Nem tesznek jót a kiskernek hosszú hétvégék?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

"A kiemelkedően jó januári és februári forgalom után a nem élelmiszer-kiskereskedelmi szektor gyengébb márciusi adatára a nagyobb partnereink forgalma alapján már számítottunk. A lassulást alapvetően a két hosszú hétvége magyarázza - a pihenés ideje alatt szokásosan megcsappan ugyanis a vásárlási kedv -, ezt a negatív hatást pedig a március 10-i szombati munkanap sem ellensúlyozta" - kommentálta a friss statisztikát Bengyel Ádám, a Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát működtető Foxpost Zrt. vezérigazgatója.

Nem mindenhol tett jót a "húsvéthatás"

2018. márciusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 8,5, naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 7,1 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken közzétett kiskereskedelmi gyorstájékoztatójából. 

Mint írják, az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 7,0, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 7,8, az üzemanyag-kiskereskedelemben 5,1 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

2018. január–márciusban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 7,2 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben mért 7,0 százalékos növekedés az idei legmagasabb adat, míg a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben regisztrált 7,8 százalékos bővülés az idei leggyengébb.

Az internetes kereskedelem jövője

Bengyel Ádám úgy látja, hogy az idén folytatódik a csomagküldő és internetes kereskedelem súlyának növekedése, a nem élelmiszer jellegű kiskereskedelmen belüli részaránya minden bizonnyal meghaladja majd a 11 százalékot.

2014-ben ez az arány még 6 százalék alatt volt, tavalyelőtt már 8,5, 2017-ben pedig közel 10 százalékot tett ki a KSH adatai alapján.

„Az internetes és csomagküldő kereskedelem erősödése a szállítási módok átrendeződésével is együtt jár: a házhoz szállítás rovására egyre nagyobb szerephez jut az ún. fix pontos (csomagautomata, üzlethelyiség, stb.) személyes átvétel” – húzta alá Bengyel Ádám.

A fogyasztók számára ez azért kényelmes, mert nem kell a futár kiérkezéséhez alkalmazkodniuk, ráadásul e szállítási mód környezetvédelmi szempontból is előnyösebb, hiszen a gyűjtőfuvarok miatt jóval kisebb CO2-kibocsátással jár.

E trendekre reagálva a Foxpost az idén 36 új csomagautomatát telepít országszerte, így az év végére már több mint 100 helyszínen – jellemzően a nagyobb bevásárlóközpontokban, hipermarketekben – lesz jelen.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

A hivatal szerint ismét erősödött a turizmus »

4IG 824 (-4,19 ) AKKO Invest 28800 (1,41 ) ANY 1320 (-0,38 ) APPENINN 422 (-2,09 ) AutoWallis 103 (-0,48 ) BIF 302 (-1,95 ) CIGPANNONIA 263 (-2,23 ) CyBERG 1600 (-5,88 ) ENEFI 436 (1,16 ) FORRAS/OE 1550 (-8,28 ) FUTURAQUA 100 (-2,91 ) GSPARK 4650 (1,97 ) MOL 2864 (-0,35 ) MTELEKOM 442 (-0,67 ) NUTEX 29 (2,44 ) OPUS 329 (-5,30 ) OTP 13070 (1,08 ) OTT1 254 (-2,87 ) PANNERGY 744 (1,09 ) RABA 1100 (-0,90 ) RICHTER 4810 (-0,21 ) SET Group 111 (-2,63 ) TAKAREK 570 (-1,04 ) WABERERS 1370 (-1,08 ) ZWACK 17150 (-0,29 )