Pokoli gyors, pokoli drága szupervonatot venne Ukrajna

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Ukrajna is élénken érdeklődik a jövő szupervonata, a vákuumvasút iránt: csütörtökön együttműködési memorandumot írt alá Kijevben Volodimir Omeljan ukrán infrastrukturális miniszter Dirk Ahlbornnal, a Hyperloop Transportation Technologies (HTT) vállalat vezérigazgatójával - adta hírül a tárca hivatalos honlapján.

Jövőre már építenék a tesztpályát

A dokumentumban a felek kifejezték szándékukat, hogy egy közös központot hoznak létre Ukrajnában, ahol a Hyperloop technológia fejlesztésében élen járó HTT vállalat ukrán szakemberekkel együtt dolgozik a technológia továbbfejlesztésén. Egyelőre még nem dőlt el, hogy ez a központ Kijevben vagy a keleti országrészben lévő Dnyipro városában lesz-e.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Az emlékeztető aláírói vállalták azt is, hogy közösen keresnek befektetőket a projekt finanszírozásához. Az infrastrukturális miniszter hangsúlyozta: mindenképpen az a cél, hogy a projekt kereskedelmi szempontból sikeres legyen. Omeljan már februárban közölte, hogy a tervek szerint jövőre elkezdődhet egy Hyperloop tesztpálya építése Dnyipróban magánbefektetői finanszírozásból.

A Hyperloop acélcsövekből álló közlekedési rendszer, vákuumos belsejében légnyomással hajtott lebegő, úgynevezett kapszulavonatokkal. Becslések alapján a közlekedési eszköz képes meghaladni az óránkénti 600 kilométeres sebességet.

Az infrastrukturális minisztérium egy illetékese az UNIAN hírügynökségnek kifejtette, hogy egy kilométer földfelszíni csővezeték megépítése a HTT előzetes becslése szerint Ukrajnában mintegy 10 millió dollárba kerülne, ez olcsóbb, mint hagyományos vasutat építeni.

Fél órára redukálnák az eddigi tízet

A föld alatti Hyperloop azonban nyolcszor ennyibe kerülne. A miniszter a várható Hyperloop jegyárakkal kapcsolatban előrebocsátotta, hogy amíg nem bizonyosodnak meg a rendszer biztonságosságáról, csak teherszállításban gondolkodnak.

Ha viszont megindulhat majd a személyszállítási is, szerinte a Hyperloop vonatokra olcsóbbak lesznek a jegyek, mint a hagyományosokra vagy a repülőgépekre, mert a vákuumvasút infrastruktúrájának fenntartása kevesebbe kerül. Megjegyezte, hogy az egymástól 470 kilométerre lévő Kijev és Odessza közötti utat a Hyperloop fél óra alatt tenné meg, most ugyanez tíz óra vonattal, repülővel pedig egy óra.

Ezt olvasta már?

Visszafogott fejlődés a légiközlekedés »

4IG 1820 (1,11 ) ALTERA 880 (1,15 ) ANY 1290 (0,78 ) APPENINN 462 (0,43 ) CIGPANNONIA 416 (0,24 ) CSEPEL 778 (-2,02 ) EHEP 605 (-12,95 ) EMASZ 25000 (0,81 ) ENEFI 205 (1,49 ) FUTURAQUA 43 (-1,15 ) GSPARK 3520 (0,28 ) KONZUM 227 (-0,22 ) KPACK 5100 (-7,27 ) MASTERPLAST 620 (-0,80 ) MOL 3104 (-0,19 ) MTELEKOM 445 (-0,11 ) NORDTELEKOM 34 (-2,62 ) NUTEX 36 (1,11 ) OPUS 511 (-0,97 ) ORMESTER 1200 (1,69 ) OTP 11700 (0,09 ) OTT1 205 (-0,49 ) PANNERGY 650 (-0,31 ) PLOTINUS 7850 (19,85 ) RABA 1200 (-1,23 ) RICHTER 5480 (0,55 ) SET Group 247 (0,82 ) TAKAREK 716 (1,99 ) WABERERS 2340 (0,86 ) ZWACK 16950 (0,59 )