Szegény disznók nem tudják, ösztönzik a mangalicaevést

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az idén először népszerűsíti kampánnyal a mangalicahús fogyasztását "Egyél jót - a mangalicahús különleges" címmel április 18-ig az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agrárminisztérium (AM) támogatásával és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének szakmai közreműködésével - mondta Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese kedden sajtótájékoztatón Budapesten.

A kampánnyal a Magyarországon őshonos sertésfajta különleges ízvilágára, beltartalmi értékeire, az egészséges táplálkozásban betöltött szerepére hívják fel a figyelmet. A belföldi fogyasztás növelése és az ágazat stabilitásának segítése érdekében közel egy hónapon keresztül, 9 áruházban és üzletben kóstoltatnak mangalica termékeket országszerte - ismertette Giczi Gergely. Tóth Péter, az egyesület elnöke elmondta, hogy Magyarországon 10 ezer tenyészkocát tartanak, és évi 60-70 ezer hízót nevelnek fel. A magyar sertésállomány 2 százalékát stabilan a mangalicasertés adja. A mangalicahúsból és az abból előállított termékekből származó árbevétel az exporttal együtt mintegy 12 milliárd forintot tesz ki.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
4IG 641 (3,39 ) AKKO Invest 459 (2,00 ) ANY 1275 (2,82 ) APPENINN 357 (0,56 ) AutoWallis 81 (4,52 ) CIGPANNONIA 167 (-0,30 ) DELTA 91 (0,89 ) EHEP 2560 (-3,40 ) FORRAS/OE 1120 (4,67 ) FUTURAQUA 70 (-0,29 ) GSPARK 3360 (-0,88 ) KULCSSOFT 1540 (-1,28 ) MASTERPLAST 610 (2,01 ) MOL 1873 (2,86 ) MTELEKOM 384 (1,46 ) NORDTELEKOM 30 (4,47 ) OPUS 257 (0,59 ) OTP 11020 (1,57 ) OTT1 197 (-2,96 ) PANNERGY 618 (0,98 ) RICHTER 6780 (3,91 ) ZWACK 16800 (0,30 )