Szakemberhiány korlátozza a mesterséges intelligencia terjedését

| forrás:
NOGUCHI PORTER NOVELLI
| olvasási idő: kb. 1 perc

Meghatározó szerepet kap a mesterséges intelligencia (MI) a vállalatok jövőbeni sikerében világszerte - mutat rá az EY friss kutatása. Az intelligens megoldások, mint például a mobilasszisztensek vagy az ügyfélszolgálati chatbotok jelentősen javíthatják a felhasználói élményt. A hazai cégeknél azonban még csak kezdeti fázisban van az első MI-n alapuló szolgáltatások bevezetése.

Az üzleti döntéshozók többsége az Egyesült Államokban már felismerte a mesterséges intelligencia jelentőségét. Tízből nyolc menedzser szerint ennek a technológiai megoldásnak kiemelt szerepe lesz vállalatuk sikerességében – derül ki az EY 500 amerikai felsővezetővel készült felméréséből. Közel kétharmaduk (62%) úgy véli, az MI nagymértékben hozzájárul majd a cég hatékonyabb működéséhez, a versenyképesség megőrzéséhez, sőt az ügyfelek jobb megértéséhez is.

Minden második megkérdezett (55%) szerint a technológia jelentős hatással lesz a társaság költségeinek csökkentésére, valamint a bevétel növekedésére is. A mesterséges intelligencia ugyanis többek között olyan alkalmazások elterjedését is elősegíti, mint az ügyfelekkel való gördülékenyebb kapcsolattartást biztosító chatbotok vagy a fogyasztói igények elemzését és előrejelzését elvégző szoftverek, de megteremtik az önvezető járművek technikai hátterét is.

A vállalati felsővezetők az MI üzleti felhasználásában mégis komoly korlátokat látnak. Szinte minden harmadik (31%) válaszadó kifejtette, hogy az új megoldások bevezetésének akadályai vannak, amely a képzett szakemberek hiányára vezethető vissza. 

“Milyen területen érdemes bevezetni a mesterséges intelligenciát, milyen céllal és elvárásokkal? A legtöbb hazai vállalat most találkozik ezekkel a kérdésekkel és a kezdeti lépéseket kell megtenniük. Ezt követik majd azok a nagyobb fejlesztések, amelyek jelentősen felgyorsíthatják fejlődésük ütemét” – mondta Zala Mihály, az EY kibervédelmi tanácsadásért felelős vezetője. A szakértő hozzátette, hogy az első, stratégiai lépésekben érdemes tanácsadókhoz fordulni, akik nemzetközi hátterük és tapasztalatuk útján biztosítani tudják a technológia hatékony bevezetését.

Az EY tapasztalata szerint Magyarországon ugyanis sok cégvezető attól tart, hogy nem tudja hatékonyan felkészíteni szervezetét a változásra. Ez gyakran alapul korábbi, elakadt projekteken vagy az új technológiával kapcsolatos tapasztalat hiányán.

„Az újításoknak mindig két fontos, egymáshoz kapcsolódó része van: a technikai változás és az érintett emberekre való hatás. A fejlesztések esetében ezeket a szempontokat érdemes együtt, párhuzamosan kezelni. Ezáltal biztosítható az MI bevezetése, ami a társaság pénzügyi eredményeire is kedvezően fog hatni” – hangsúlyozta Zala Mihály.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
4IG 685 (-3,11 ) AKKO Invest 443 (-0,23 ) ALTEO 782 (1,56 ) ANY 1175 (-1,26 ) APPENINN 388 (-1,15 ) AutoWallis 78 (0,26 ) BIF 308 (2,67 ) CIGPANNONIA 186 (-2,11 ) CyBERG 1000 (-7,41 ) DELTA 105 (-1,32 ) Duna House A 3060 (2,00 ) EHEP 3470 (-0,57 ) ENEFI 334 (-6,44 ) FORRAS/OE 1210 (1,68 ) FORRAS/T 1600 (3,23 ) FUTURAQUA 76 (-1,30 ) GSPARK 3680 (-20,86 ) KULCSSOFT 1640 (-4,09 ) MASTERPLAST 610 (0,66 ) MOL 1998 (0,25 ) MTELEKOM 401 (0,38 ) NORDTELEKOM 32 (1,92 ) NUTEX 31 (-1,45 ) OPUS 272 (-1,45 ) OTP 10540 (0,86 ) OTT1 208 (-1,42 ) PANNERGY 658 (-0,60 ) RABA 900 (-1,53 ) RICHTER 6860 (-1,22 ) SET Group 69 (-1,57 ) TAKAREK 524 (-0,38 ) WABERERS 780 (-1,76 )