-->

Privatizáltak a hitelezők kedvéért

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A portugál kormány az MSC olasz hajótársaság leányvállalatát, az MSC Rail vasútüzemeltetőt hirdette ki a portugál vasút teherszállító cégének (CP Carga) privatizálására kiírt pályázat győztesének.

Az egészet piacra vitték

Sergio Monetiro közlekedési miniszter a kormány csütörtökön tartott ülése utáni sajtótájékoztatón kijelentette, hogy az MSC ajánlata volt a legjobb a stratégia és az ár kritériumainak alapján is.

A CP Carga 100 százalékát adja el a lisszaboni kormány. Ezért az MSC-csoport - amúgy a portugál cég egyik legnagyobb ügyfele, a világ legnagyobb konténerszállító hajózási vállalkozása - 53 millió eurót ígért készpénzben, amivel megelőzte a Cofihold portugál holdingot és az Atena Equity Partners nevű befektetési alapot.

A portugál vasút teherszállító ágazata tavaly 9,2 millió tonna rakományt juttatott célba, 11 százalékkal többet, mint az előző évben. Tiszta nyeresége 5,3 millió euró volt a 2013-ban elkönyvelt 22,9 millió eurós veszteség után.

Ez volt a hitel feltétele

A CP Carga privatizációjáról 2011-ben állapodott meg a portugál kormány a nemzetközi hitelezőkkel. Fizetőképességének biztosítása érdekében a délnyugat-európai ország 78 milliárd eurós hitelprogramot kötött a Nemzetközi Valutaalappal (IMF), az Európai Központi Bankkal (EKB) és az Európai Unióval, de cserébe súlyos megszorításokat kellett végrehajtania.

A privatizációs célkitűzés eredetileg 5,5 milliárd euró volt, de már több mint 9 milliárd euró folyt be az államkasszába a magánosításokból. Portugália tavaly májusban lépett ki a nemzetközi pénzügyi mentőcsomag védelme alól, miután teljesítette a hitelprogram valamennyi feltételét.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

MÁV-START: a balatoni nyár nem ér véget »