Orosz fejlesztésűtgyárthat a Magnus Aircraft-leány

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

Kizárólagos jogot szerzett egy orosz fejlesztésű négyüléses kisrepülőgép gyártására és értékesítésére a Magnus Aircraft Zrt. leányvállalata - közölte a Pécs-Pogányban összeszerelő üzemet és kompozitgyárat létesítő társaság csütörtökön az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) és a Magnus Aircraft Zrt. leányvállalata, az Aviation Engineering Zrt. között csütörtökön létrejött megállapodás értelmében utóbbi megszerezte a jogokat az Il-103 típusú repülőgép kizárólagos gyártására és világszintű értékesítésére. A kompozit kétüléses szabadidő és oktató repülőgépek fejlesztésével, gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Magnus Aircraft számára ez "hatalmas lehetőség" - írták -, hiszen a Pécsett gyártott kompozit elemek és a Fusion termékcsalád oroszországi exportja ezáltal elérhetővé vált. A közleményben kitértek arra, hogy az UAC gyártja és forgalmazza a Mikoyan, Sukhoi, Yakovlev, Tupolev, és Ilyushin típusú repülőgépeket.

A közlés szerint az IL-103 típusú repülőgépet az 1990-es években fejlesztette ki az Ilyushin Design Bureau, mely később 1998-ban orosz gépként elsőként kapott engedélyt az Amerikai Egyesült Államok légügyi hatóságától. Hozzátették: a négyüléses repülőgép szélsőséges körülmények között is biztonságos és kényelmes, legfőképpen mindennapi használatra lett kialakítva. A Magnus Aircraft múlt szombaton jelentette be, hogy megrendelték az első példányt a Magnus Aircraft Zrt. pécs-pogányi repülőtéren lévő gyárában készülő, magyar fejlesztésű, kompozit testű repülőgépeiből. A pécs-pogányi reptéren lévő összeszerelő üzem már működik, a próbaüzem küszöbön álló megindulása után jövőre már teljes kapacitással tud működni a cég kompozitgyára is, s évi 80-90 - nagyobbrészt exportra szánt - repülőgép előállítását végzi majd. A pécs-pogányi létesítményekben jelenleg hetvenen dolgoznak, az év végén már 110-120 munkatársra lesz szükségük, míg 2020 második felében akár 150 embernek is munkát adhatnak Boros László vezérigazgató korábbi tájékoztatása szerint. A Magnus korábbi ismertetése szerint a cég a világon először fejlesztett ki kompozit anyagokból készülő kétüléses repülőgépet, amely műrepülésre alkalmas. Emellett kifejlesztett egy olyan gépet, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült; így alacsonyabb a környezetterhelése és a fenntartási költsége, mint más repülőknek. A kormány az összesen 5,16 milliárd forintos beruházással felépülő létesítmény kialakításához 2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosított. A fejlesztések során egy több mint 5000 négyzetméteres kompozitelem-gyártó üzem létesült, emellett egy 1900 négyzetméteres összeszerelő üzem és egy 300 négyzetméteres irodahelyiség épült. A kisebb gyártórészben tavaly október végén indult el a termelés, a kompozitüzem termelése hamarosan megkezdődik. A nyilvános cégadatok szerint félmilliárd forintos saját tőkével rendelkező Magnus Aircraft Zrt. nettó árbevétele 2017-ben 175 millió, 2018-ban pedig 320 millió forint volt, adózott eredménye a két évvel ezelőtti 5 millió forintról tavaly 12 millió forintra nőtt.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Repülőgépek Magyarországról - nem semmi »

4IG 848 (1,07 ) AKKO Invest 29600 (2,78 ) APPENINN 430 (-0,46 ) AutoWallis 101 (-2,88 ) CIGPANNONIA 262 (-0,76 ) CyBERG 1480 (-2,63 ) ELMU 34200 (0,59 ) EMASZ 31400 (0,64 ) ENEFI 440 (1,15 ) ESTMEDIA 119 (3,65 ) FORRAS/T 1510 (0,67 ) FUTURAQUA 101 (-0,98 ) GSPARK 4620 (-0,65 ) KPACK 19600 (-0,51 ) MASTERPLAST 760 (-1,30 ) MOL 2852 (-1,31 ) MTELEKOM 445 (-0,22 ) NORDTELEKOM 44 (-1,46 ) OPUS 326 (-3,55 ) ORMESTER 7300 (4,29 ) OTP 13140 (-0,45 ) OTT1 257 (1,38 ) RABA 1085 (-0,91 ) RICHTER 4960 (2,44 ) SET Group 112 (-0,88 ) TAKAREK 576 (0,70 ) WABERERS 1350 (-2,88 ) ZWACK 17200 (0,29 )