Rengeteg pénzt elvitt a rongálások kijavítása

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

2017-ben több mint százszor firkálták, graffitizték, és hússzor rongálták meg a HÉV-szerelvényeket. A kocsik mellett az állomásokat és a megállóhelyeket sem kímélik a vandálok - betörik a perontükröket, szétrugdossák az esőbeállókat, padokat, valamint festékkel csúfítják el az állomásépületeket is - olvasható a közleményben.

Fóliával a károk ellen

A graffitik alkalmanként több négyzetméteresek, eltávolításuk komoly erőfeszítést igényel. A járművek külső felületét csak vegyszerrel lehet megtisztítani, emiatt a jármű fényezése is sérül, így az is javításra szorul.

A járművek belső terében pedig az okozza a legnagyobb problémát, hogy a festék beivódik a burkolat anyagába, ezért nem távolítható el nyomtalanul. A fóliázott felületű kocsik esetében a folyamat gyorsabb és egyszerűbb, ezért a MÁV-HÉV a járművek külső és belső felületeit lefóliázza.

Törések, karcok, szakadások

A firkálásokon kívül más típusú rongálások helyreállításával is meg kell küzdeniük a járműfenntartóknak. A vandálok sokszor kővel dobják be a szerelvények ajtó- és ablaküvegeit, felhasítják az ülésszöveteket vagy megrongálják a jegykezelő készülékeket.

A károk helyreállítása – ideértve az ablakok karcmentesítését és a belső elemek cseréjét – tavaly több mint 700 millió forintjába került a MÁV-HÉV-nek.

A megrongált szerelvényeket a rendőrségi helyszínelés idejére ki kell venni a forgalomból, ez a forgalomszervezőktől is azonnali intézkedést igényel a zavartalan működés és az utazóközönség magas színvonalú kiszolgálása érdekében.

Fontos cél a rongálások visszaszorítása

A HÉV-vonalakon a firkálások és a rongálások jellemzően tavasztól-őszig szaporodnak meg. Tavaly áprilisban egy nap alatt 27 friss graffitit észleltek a csepeli vonal négy szerelvényén.

A gyakori rongálások miatt a H7-es vonalon 2017. április végén a MÁV-HÉV biztonsági szervezete a rendőrséggel együttműködve nagyszabású akciót indított és fokozott biztonsági ellenőrzéseket tartott, aminek eredményeként sikerült havi néhány alkalomra csökkenteni a firkálások számát a következő időszakban.

A MÁV-HÉV mindent elkövet a rongálások visszaszorítása érdekében: közbiztonsági együttműködés keretében szorosabbra fűzte kapcsolatait a HÉV-vonalak mentén fekvő önkormányzatokkal és a helyi polgári védelmi szervezetekkel, egyebek között kamerarendszerek kiépítését, üzemeltetését tervezik közösen.

Új színvilág a HÉV-ek utasterében

A MÁV-HÉV nemcsak a járművek karbantartásán és a rongálások utáni helyreállításán dolgozik, hanem a szolgáltatási színvonal fejlesztése iránt is elkötelezett. Jelenleg a kocsik belső terének színvilágát szeretné korszerűbbé tenni, ezért kialakított egy prototípust, amelyben kicserélték az üléshuzatokat és átfestették az elválasztó paravánokat, a jegykezelő készülékeket, valamint a kapaszkodókat.

A színvilág meghatározásában szerepet játszott az a tudományos tanulmány is, amely kimutatta, hogy a közlekedés során a kék szín a legmegnyugtatóbb az utasok számára, ezért az ülések huzatait és az elválasztó paravánok egyik oldalát kékre, a kisebb részegységeket, azaz a kapaszkodókat és a jegykezelő készülékeket pedig sárgára festették.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Több száz dollárt veszítenek az amerikai családok »

4IG 1100 (-1,79 ) APPENINN 475 (0,32 ) AutoWallis 130 (7,00 ) BIF 294 (-2,97 ) CIGPANNONIA 383 (2,13 ) EHEP 5200 (1,96 ) ENEFI 454 (-2,58 ) ESTMEDIA 82 (0,37 ) FORRAS/T 1100 (-4,35 ) FUTURAQUA 82 (7,89 ) KONZUM 216 (1,17 ) KULCSSOFT 1210 (0,83 ) MASTERPLAST 722 (0,28 ) MOL 3136 (-0,95 ) MTELEKOM 423 (0,12 ) NORDTELEKOM 43 (0,94 ) OPUS 434 (1,02 ) OTP 11760 (-2,00 ) OTT1 205 (3,43 ) PANNERGY 710 (0,57 ) RABA 1185 (-0,84 ) SET Group 548 (8,73 ) TAKAREK 644 (-1,23 ) WABERERS 1200 (9,09 )