Örökre megváltoznak a vásárlási szokásaink

| forrás:
Noguchi Porter Novelli
| szerző: | olvasási idő: kb. 1 perc

Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte - derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából. A krízist követően a vevők egy meghatározó része visszatérne a megszokott életviteléhez, azonban ők se bíznak abban, hogy ez maradéktalanul megvalósulhat.

A vásárlók egyre nagyobb aránya (40%) bízik abban, hogy végső soron visszatérhet megszokott fogyasztási szokásaihoz, azonban köztük is megoszlanak a vélemények arról, hogy ez milyen mértékben képzelhető el. Az EY Future Consumer Index tanulmánya ezeknek a vevőknek öt markáns csoportját határozta meg aszerint, hogy milyen tényezők befolyásolják döntéseiket.

Akciófüggők

A megkérdezettek közel harmada (30%) számára a termék ára lesz a legfontosabb, ők állandóan figyelik a kedvezményeket. Az elsősorban idősebbekből és egyedülállókból álló csoport tagjai nem foglalkoznak a márkákkal, elég, ha a termék biztosítja alapigényeiket, emiatt várhatóan kevesebbet költenek a jövőben, mint korábban.

Egészségtudatosak

A válaszadók mintegy negyedének (26%) saját és családja egészsége az elsődleges, így azokat a márkákat választják, amelyek biztonságosságáról meg vannak győződve. Minimalizálják a felesleges kockázatokat, így lehetőleg online szerzik be a szükséges termékeket. Ez a csoport gondolja leginkább azt, hogy életmódja hosszú távon is megváltozik.

Környezetvédők

A válaszadók 17 százaléka számára a Föld sorsa a legfontosabb. Tisztában vannak azzal, hogy tevékenységük milyen hatással van a körülöttük lévő világra. A kor- és társadalmi osztály szempontjából is vegyes képet mutatótó szegmens tagjai olyan vállalatokat keresnek, amelyek osztják ezeket az értékeket. Hajlandóak többet fizetni a kiváló minőségű, etikus forrásból származó, fenntartható termékekért.

Aktivisták

Az elsősorban városi értelmiségieket lefedő csoport a kutatásban résztvevők 16 százalékát teszi ki, ők nagyobb figyelmet fordítanak a cégek társadalmi hatására. Őszinte és átlátható szervezeteknek adnak bizalmat, és bizonyítékot is várnak arra, hogy a márka a profit mellett a közösség igényeit is figyelembe veszi.

Hedonisták

Minden kilencedik válaszadó (11%) - elsősorban a millenniumi és a Z generáció tagjai. Nem aggódnak egészségük és anyagi helyzetük miatt, probléma nélkül járnak plázákba és éttermekbe. A veszélyhelyzet sem aggasztja őket, és emiatt nem változtatják meg életmódjukat. Továbbra is azokat az élményeket keresik, amelyek segítenek számukra a legtöbbet kihozni az életből.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Az újlakás-piaci keresletet is átszabta a vírus »

4IG 615 (0,16 ) AKKO Invest 423 (0,48 ) ALTEO 800 (-1,23 ) ANY 1165 (0,43 ) APPENINN 318 (1,60 ) AutoWallis 85 (1,81 ) BIF 250 (-1,96 ) CIGPANNONIA 292 (-2,34 ) CyBERG 1400 (-6,04 ) DELTA 86 (-1,15 ) EHEP 1520 (-3,49 ) ENEFI 281 (-0,35 ) FUTURAQUA 62 (-0,32 ) GSPARK 3310 (0,61 ) KULCSSOFT 1585 (-0,31 ) MASTERPLAST 700 (0,29 ) MOL 1631 (0,68 ) MTELEKOM 370 (1,79 ) NORDTELEKOM 27 (2,69 ) OTP 10090 (-1,27 ) OTT1 170 (1,07 ) PANNERGY 688 (-1,43 ) RABA 796 (-0,25 ) RICHTER 6585 (-1,72 ) SET Group 54 (-3,57 ) TAKAREK 440 (-1,12 ) WABERERS 1185 (-2,87 ) ZWACK 16300 (0,62 )