Nem tesznek jót a kiskernek hosszú hétvégék?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

"A kiemelkedően jó januári és februári forgalom után a nem élelmiszer-kiskereskedelmi szektor gyengébb márciusi adatára a nagyobb partnereink forgalma alapján már számítottunk. A lassulást alapvetően a két hosszú hétvége magyarázza - a pihenés ideje alatt szokásosan megcsappan ugyanis a vásárlási kedv -, ezt a negatív hatást pedig a március 10-i szombati munkanap sem ellensúlyozta" - kommentálta a friss statisztikát Bengyel Ádám, a Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát működtető Foxpost Zrt. vezérigazgatója.

Nem mindenhol tett jót a "húsvéthatás"

2018. márciusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 8,5, naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 7,1 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken közzétett kiskereskedelmi gyorstájékoztatójából. 

Mint írják, az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 7,0, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 7,8, az üzemanyag-kiskereskedelemben 5,1 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

2018. január–márciusban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 7,2 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben mért 7,0 százalékos növekedés az idei legmagasabb adat, míg a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben regisztrált 7,8 százalékos bővülés az idei leggyengébb.

Az internetes kereskedelem jövője

Bengyel Ádám úgy látja, hogy az idén folytatódik a csomagküldő és internetes kereskedelem súlyának növekedése, a nem élelmiszer jellegű kiskereskedelmen belüli részaránya minden bizonnyal meghaladja majd a 11 százalékot.

2014-ben ez az arány még 6 százalék alatt volt, tavalyelőtt már 8,5, 2017-ben pedig közel 10 százalékot tett ki a KSH adatai alapján.

„Az internetes és csomagküldő kereskedelem erősödése a szállítási módok átrendeződésével is együtt jár: a házhoz szállítás rovására egyre nagyobb szerephez jut az ún. fix pontos (csomagautomata, üzlethelyiség, stb.) személyes átvétel” – húzta alá Bengyel Ádám.

A fogyasztók számára ez azért kényelmes, mert nem kell a futár kiérkezéséhez alkalmazkodniuk, ráadásul e szállítási mód környezetvédelmi szempontból is előnyösebb, hiszen a gyűjtőfuvarok miatt jóval kisebb CO2-kibocsátással jár.

E trendekre reagálva a Foxpost az idén 36 új csomagautomatát telepít országszerte, így az év végére már több mint 100 helyszínen – jellemzően a nagyobb bevásárlóközpontokban, hipermarketekben – lesz jelen.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Stagnál a német gazdaság teljesítménye »

4IG 567 (-0,35 ) AKKO Invest 454 (1,34 ) ALTEO 832 (-0,95 ) ANY 1350 (-0,74 ) APPENINN 350 (4,48 ) AutoWallis 98 (6,06 ) BIF 300 (-3,85 ) CIGPANNONIA 177 (1,72 ) CyBERG 1300 (-12,75 ) DM-KER 4500 (18,42 ) Duna House A 3660 (-3,68 ) ELMU 33600 (-0,59 ) EMASZ 30800 (-0,65 ) ENEFI 370 (0,54 ) ESTMEDIA 105 (17,32 ) FORRAS/T 1690 (-11,98 ) FUTURAQUA 94 (-0,95 ) GSPARK 5060 (-0,78 ) KPACK 16700 (2,45 ) KULCSSOFT 2400 (3,45 ) MASTERPLAST 720 (-2,70 ) MOL 2514 (1,05 ) MTELEKOM 426 (1,07 ) NORDTELEKOM 43 (6,22 ) NUTEX 34 (9,06 ) OPUS 265 (5,58 ) OTP 14600 (0,62 ) OTT1 187 (-1,06 ) PANNERGY 710 (-1,66 ) RABA 1090 (1,87 ) RICHTER 6730 (1,13 ) SET Group 91 (-1,09 ) TAKAREK 475 (-1,04 ) WABERERS 1030 (-1,90 )