Százezrek verik az asztalt az Air Berlinnél

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Több százezer érvénytelenné vált menetjegy vásárlója követelheti vissza pénzét a csődbe ment Air Berlin német légitársaságtól, a Bild című lap pénteki értesülése szerint akár az egymilliót is elérheti mindazok száma, akiknek tartozik a felszámolás alatt álló vállalkozás.

A cég belső számításai szerint a hitelezők száma 700 ezer és egymillió között lehet, a legnagyobb részük magánszemély, akik jegyet váltottak az Air Berlin járataira, de a működés végleges beszüntetése miatt nem tudnak utazni - írta a Bild.

Kik kérhetik jogosan a pénzüket?

A társaság csak a fizetésképtelenség bejelentése, augusztus 15. után megvásárolt jegyek árát téríti vissza. A többi jegy tulajdonosa a felszámolási eljáráshoz csatlakozva kártérítést követelhet. Azonban a vállalkozás vagyona nem elég valamennyi kötelezettség teljesítéséhez, így várhatóan több százezer jegytulajdonos nem kapja vissza a pénzét.

A kártérítési igényt 2018. február 1-jéig lehet benyújtani. Az igények vizsgálata 2018. augusztus 1-jéig tart, és majd csak azután teljesítik a kifizetéseket.

A felszámolást irányító társaság az airberlin-inso.de címen elérhető honlapon ismerteti az eljárás részleteit.

Múlt héten búcsúzott a társaság

Az Air Berlin október 27-én állt le, 38 évvel az első járat indítása után. A vállalatot feldarabolják. Legnagyobb része a Lufthansa csoporthoz kerül, a német társaság 81 repülőgépet vásárol meg a személyzettel és a repülőtér-használati jogokkal együtt, valamint két leányvállalatot, a továbbra is fizetőképes és működő Fly Niki légitársaságot és az LGW légitársaságot további 20 géppel együtt.

A Lufthansa az Eurowings nevű diszkont légitársaságához csatolja az Air Berlintől vásárolt üzletrészt, ez üzemelteti majd a Budapest-Berlin járatot is, egyelőre nem tudni, hogy mikortól.

Az EasyJet brit diszkont légitársaság 25 repülőgépet vesz át a személyzettel és a repülőtér-használati jogokkal. Az egykori Air Berlin flotta karbantartásával foglalkozó airberlin techniket a Zeitfracht nevű berlini szállítmányozási cég és a Nayak nevű repülőgép-karbantartó vállalkozás vásárolja meg közösen.

Az ügyletekhez meg kell szerezni az illetékes versenyfelügyeleti hatóság, az Európai Bizottság versenypolitikai főigazgatóságának engedélyét, ami decemberben várható. A Lufthansa és az EasyJet csak az engedély megszerzése után építheti be hálózatába az új gépeket.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Ki fogja kifizetni a kártérítést? »

4IG 960 (0,21 ) AKKO Invest 30000 (1,35 ) ANY 1310 (-1,13 ) APPENINN 443 (-0,23 ) CSEPEL 720 (4,35 ) EHEP 10000 (-0,99 ) ENEFI 506 (1,61 ) ESTMEDIA 122 (1,50 ) FORRAS/OE 1580 (2,60 ) FORRAS/T 1520 (-5,00 ) FUTURAQUA 114 (1,43 ) MASTERPLAST 740 (1,93 ) MOL 2962 (0,54 ) MTELEKOM 433 (0,46 ) ORMESTER 8200 (1,23 ) OTP 12720 (0,24 ) RICHTER 4948 (0,49 ) WABERERS 1405 (0,36 )