Pokoli gyors, pokoli drága szupervonatot venne Ukrajna

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Ukrajna is élénken érdeklődik a jövő szupervonata, a vákuumvasút iránt: csütörtökön együttműködési memorandumot írt alá Kijevben Volodimir Omeljan ukrán infrastrukturális miniszter Dirk Ahlbornnal, a Hyperloop Transportation Technologies (HTT) vállalat vezérigazgatójával - adta hírül a tárca hivatalos honlapján.

Jövőre már építenék a tesztpályát

A dokumentumban a felek kifejezték szándékukat, hogy egy közös központot hoznak létre Ukrajnában, ahol a Hyperloop technológia fejlesztésében élen járó HTT vállalat ukrán szakemberekkel együtt dolgozik a technológia továbbfejlesztésén. Egyelőre még nem dőlt el, hogy ez a központ Kijevben vagy a keleti országrészben lévő Dnyipro városában lesz-e.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Az emlékeztető aláírói vállalták azt is, hogy közösen keresnek befektetőket a projekt finanszírozásához. Az infrastrukturális miniszter hangsúlyozta: mindenképpen az a cél, hogy a projekt kereskedelmi szempontból sikeres legyen. Omeljan már februárban közölte, hogy a tervek szerint jövőre elkezdődhet egy Hyperloop tesztpálya építése Dnyipróban magánbefektetői finanszírozásból.

A Hyperloop acélcsövekből álló közlekedési rendszer, vákuumos belsejében légnyomással hajtott lebegő, úgynevezett kapszulavonatokkal. Becslések alapján a közlekedési eszköz képes meghaladni az óránkénti 600 kilométeres sebességet.

Az infrastrukturális minisztérium egy illetékese az UNIAN hírügynökségnek kifejtette, hogy egy kilométer földfelszíni csővezeték megépítése a HTT előzetes becslése szerint Ukrajnában mintegy 10 millió dollárba kerülne, ez olcsóbb, mint hagyományos vasutat építeni.

Fél órára redukálnák az eddigi tízet

A föld alatti Hyperloop azonban nyolcszor ennyibe kerülne. A miniszter a várható Hyperloop jegyárakkal kapcsolatban előrebocsátotta, hogy amíg nem bizonyosodnak meg a rendszer biztonságosságáról, csak teherszállításban gondolkodnak.

Ha viszont megindulhat majd a személyszállítási is, szerinte a Hyperloop vonatokra olcsóbbak lesznek a jegyek, mint a hagyományosokra vagy a repülőgépekre, mert a vákuumvasút infrastruktúrájának fenntartása kevesebbe kerül. Megjegyezte, hogy az egymástól 470 kilométerre lévő Kijev és Odessza közötti utat a Hyperloop fél óra alatt tenné meg, most ugyanez tíz óra vonattal, repülővel pedig egy óra.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Jövő héttől újra lehet Kínába utazni »

4IG 696 (-0,57 ) AKKO Invest 466 (-0,85 ) ANY 1240 (0,81 ) APPENINN 370 (-1,99 ) AutoWallis 83 (6,02 ) CIGPANNONIA 183 (-1,61 ) DELTA 104 (1,75 ) Duna House A 3280 (0,61 ) EHEP 3300 (-1,49 ) ENEFI 334 (-3,19 ) FORRAS/OE 1150 (-2,54 ) FUTURAQUA 76 (0,53 ) GSPARK 3500 (-1,69 ) MOL 1967 (-2,24 ) MTELEKOM 396 (0,38 ) NORDTELEKOM 30 (-1,96 ) NUTEX 30 (-0,67 ) OPUS 278 (-1,60 ) OTP 11280 (-0,97 ) OTT1 212 (1,19 ) PANNERGY 638 (-1,85 ) RICHTER 6970 (2,95 ) SET Group 69 (-0,57 ) TAKAREK 520 (-2,99 ) WABERERS 910 (5,57 ) ZWACK 17200 (0,29 )