Pokoli gyors, pokoli drága szupervonatot venne Ukrajna

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Ukrajna is élénken érdeklődik a jövő szupervonata, a vákuumvasút iránt: csütörtökön együttműködési memorandumot írt alá Kijevben Volodimir Omeljan ukrán infrastrukturális miniszter Dirk Ahlbornnal, a Hyperloop Transportation Technologies (HTT) vállalat vezérigazgatójával - adta hírül a tárca hivatalos honlapján.

Jövőre már építenék a tesztpályát

A dokumentumban a felek kifejezték szándékukat, hogy egy közös központot hoznak létre Ukrajnában, ahol a Hyperloop technológia fejlesztésében élen járó HTT vállalat ukrán szakemberekkel együtt dolgozik a technológia továbbfejlesztésén. Egyelőre még nem dőlt el, hogy ez a központ Kijevben vagy a keleti országrészben lévő Dnyipro városában lesz-e.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Az emlékeztető aláírói vállalták azt is, hogy közösen keresnek befektetőket a projekt finanszírozásához. Az infrastrukturális miniszter hangsúlyozta: mindenképpen az a cél, hogy a projekt kereskedelmi szempontból sikeres legyen. Omeljan már februárban közölte, hogy a tervek szerint jövőre elkezdődhet egy Hyperloop tesztpálya építése Dnyipróban magánbefektetői finanszírozásból.

A Hyperloop acélcsövekből álló közlekedési rendszer, vákuumos belsejében légnyomással hajtott lebegő, úgynevezett kapszulavonatokkal. Becslések alapján a közlekedési eszköz képes meghaladni az óránkénti 600 kilométeres sebességet.

Az infrastrukturális minisztérium egy illetékese az UNIAN hírügynökségnek kifejtette, hogy egy kilométer földfelszíni csővezeték megépítése a HTT előzetes becslése szerint Ukrajnában mintegy 10 millió dollárba kerülne, ez olcsóbb, mint hagyományos vasutat építeni.

Fél órára redukálnák az eddigi tízet

A föld alatti Hyperloop azonban nyolcszor ennyibe kerülne. A miniszter a várható Hyperloop jegyárakkal kapcsolatban előrebocsátotta, hogy amíg nem bizonyosodnak meg a rendszer biztonságosságáról, csak teherszállításban gondolkodnak.

Ha viszont megindulhat majd a személyszállítási is, szerinte a Hyperloop vonatokra olcsóbbak lesznek a jegyek, mint a hagyományosokra vagy a repülőgépekre, mert a vákuumvasút infrastruktúrájának fenntartása kevesebbe kerül. Megjegyezte, hogy az egymástól 470 kilométerre lévő Kijev és Odessza közötti utat a Hyperloop fél óra alatt tenné meg, most ugyanez tíz óra vonattal, repülővel pedig egy óra.

Ezt olvasta már?

Vasútfejlesztésről, vízi utakról tárgyaltak »

4IG 4980 (14,75 ) AKKO Invest 18800 (0,53 ) ALTEO 705 (-0,70 ) ANY 1355 (1,12 ) APPENINN 496 (5,08 ) AutoWallis 164 (-2,96 ) CIGPANNONIA 432 (0,12 ) CSEPEL 600 (1,69 ) CyBERG 1700 (-12,82 ) Duna House A 4080 (-0,49 ) ELMU 27600 (-2,13 ) EMASZ 25800 (-0,77 ) ENEFI 375 (19,43 ) ESTMEDIA 99 (14,58 ) FUTURAQUA 46 (-2,98 ) GSPARK 3650 (1,39 ) KONZUM 203 (-1,22 ) MASTERPLAST 705 (1,44 ) MOL 3350 (0,18 ) MTELEKOM 465 (-1,17 ) NORDTELEKOM 41 (-4,65 ) NUTEX 29 (-6,13 ) OPUS 407 (0,99 ) ORMESTER 1380 (20,00 ) OTP 12800 (-0,23 ) OTT1 225 (19,68 ) RABA 1220 (4,27 ) RICHTER 5305 (-1,21 ) SET Group 560 (19,66 ) TAKAREK 660 (2,64 ) WABERERS 1685 (3,69 ) ZWACK 17100 (-0,87 )