Nem tesznek jót a kiskernek hosszú hétvégék?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

"A kiemelkedően jó januári és februári forgalom után a nem élelmiszer-kiskereskedelmi szektor gyengébb márciusi adatára a nagyobb partnereink forgalma alapján már számítottunk. A lassulást alapvetően a két hosszú hétvége magyarázza - a pihenés ideje alatt szokásosan megcsappan ugyanis a vásárlási kedv -, ezt a negatív hatást pedig a március 10-i szombati munkanap sem ellensúlyozta" - kommentálta a friss statisztikát Bengyel Ádám, a Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát működtető Foxpost Zrt. vezérigazgatója.

Nem mindenhol tett jót a "húsvéthatás"

2018. márciusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 8,5, naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 7,1 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken közzétett kiskereskedelmi gyorstájékoztatójából. 

Mint írják, az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 7,0, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 7,8, az üzemanyag-kiskereskedelemben 5,1 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

2018. január–márciusban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 7,2 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben mért 7,0 százalékos növekedés az idei legmagasabb adat, míg a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben regisztrált 7,8 százalékos bővülés az idei leggyengébb.

Az internetes kereskedelem jövője

Bengyel Ádám úgy látja, hogy az idén folytatódik a csomagküldő és internetes kereskedelem súlyának növekedése, a nem élelmiszer jellegű kiskereskedelmen belüli részaránya minden bizonnyal meghaladja majd a 11 százalékot.

2014-ben ez az arány még 6 százalék alatt volt, tavalyelőtt már 8,5, 2017-ben pedig közel 10 százalékot tett ki a KSH adatai alapján.

„Az internetes és csomagküldő kereskedelem erősödése a szállítási módok átrendeződésével is együtt jár: a házhoz szállítás rovására egyre nagyobb szerephez jut az ún. fix pontos (csomagautomata, üzlethelyiség, stb.) személyes átvétel” – húzta alá Bengyel Ádám.

A fogyasztók számára ez azért kényelmes, mert nem kell a futár kiérkezéséhez alkalmazkodniuk, ráadásul e szállítási mód környezetvédelmi szempontból is előnyösebb, hiszen a gyűjtőfuvarok miatt jóval kisebb CO2-kibocsátással jár.

E trendekre reagálva a Foxpost az idén 36 új csomagautomatát telepít országszerte, így az év végére már több mint 100 helyszínen – jellemzően a nagyobb bevásárlóközpontokban, hipermarketekben – lesz jelen.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Mint vártuk, visszaesett a kiskereskedelem »

4IG 638 (1,59 ) AKKO Invest 466 (0,87 ) ALTEO 748 (-0,27 ) ANY 1270 (-0,39 ) BIF 296 (-2,63 ) CIGPANNONIA 188 (3,30 ) CyBERG 1200 (3,45 ) DELTA 100 (4,80 ) DM-KER 4050 (-6,90 ) Duna House A 3040 (-5,59 ) EHEP 2520 (0,40 ) ENEFI 320 (-3,03 ) FORRAS/OE 1080 (-5,26 ) FORRAS/T 1470 (5,00 ) FUTURAQUA 71 (1,44 ) GSPARK 3320 (-1,48 ) Gloster 2580 (12,17 ) KULCSSOFT 1510 (-2,27 ) MASTERPLAST 594 (-1,00 ) MOL 1859 (0,05 ) MTELEKOM 383 (-0,52 ) NORDTELEKOM 31 (2,33 ) NUTEX 31 (-0,48 ) OPUS 257 (-1,72 ) ORMESTER 12100 (3,42 ) OTP 11210 (4,18 ) OTT1 193 (-2,63 ) PANNERGY 630 (1,61 ) RABA 872 (0,46 ) RICHTER 6820 (0,37 ) SET Group 70 (2,65 ) TAKAREK 480 (-3,03 )