Rengeteg pénzt elvitt a rongálások kijavítása

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

2017-ben több mint százszor firkálták, graffitizték, és hússzor rongálták meg a HÉV-szerelvényeket. A kocsik mellett az állomásokat és a megállóhelyeket sem kímélik a vandálok - betörik a perontükröket, szétrugdossák az esőbeállókat, padokat, valamint festékkel csúfítják el az állomásépületeket is - olvasható a közleményben.

Fóliával a károk ellen

A graffitik alkalmanként több négyzetméteresek, eltávolításuk komoly erőfeszítést igényel. A járművek külső felületét csak vegyszerrel lehet megtisztítani, emiatt a jármű fényezése is sérül, így az is javításra szorul.

A járművek belső terében pedig az okozza a legnagyobb problémát, hogy a festék beivódik a burkolat anyagába, ezért nem távolítható el nyomtalanul. A fóliázott felületű kocsik esetében a folyamat gyorsabb és egyszerűbb, ezért a MÁV-HÉV a járművek külső és belső felületeit lefóliázza.

Törések, karcok, szakadások

A firkálásokon kívül más típusú rongálások helyreállításával is meg kell küzdeniük a járműfenntartóknak. A vandálok sokszor kővel dobják be a szerelvények ajtó- és ablaküvegeit, felhasítják az ülésszöveteket vagy megrongálják a jegykezelő készülékeket.

A károk helyreállítása – ideértve az ablakok karcmentesítését és a belső elemek cseréjét – tavaly több mint 700 millió forintjába került a MÁV-HÉV-nek.

A megrongált szerelvényeket a rendőrségi helyszínelés idejére ki kell venni a forgalomból, ez a forgalomszervezőktől is azonnali intézkedést igényel a zavartalan működés és az utazóközönség magas színvonalú kiszolgálása érdekében.

Fontos cél a rongálások visszaszorítása

A HÉV-vonalakon a firkálások és a rongálások jellemzően tavasztól-őszig szaporodnak meg. Tavaly áprilisban egy nap alatt 27 friss graffitit észleltek a csepeli vonal négy szerelvényén.

A gyakori rongálások miatt a H7-es vonalon 2017. április végén a MÁV-HÉV biztonsági szervezete a rendőrséggel együttműködve nagyszabású akciót indított és fokozott biztonsági ellenőrzéseket tartott, aminek eredményeként sikerült havi néhány alkalomra csökkenteni a firkálások számát a következő időszakban.

A MÁV-HÉV mindent elkövet a rongálások visszaszorítása érdekében: közbiztonsági együttműködés keretében szorosabbra fűzte kapcsolatait a HÉV-vonalak mentén fekvő önkormányzatokkal és a helyi polgári védelmi szervezetekkel, egyebek között kamerarendszerek kiépítését, üzemeltetését tervezik közösen.

Új színvilág a HÉV-ek utasterében

A MÁV-HÉV nemcsak a járművek karbantartásán és a rongálások utáni helyreállításán dolgozik, hanem a szolgáltatási színvonal fejlesztése iránt is elkötelezett. Jelenleg a kocsik belső terének színvilágát szeretné korszerűbbé tenni, ezért kialakított egy prototípust, amelyben kicserélték az üléshuzatokat és átfestették az elválasztó paravánokat, a jegykezelő készülékeket, valamint a kapaszkodókat.

A színvilág meghatározásában szerepet játszott az a tudományos tanulmány is, amely kimutatta, hogy a közlekedés során a kék szín a legmegnyugtatóbb az utasok számára, ezért az ülések huzatait és az elválasztó paravánok egyik oldalát kékre, a kisebb részegységeket, azaz a kapaszkodókat és a jegykezelő készülékeket pedig sárgára festették.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Harmincezer forintba kerül az iskolakezdés »

4IG 942 (0,64 ) APPENINN 432 (-1,37 ) AutoWallis 114 (0,44 ) BIF 308 (2,33 ) CIGPANNONIA 323 (2,54 ) ELMU 32000 (-1,84 ) EMASZ 27600 (-0,72 ) ESTMEDIA 119 (0,17 ) FORRAS/OE 1520 (-5,00 ) FUTURAQUA 113 (0,18 ) MASTERPLAST 742 (0,27 ) MOL 2956 (-0,74 ) MTELEKOM 434 (-0,46 ) OPUS 385 (-0,77 ) ORMESTER 7400 (-0,67 ) OTP 12630 (-0,16 ) OTT1 280 (1,63 ) RICHTER 5035 (0,82 ) ZWACK 16800 (-0,30 )