Orosz fejlesztésűtgyárthat a Magnus Aircraft-leány

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

Kizárólagos jogot szerzett egy orosz fejlesztésű négyüléses kisrepülőgép gyártására és értékesítésére a Magnus Aircraft Zrt. leányvállalata - közölte a Pécs-Pogányban összeszerelő üzemet és kompozitgyárat létesítő társaság csütörtökön az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) és a Magnus Aircraft Zrt. leányvállalata, az Aviation Engineering Zrt. között csütörtökön létrejött megállapodás értelmében utóbbi megszerezte a jogokat az Il-103 típusú repülőgép kizárólagos gyártására és világszintű értékesítésére. A kompozit kétüléses szabadidő és oktató repülőgépek fejlesztésével, gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Magnus Aircraft számára ez "hatalmas lehetőség" - írták -, hiszen a Pécsett gyártott kompozit elemek és a Fusion termékcsalád oroszországi exportja ezáltal elérhetővé vált. A közleményben kitértek arra, hogy az UAC gyártja és forgalmazza a Mikoyan, Sukhoi, Yakovlev, Tupolev, és Ilyushin típusú repülőgépeket.

A közlés szerint az IL-103 típusú repülőgépet az 1990-es években fejlesztette ki az Ilyushin Design Bureau, mely később 1998-ban orosz gépként elsőként kapott engedélyt az Amerikai Egyesült Államok légügyi hatóságától. Hozzátették: a négyüléses repülőgép szélsőséges körülmények között is biztonságos és kényelmes, legfőképpen mindennapi használatra lett kialakítva. A Magnus Aircraft múlt szombaton jelentette be, hogy megrendelték az első példányt a Magnus Aircraft Zrt. pécs-pogányi repülőtéren lévő gyárában készülő, magyar fejlesztésű, kompozit testű repülőgépeiből. A pécs-pogányi reptéren lévő összeszerelő üzem már működik, a próbaüzem küszöbön álló megindulása után jövőre már teljes kapacitással tud működni a cég kompozitgyára is, s évi 80-90 - nagyobbrészt exportra szánt - repülőgép előállítását végzi majd. A pécs-pogányi létesítményekben jelenleg hetvenen dolgoznak, az év végén már 110-120 munkatársra lesz szükségük, míg 2020 második felében akár 150 embernek is munkát adhatnak Boros László vezérigazgató korábbi tájékoztatása szerint. A Magnus korábbi ismertetése szerint a cég a világon először fejlesztett ki kompozit anyagokból készülő kétüléses repülőgépet, amely műrepülésre alkalmas. Emellett kifejlesztett egy olyan gépet, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült; így alacsonyabb a környezetterhelése és a fenntartási költsége, mint más repülőknek. A kormány az összesen 5,16 milliárd forintos beruházással felépülő létesítmény kialakításához 2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosított. A fejlesztések során egy több mint 5000 négyzetméteres kompozitelem-gyártó üzem létesült, emellett egy 1900 négyzetméteres összeszerelő üzem és egy 300 négyzetméteres irodahelyiség épült. A kisebb gyártórészben tavaly október végén indult el a termelés, a kompozitüzem termelése hamarosan megkezdődik. A nyilvános cégadatok szerint félmilliárd forintos saját tőkével rendelkező Magnus Aircraft Zrt. nettó árbevétele 2017-ben 175 millió, 2018-ban pedig 320 millió forint volt, adózott eredménye a két évvel ezelőtti 5 millió forintról tavaly 12 millió forintra nőtt.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Elég jól ment az Airbusnak 2019-ben »

4IG 614 (1,82 ) AKKO Invest 498 (-1,39 ) ALTEO 870 (0,93 ) ANY 1375 (-0,36 ) APPENINN 367 (1,10 ) AutoWallis 108 (0,93 ) BIF 313 (-0,63 ) CIGPANNONIA 187 (0,54 ) CSEPEL 362 (-25,82 ) CyBERG 1430 (-7,74 ) EHEP 7850 (-1,88 ) ELMU 34400 (1,18 ) EMASZ 31400 (1,29 ) ENEFI 402 (6,35 ) ESTMEDIA 124 (-0,64 ) FUTURAQUA 105 (0,19 ) GSPARK 5140 (-1,91 ) KULCSSOFT 2740 (-4,20 ) MASTERPLAST 760 (-0,26 ) MOL 2668 (1,06 ) MTELEKOM 439 (-1,68 ) NORDTELEKOM 50 (3,12 ) OPUS 290 (0,69 ) ORMESTER 10100 (-2,88 ) OTP 15630 (2,49 ) OTT1 209 (0,24 ) PANNERGY 746 (-0,80 ) RICHTER 7120 (0,85 ) SET Group 101 (-0,20 ) TAKAREK 502 (-0,40 ) WABERERS 1095 (0,46 )