Nagy lépésre készül a McDonald’s

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A McDonald's globális központja a családok iránti elkötelezettségét új vállalások bejelentésével erősítette meg. Az étteremhálózat hosszú távú növekedési stratégiájában fontos szerepet játszanak azok a kezdeményezések, amelyek a márka ismertségét és lehetőségeit pozitív változások szolgálatába állítják. A tervezett lépések a gyermekek kiegyensúlyozott táplálkozását és az olvasás népszerűsítését kívánják elősegíteni. A vállalások fókuszában a Happy Meal menü áll, amelyet a vállalat 2022-ig mind a 120 piacán több szempont szerint is továbbfejleszt.

Az öt pontban megfogalmazott vállalások terén, így a kiegyensúlyozott menüválaszték, az egyszerűsített termékösszetétel, az átlátható tápérték-információk és a felelős reklámozás megvalósításában, valamint egyes termékcsoportok, így például a zöldség fogyasztás népszerűsítésében a magyarországi étteremlánc élen jár.

A hazai hálózat az elmúlt években folyamatosan fejlesztette Happy Meal kínálatát és a felelős marketing gyakorlatait, ezért számos pontban már jelenleg is teljesíti a globális vállalásokat. 

Folyamatos fejlesztés és felelős reklámozás

A hazai Happy Meal menük nem tartalmaznak mesterséges aromákat és színezőanyagokat. A sült krumpliban, a zsemlékben, a marha- és sertéshús pogácsákban, a McNuggetsben és más csirkés és halas termékekben nincs tartósítószer.

Azok a termékek, példéul a szószok, ahol ez élelmiszerbiztonsági szempontból elengedhetetlen, csak a technológiailag szükséges minimum mennyiségben tartalmaznak adalékanyagot vagy tartósítószert. Egyetlen McDonald’s termékben sincs nátrium-glutamát ízfokozó.

A részletes tápérték-információk a hazai éttermekben a papír tálcabetéteken és a vállalat honlapján is elérhetőek, így a vendégek a napi szükségleteiknek és ízlésüknek megfelelő, tájékozott döntést hozhatnak maguk és gyermekeik számára. Emellett 2014 óta a Mekilexikon transzparencia program keretén belül az alapanyagokról a vendégek részletes, sok esetben videofilmmel támogatott tájékoztatást kaphatnak.

Az EU Pledge aláírójaként (az EU Pledge több európai élelmiszeripari nagyvállalat gyermekeknek szóló élelmiszerreklámok önkéntes korlátozásáról szóló vállalása) a McDonald’s felelős vállalatként évekkel ezelőtt önként korlátozta reklámtevékenységét.

Ennek értelmében jelenleg is csak az EU Pledge-ben meghatározott tápérték-kritériumoknak megfelelő menüvariációkat jelenít meg, illetve reklámoz. 12 év alatti gyermekeknek az éttermeken kívül egyáltalán nem hirdeti termékeit. 

A hazai Happy Meal menükben választható ásványvíz, gyümölcslé és répakarika is. A TV-reklámokban elhelyezett üzenetek a gyümölcs- és zöldségfogyasztás fontosságára hívják fel a figyelmet. 

Globális vállalások

Kiegyensúlyozott menük: 2022-ig a Happy Meal menük legalább 50 százaléka meg kell, hogy feleljen a McDonald’s globális Happy Meal tápérték-kritériumainak, azaz legfeljebb 600 kalória energiatartalommal; az energiatartalom legfeljebb 10 százalékának megfelelő telítettzsír-tartalommal; legfeljebb 650 milligramm nátriumtartalommal; valamint az energiatartalom legfeljebb 10 százalékának megfelelő hozzáadott cukor-tartalommal bírhatnak.

Egyszerűbb összetevők: a McDonald’s világszerte megszünteti a mesterséges aromák és mesterséges színezőanyagok alkalmazását a Happy Meal menükben, továbbá csökkenti a felhasznált mesterséges tartósítószerek mennyiségét. 

Átlátható tápérték-információk: a vállalat a McDonald’s-honlapokon és mobilalkalmazásokon is feltünteti a Happy Meal menükre vonatkozó tápérték-információkat.  

Felelős reklámozás: a gyermekek felé történő felelős reklámozás elkötelezett támogatójaként a McDonald’s vállalja, hogy csak az 1. pontban részletezett tápérték-kritériumoknak megfelelő Happy Meal ajánlatokat reklámoz a gyermekek számára, emellett továbbra is fenntartja a már meglévő, a gyermekeket célzó reklámokat érintő helyi és regionális önkéntes vállalásait. 

A McDonald’s azt is vállalja, hogy innovatív marketingeszközökkel népszerűsíti az ajánlott étel- és italcsoportokat (zöldség, gyümölcs, rostos gyümölcslevek és pürék, alacsony zsírtartalmú tejtermékek, ásványvíz, teljes kiőrlésű péksütemények)  a Happy Meal menükben. 

Folytatódik az olvasást népszerűsítő program

A 2001-ben útjára indult kezdeményezés eredményeként a vállalat és franchise-partnerei világszerte eddig több, mint 370 millió könyvet adtak a gyerekek kezébe a Happy Meal menük részeként.  A program folyamatosan bővül, így 2019-re a gyerekek már több, mint 100 országban, egész évben választhatnak majd könyvet a Happy Meal-ben. 

Magyarországon 2012-ben indult el az olvasás-népszerűsítő program. Ennek részeként évente több alkalommal ismeretterjesztő gyermekkönyveket csomagoltak a Happy Meal menükhöz.

2014-ben megjelent a kifejezetten a hazai vendégek számára megalkotott „Dóri és Marci nyomoz” című kötet, 2016-ban pedig interaktív olvasást népszerűsítő foglalkozások keretében fiatal színészek Csukás István meséiből olvastak fel országszerte több McDonald’s étteremben. 

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Kiemelkedően bővült a vállalati hitelállomány »

4IG 963 (-0,31 ) AKKO Invest 29200 (0,69 ) ALTEO 772 (-0,26 ) APPENINN 442 (-0,56 ) AutoWallis 112 (-1,76 ) BIF 301 (-1,31 ) CIGPANNONIA 316 (-3,07 ) CyBERG 1820 (1,11 ) Duna House A 3790 (0,26 ) EHEP 10500 (-1,87 ) ELMU 30600 (2,68 ) ENEFI 502 (-1,95 ) ESTMEDIA 124 (1,64 ) FORRAS/OE 1540 (6,21 ) FUTURAQUA 114 (0,18 ) GSPARK 4400 (-0,90 ) KPACK 19500 (2,09 ) KULCSSOFT 1550 (3,33 ) MASTERPLAST 726 (1,68 ) MOL 2976 (2,69 ) MTELEKOM 432 (-0,23 ) NORDTELEKOM 46 (0,33 ) NUTEX 30 (1,02 ) OPUS 395 (-0,30 ) ORMESTER 7900 (8,97 ) OTP 12760 (0,71 ) OTT1 282 (-0,88 ) PANNERGY 752 (0,53 ) RABA 1140 (-2,15 ) RICHTER 4920 (1,95 ) SET Group 654 (1,55 ) WABERERS 1415 (1,07 ) ZWACK 16800 (0,60 )