Új eljárással fürkészik a gazdaság jövőjét

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Egyedülálló, a globális kereskedelem és a világgazdaság kilátásait előrejelző mutatót dolgozott ki a DHL és az Accenture. A DHL Global Trade Barometer (globális kereskedelmi barométer) elnevezésű mutató nagy mennyiségű logisztikai adaton alapul, amelynek elemzését és értékelését mesterséges intelligencia végzi. A két cég hosszú távú együttműködésbe kezdett annak érdekében, hogy negyedévente publikálják az index értékeit.

Az eljárás

A DHL Global Trade Barometer olyan alapanyagok és alkatrészek kereskedelmi adatait használja fel, amelyek további ipari feldolgozás alapjául szolgálnak – például ruhacímkék, lökhárítók vagy mobileszközök érintőképernyője. Ezek vonatkozásában az index a világkereskedelem több mint 75 százalékát bonyolító 7 ország légi és tengeri szállítmányozási adatait veszi figyelembe.

Az adatokat mesterséges intelligencia és különböző statisztikai módszerek segítségével egyetlen indexértékbe tömörítik, amelyet globális szinten, illetve az adatokat biztosító 7 országra egyedileg is meghatároznak.

A DHL Global Trade Barométer index adott havi értéke tehát egy természetes szám, amely a következő 3 hónapra jelzi előre a gazdaság várható alakulását. Egy meghatározott skálán az 50 fölötti indexérték a gazdaság fejlődésére utal, míg az 50 pont alatti érték a világkereskedelem csökkenésére.

A januári index a globális kereskedelem mérsékelt növekedésére utal

Az index értéke 2018 januárjában 64, amely alacsonyabb a korábbi hónapok értékénél. A globális kereskedelem tehát a következő negyedévben továbbra is növekedni fog, azonban a növekedés lendületet veszít. Ezt elsősorban a gyengülő kínai és japán kereskedelmi kilátások okozzák, amelyet részben ellensúlyoz India, Dél-Korea és Nagy-Britannia erősödő aktivitása.

Új perspektívák

A világkereskedelem trendjeihez kapcsolódó általános megállapítások mellett a DHL Global Trade Barometer specifikusabb kérdésekre is választ nyújt. Jelzi és elemzi azokat a makroökonómiai tényezőket, régiókat és országokat, amelyek a globális kereskedelmi folyamatokat legnagyobb mértékben befolyásolják.

„A DHL Global Trade Barometer remekül példázza, hogy a digitalizálás – a Big Data és a prediktív analízis használatával – milyen új lehetőségeket nyit meg.” – mondta el Bándli Zoltán, a DHL Express magyarországi ügyvezető igazgatója.

A kutatás megállapításait a DHL partnerei is alkalmazhatják befektetési döntéseik és az ellátási lánc tervezésében. A DHL saját üzletmenetében is alkalmazza a mutatót, elsősorban globális hálózatában az erőforrás-tervezés finomhangolása területén. Mivel az index a nemzetközi kereskedelem és gazdaság jövőbeli trendjeinek indikátora, így beépíthető más szektorok, például bankok, szövetségek, kutatóintézetek saját előrejelző modelljeibe is.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Erős volt a kezdés New Yorkban »

4IG 678 (1,19 ) ALTEO 878 (-0,23 ) APPENINN 359 (0,70 ) AutoWallis 101 (-0,98 ) BIF 312 (-0,64 ) CIGPANNONIA 186 (-1,28 ) EHEP 8850 (0,57 ) ENEFI 377 (4,72 ) ESTMEDIA 134 (0,60 ) FUTURAQUA 109 (-2,68 ) GSPARK 5100 (1,19 ) KULCSSOFT 2820 (-8,44 ) MASTERPLAST 762 (-0,26 ) MOL 2748 (1,78 ) MTELEKOM 461 (0,66 ) NORDTELEKOM 52 (0,98 ) NUTEX 45 (-3,02 ) OPUS 279 (-2,52 ) OTP 14550 (1,61 ) OTT1 237 (-1,25 ) RABA 1150 (0,88 ) RICHTER 6695 (-0,07 ) SET Group 97 (9,63 ) TAKAREK 526 (1,15 ) WABERERS 1085 (-1,81 )