Sürgetik az európai akkumulátorgyártást

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az ázsiai akkumulátorgyártók piaci dominanciájának a kockázataira figyelmeztetett Michael Brecht, a Daimler üzemi tanácsának az elnöke a dpa hírügynökségnek adott interjúban, felszólítva egyúttal az autóipari vállalatokat, hogy "német vagy európai" megoldást keressenek a problémára.

A német autógyárak hatalmas összegeket invesztálnak különböző felhasználási célra alkalmas akkumulátoregységeket összeállító üzemek építésére, magukat az akkumulátorcellákat azonban ázsiai gyártóktól szerzik be.

A teljes globális akkumulátorpiacot néhány ázsiai gyártó uralja - mutatott rá a Daimler világszerte 290 alkalmazottjának érdekeit a cég felügyelőbizottságában képviselő Michael Brecht.

"Az elektromos mobilitásnál végső soron minden magán az akkumulátorcellán áll vagy bukik. Ezen múlik a jármű teljesítményétől kezdve a kapacitásán keresztül a működésének a dinamikájáig szinte minden" - mutatott rá, hozzátéve, hogy "egyetlen technológiában sem tehetjük ki magunkat néhány vállalat kénye-kedvének".

Leszögezte: Már pusztán merő önös érdekből is német vagy európai megoldást kellene találnunk a problémára. A nagy európai autóipari beszállítók azonban ezt másként gondolják. Sem a Bosch, sem a ZF nem tervezi saját akkumulátorgyártás beindítását. Kizárólag a Continental foglalkozik a gondolattal, de az is csak legfeljebb a következő generációs szilárdtest-akkumulátorok esetleges gyártásával, és arról is csak 2020 után hozná meg a végleges döntést. Ezzel szemben a kínai CATL már bejelentette, hogy lítiumion-akkumulátor gyárat épít Németországban.

Ezt olvasta már?

Ellenállást támadhat a Daimler »