Tőkebevonásra készül a navigációs startup

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Több mint kétszázmillió forintos tőkebevonásra készül a NaviCard, a turizmusban navigációs megoldást kínáló Navex Europe startup - közölte az alkalmazást kidolgozó Navex Europe Kft cégtulajdonosa az MTI-vel.

Új fejlesztés

Szabó László ismertette, a fejlesztés, amellyel tavaly jelentek meg a piacon turisztikai attrakciókhoz, rendezvényekhez navigálja a telefon segítségével az applikációt használót kód beolvasása után. A technológia lényege egy Google térkép alapján generálható, kisméretű nyomtatható kód, amely méterpontosan tartalmazza egy földrajzi hely koordinátát.

A kódot egy okostelefon kamerájával leolvasva az okostelefon elvezet a kóddal meghatározott helyre. A kód alkalmazható turisztikai kiadványokban, útikönyvekben, brosúrákban, hirdetésekben, belépőjegyeken, névjegyeken, meghívókon. A kód segítségével azonnal és automatikusan indul a navigáció, amint a felhasználó okostelefonja kameráját a kód felé fordítja.

A kód kereskedelmi, ipari és közigazgatási célokra is felhasználható. Pénztári blokkokon szerepelhet az üzlet helye, a termékeken a termék pontos származási helye, hivatalos leveleken a kibocsátó hivatal helye - hangsúlyozta.

Ugrásszerűen nő a letöltők száma

A budapesti szállodák recepcióin megtalálható turisztikai célpontokat tartalmazó információs kártyák mindegyikén szerepel már ez a kód, így a kis fényképes kártyák még azokat is célba segítik, akik a rajta olvasható szöveget nyelvismeret hiányában nem értik - emelte ki. Az első évben csaknem 40 ezren töltötték le az ingyenes applikációt, de számuk ugrásszerűen nőhet, a globális terjeszkedéshez van szüksége a cégnek a forrásbevonásra.

A letöltők nagy része európai turista, de vannak közöttük Ázsiából, az Egyesült Államokból és Afrikából érkezők is. A Navex a MINICARDS elnevezésű, franchise rendszerben működő, világszerte elterjedt információs rendszer magyarországi képviseletével működik együtt, ez a cég alkalmazza a speciális navigációs kódokat kiadványaikon.

Ezek, a fővárosi szállodákban megtalálható kiadványok kisméretű, kompakt információkkal ellátott kártyák a turisztikai nevezetességekről. Évente több millió turisztikai információs kártya készül, amely több száz helyszínen megtalálható, és abban segíti a turistákat, hogy a kártyákon hirdetett helyszínekre eljussanak a NaviCard alkalmazást is használva - hangsúlyozta. A fejlesztésen nyolcfős csapat dolgozott, több évig.

Ezt olvasta már?

Egyre többen választják az IBM Cloud-ot »