnak - mutatott rá Szalma Botond.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Új tervének köszönhetően kerüli el a Bahart a csődöt »

4IG 704 (1,59 ) AKKO Invest 444 (0,11 ) ALTEO 784 (0,51 ) ANY 1220 (1,24 ) AutoWallis 79 (-1,25 ) BIF 308 (0,33 ) CIGPANNONIA 189 (2,16 ) CyBERG 1030 (0,98 ) Duna House A 3120 (0,65 ) EHEP 3400 (0,59 ) ENEFI 342 (-0,29 ) FORRAS/OE 1200 (6,19 ) FUTURAQUA 75 (-1,06 ) GSPARK 3580 (-0,28 ) KULCSSOFT 1640 (-1,20 ) MASTERPLAST 630 (2,27 ) MOL 1916 (-2,74 ) MTELEKOM 396 (0,76 ) NORDTELEKOM 31 (-0,32 ) NUTEX 30 (-1,48 ) OPUS 273 (3,02 ) ORMESTER 12150 (-2,80 ) OTP 10800 (4,15 ) OTT1 219 (4,05 ) PANNERGY 630 (-1,56 ) RICHTER 6650 (-2,35 ) SET Group 71 (0,71 ) TAKAREK 528 (0,38 ) WABERERS 810 (2,53 ) ZWACK 17150 (0,88 )