-->

Továbbra is az Apple a világ legértékesebb márkája

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Immár a nyolcadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.

A 100 vállalatot rangsoroló "Best Global Brands" globális márkarangsorban az Apple márkaértéke 323 milliárd dollár, 38 százalékkal több a tavalyinál. A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke 53 százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt.

A tavalyi második helyről a negyedikre csúszott vissza a Google, márkaértéke 1 százalékkal, 165,4 milliárd dollárra csökkent. A tavaly hatodik Samsung az ötödik lett, márkaértéke 2 százalékkal, 62,3 milliárd dollárra emelkedett. A tavaly ötödik Coca-Cola a hatodikra csúszott vissza, márkaértéke 10 százalékkal, 56,9 milliárd dollárra mérséklődött. Nincs változás a következő négy helyen: 7. a Toyota (az 51,6 milliárd dolláros márkaértéke 8 százalékkal esett) a 8. a Mercedes-Benz (a 49,3 milliárd dolláros márkaértéke 3 százalékkal cöskkent), a 9. a McDonald's, (a 42,8 milliárd dolláros márkaértéke 6 százalékkal esett vissza) és a 10. a Disney 40,8 milliárd dollár márkaértékkel, ami 8 százalékkal alacsonyabb tavalyhoz képest. Ez a tíz cég adta a százas listán szereplő vállalatok márkaértékének a felét.

A százas listára először került fel az Instagram (19. helyezéssel, 26,1 milliárd dolláros márkaértékkel), a YouTube (30. hely, 17,3 milliárd dollár) és a Zoom (100. hely, 4,48 milliárd dollár). A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi 92. helyről a 70-ikre, márkaértéke 52 százalékkal, 8,4 milliárd dollárra nőtt. A második legnagyobb kiugrást a Netflix érte el, a lista 41. helyére került a tavalyi 65-ről, márkaértéke 41 százalékkal, 12,67 milliárd dollárra emelkedett. Két év kihagyás után ismét felkerült a százas listára a Tesla, amely rögtön a 40. helyre került 12,8 milliárd dolláros márkaértékkel.

Idén már egyetlen olajvállalat sem szerepelt a százas listán, a tavaly az ágazatot egyedüliként képviselő, 97. helyen álló Shell is búcsút mondott. A százas rangsorban szereplő cégek együttes márkaértéke 2336 milliárd dollár, ami 9 százalékkal több tavalyhoz képest.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Ismét rekordot döntött az Apple eredménye »

AKKO Invest 395 (0,13 ) ANY 1200 (-0,83 ) APPENINN 308 (6,02 ) AutoWallis 82 (0,12 ) BIF 264 (3,53 ) CIGPANNONIA 371 (-0,27 ) DELTA 78 (-0,26 ) DM-KER 67 (0,07 ) Duna House 324 (0,62 ) EHEP 1470 (1,38 ) FUTURAQUA 60 (-1,96 ) GSPARK 3440 (0,29 ) KULCSSOFT 1660 (-1,19 ) MASTERPLAST 1210 (-1,22 ) MOL 2066 (-0,19 ) MTELEKOM 388 (1,97 ) Megakran 4 (-2,44 ) NORDTELEKOM 24 (1,70 ) NUTEX 23 (-0,64 ) OPUS 233 (-1,48 ) ORMESTER 1680 (8,39 ) OTP 11990 (0,08 ) OTT1 155 (1,31 ) PANNERGY 730 (-0,27 ) RABA 980 (-2,00 ) RICHTER 7095 (0,07 ) TAKAREK 540 (-1,82 ) WABERERS 1100 (0,92 )