Új módszerrel vesznek rá a pénzköltésre a cégek

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A márkakommunikáció az élmény-alapú, személyes tapasztalatok létrehozására koncentrál. Az így létrejövő digitális tartalmak aztán több csatornán, ezek közül is hangsúlyosan a saját és a célcsoport social média felületein építik tovább a márkát  - ezt azonosítja 2017 legfontosabb kommunikációs piaci trendjeként Duca Andrea, a HD Group Kommunikációs Ügynökség ügyvezető partnere.

Érzelmi kapcsolat a márkával

A személyes márkaélményre épített 2017-es marketingstratégiáknak már jól látható jelei vannak a hazai piacon. A kedvező piaci trend oka a megváltozott fogyasztói attitűdben keresendő, amely a márkával kialakított érzelmi kapcsolatra építi a vásárlást, a lojalitást, az ajánlást. Egy különleges élmény – az érezni, kipróbálni, élvezni hármasa – amellett, hogy támogatja a márkával történő azonosulást, forrást jelent a résztvevők számára saját fotó, vagy videó tartalom létrehozásához és megosztásához, így multiplikálódik kedvező hatása a fogyasztói social média felületeken.

A célcsoport specifikus, minőségi tartalom továbbra is kulcsfontosságú marad a fogyasztói elköteleződés kialakulásában. Az Adweek felmérése szerint a megkérdezettek 85%-a a vizuális, a fogyasztók által készített tartalmat jóval hatásosabbnak tartja, mint a márka fotót, vagy videót. Ez az oka annak, hogy a márkák egyre nagyobb arányban integrálják a résztvevők által készített tartalmakat az event marketing stratégiájukba.

 „Az Event Track felméréséből már 2016-ban világossá vált, hogy a vásárlók 72 százaléka pozitívan látja azt a márkát, amely élmény alapú eventeken keresztül kommunikál, és 98 százalékuk készít az eseményeken digitális, vagy social tartalmat, amit 100 százalékban meg is oszt a felületein.” – hangsúlyozta Duca Andrea.

A videók térhódítása

A digitális tartalmak közül 2017-ben a videók fogják uralni a terepet, mivel rövid, könnyen emészthető, informális tartalmat jelentenek, amelynek előállítása széles tömegek számára vált technológiailag egyszerűvé. Egy a Cisco által publikált tanulmány szerint a video tartalom a teljes mobil adatforgalom kétharmadát fogja kitenni 2020-ra.

„Az alkalmazott digitális technológiai megoldások lényege, hogy fokozzák – hatásában, maradandóságában - a személyes élményeket, és ezen keresztül növelik a kommunikáció hatékonyágát. Ez különösen azon célcsoportok elérésekor kap hangsúlyt, akik már a digitális világba születtek, vagyis őket nehezebb lesz „elkápráztatni”. Tudunk-e ennek a generációnak is ’wow” élményt létrehozni? Számos márka számára lesz kulcskérdés 2017-ben.” – emelte ki a HD Group ügyvezető partnere. 

A megfelelő digitális tartalom kialakításánál arra is érdemes odafigyelni, hogy az event a különböző vállalatméreteknél milyen üzleti célokat szolgál. Egy az Eventbrite által végzett kutatás szerint a nagyvállalati kommunikációban az event a legnagyobb szerepet a networkingben, a kapcsolatépítésben tölti be a válaszadók 45 százaléka szerint, általános márkaismertség növelésére a válaszadók 40 százaléka használja, a kis- és középvállalatok viszont még mindig elsősorban lead generálásban látják az eseménymarketing szerepét.

A felmérés arra is kiterjed, hogy mi alakítja 2017-ben a rendezvények tartalmát: a válaszadók 48 százaléka szerint az új technológiák, 46 százalékuk szerint pedig az ügyfélközpontúság lesz a fókuszban. Az eventeken használt digitális technológiák közül a social média vezeti a listát 98 százalékos jelenléttel, emellett a mobilra letölthető event applikációk (78%) további térnyerésére lehet számítani, miközben alacsony bázisról meglepő növekedést prognosztizálnak a drónok (30%) elterjedésének is.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

A Microsoft tárgyal a TikTok felvásárlásáról »