Nincs felkészülve a hazai buszgyártás a megrendelésekre

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Időre van szükség a hazai autóbuszgyártás talpra állításához, ezért jó hír, hogy a kormány kitolta a közúti személyszállítási piac liberalizációját - írta a Magyar Nemzet hétfői számában.

Megváltozott a szemlélet

Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke a lapnak elmondta: mivel 2019-ig még a jelenlegi szolgáltatók láthatják el a helyközi autóbuszos személyszállítási közszolgáltatási feladatokat, így lehetőség nyílik arra, hogy a hazai gyártók a nemzeti buszgyártási stratégiában lefektetett célkitűzésekre felkészüljenek.

A szervezet vezetője szerint az elmúlt néhány hónap pályázati tapasztalatai egyelőre nem azt igazolják, hogy a magyar cégek helyzetbe hozására koncentrálnának a közbeszerzések kiírói. Utalt a budapesti metróbeszerzés júniusi elhalasztására, illetve a Volánbusz magyar járművekkel indulását csaknem meghiúsító fővárosi tenderre.

"A cégek jelenleg évente kétszázötven-háromszáz busz legyártásához szükséges technológiával rendelkeznek, amelyen csak nagyobb megrendelés lehetősége esetén van értelme fejleszteni. Komoly és tartós megbízások alkalmával nem jelentene nagy gondot a munkaerőhiány, a hatékonyság, valamint a kapacitások megnövelése" - mondta Vincze-Pap Sándor.

Szavai szerint az akár negyven-ötven százalékos béremelés elegendő lenne arra, hogy a gépjárműipari konszernektől vagy akár külföldről visszacsábítsák a jól képzett munkaerőt.

Pedig lenne rendelés
A magyar evopro csoport által fejlesztett, Modulo elnevezésű elektromos autóbuszt teszteli két spanyol közlekedési vállalat is azt vizsgálva, hogy a környezetbarát jármű miként használható a madridi belvárosi és elővárosi közlekedésben - tájékoztatott a cégcsoport.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

KSH: csak a gyógyszergyártásnak kedvezett az április »