Sűrített levegővel hajtott jármű verseny

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Jövőre az Innovációs és Technológiai Minisztérium is beszáll a Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny finanszírozásába, mivel szeretnék világméretűvé bővíteni a rendezvényt - mondta a tárca gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára az esemény szombati megnyitóján, Egerben.

György László hangsúlyozta: a Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny olyan kezdeményezés, amely különleges ösztönzést ad a műszaki érdeklődésű fiataloknak. Kiváló pedagógiai módszerként ezek a megmérettetések fiatalok tömegeinek érdeklődését keltik fel a természettudományok iránt - tette hozzá, megjegyezve: míg 2010-ben a felsőoktatásban tanulók 22 százaléka járt természettudományi és műszaki képzésre, addig arányuk mára elérte a 30 százalékot. A kormány ezt az arányt további tíz százalékkal szeretné növelni a következő években, hiszen e szakterületek vezérlik az innovációt - mondta az államtitkár. Közölte: ennek jegyében a következő három évben 8 milliárd forintot költ a kabinet arra, hogy "az egyetemek elefántcsont-tornyát összetörje és összekösse azokat az üzleti világgal, ahogyan ez a verseny is teszi". Kifejtette: azok a gazdaságok és társadalmak fejlődnek a világban, amelyeket az innováció vezérel. "Többet már nem tudunk dolgozni, többen sem vagyunk, ezért okosabban kell dolgoznunk, az innováció pedig nem jelent mást, mint újat tanulni, újat csinálni, vagy valamit új módon megvalósítani" - fogalmazott. Andreas Ostermann von Roth, az Aventics operatív vezérigazgatója elmondta, immár tizenkettedik alkalommal mérik össze tudásukat a sűrített levegővel hajtott járművek építői Egerben: a versenyen 7 ország 23 egyeteméről verbuválódott 38 csapat mérnökhallgatói állnak rajthoz. Elmondta, a megmérettetés a résztvevőktől bátorságot, elkötelezettséget, kemény munkát és fegyelmet követel. Az egri Érsekkertben rendezett megmérettetésen a fiatalok idén is három versenyszámban állnak rajthoz: a hosszú távú futamon az a jármű nyer, amelyik a legnagyobb távolságot képes megtenni a kijelölt pályán a kötelező minimális óránkénti 15 kilométeres átlagsebesség mellett.

Az ügyességi futamon a versenyzők szlalompályán mutathatják meg pneumobiljuk irányíthatóságát, míg a gyorsulási szám után az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti. Magyarországot tíz műszaki egyetem képviseli. (FOTÓ)

Ezt olvasta már?

Egyre jobban közelítünk Amerikához »

4IG 4260 (-1,73 ) ALTEO 770 (-0,52 ) ANY 1350 (0,75 ) APPENINN 498 (3,65 ) AutoWallis 123 (-0,81 ) CIGPANNONIA 403 (-0,74 ) EHEP 4500 (12,50 ) ENEFI 475 (1,28 ) ESTMEDIA 92 (-2,13 ) FORRAS/OE 1040 (0,97 ) FUTURAQUA 78 (4,29 ) GSPARK 3600 (1,12 ) KONZUM 201 (-2,90 ) MASTERPLAST 706 (0,86 ) MOL 3206 (-0,12 ) MTELEKOM 414 (0,98 ) NORDTELEKOM 44 (-2,86 ) NUTEX 29 (-1,36 ) OPUS 404 (-1,70 ) OTP 12080 (1,00 ) OTT1 199 (-2,45 ) PANNERGY 692 (-0,86 ) RICHTER 5035 (0,90 ) SET Group 688 (-0,29 ) TAKAREK 670 (-1,47 ) WABERERS 1215 (-2,80 ) ZWACK 17700 (0,28 )