A figyelem a sikeres vállalatvezetés kulcsa

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségének (MVÜK) felmérései szerint a cégvezetők 80-90 százaléka nincs tisztában a saját mikrokörnyezetében zajló személyes történésekkel. A hazai vállalatok vezetői között elvégzett felmérés arra enged következtetni, hogy a legtöbb cégvezető nem elég tudatos a kapcsolatait illetően - áll a közleményben.

A személyes kapcsolataink árulkodnak rólunk

Az MVÜK vállalatvezetők körében elvégzett felmérése során arról kérdezte a résztvevőket, hogy mennyire tájékozottak az őket körülvevő emberek helyzetét, kapcsolatait illetően. A válaszok alapján arra a megállapításra jutottak, hogy a cégvezetők 80-90 százaléka nincs tisztában azzal, mi történik az őt körülvevő emberek életében.

Felmérésükben olyan kérdéseket tettünk fel hazai vállalatok vezetőinek, mint például "Tudja-e, hogy szomszédja jelenleg hol dolgozik? Pontosan mivel foglalkozik most? Mivel foglalkozott korábban? Milyen üzleti partnerei vannak? Milyen cégekkel áll, és állt szoros kapcsolatban?" - avat be Mészáros György, az üzleti kapcsolatok kialakítását segítő szervezet, az MVÜK alapítótagja.

„A kutatás során arra a kérdésre kerestük a választ, hogy az üzleti élet szereplőit milyen kapcsolatépítési és információszerzési szokások jellemzik” – folytatja a szakértő.

„Sajnos az eredmények nem túl rózsásak: a vizsgált vezetők közül mindösszesen tíz százalék informálódik folyamatosan személyes környezetében is. Ez a szokás azért fontos, mert jelzi, hogy ki az, aki tudatosan építi kapcsolatrendszerét. A sikeres vezetők ugyanis nemcsak a pénz érdekében képesek figyelemmel adózni másoknak, hanem jellemzően minden kapcsolatukban figyelmesek” -meséli Mészáros György.

Árulkodó szokások

Az MVÜK üzleti találkozóin szerzett benyomások igencsak árulkodók a hazai vállalatvezetők kapcsolatépítési szokásait illetően. A tapasztalatok alapján elmondható, hogy a legtöbb vezető azt hívja tudatos kapcsolatépítésnek, hogy üzleti találkákra, tárgyalásokra jár, akár rendszeresen is.  Ám a helyzet az, hogy az üzleti kapcsolatnak is az a fő jellemzője, mint bármely más emberi kapcsolatnak: azaz nem elég csak jelen lenni benne, tenni is kell érte.

„Arra a kérdésre, hogy mivel érhetjük el azt, hogy működjenek a kapcsolataink, minden szakember, aki emberi kapcsolatokkal foglalkozik azt javasolná, elsőként tanulj meg figyelni” – mondja el Mészáros.

„A figyelem hiánya mellett igen jelentős probléma az is, hogy sokan ’elfelejtenek’ őszintén viselkedni, ha egy kapcsolattól üzleti hasznot is remélnek. Ezekre az emberekre jellemző az is, hogy érdekvezérelten vannak jelen a mindennapjaikban is” - állapítja meg a szakember. 

Nézőpontváltással fordíthatunk

Az üzleti találkozókon is megfigyelhető, hogy az átlagos résztvevők sajátos, érdekvezérelt szempontból vizsgálják csak a lehetséges partnereket, lehetőségeket. Sajnos ez egy öngerjesztő folyamat, hiszen pont emiatt ezek az emberek temérdek egyéb - haszonnal járó - kapcsolatot rosszul, vagy egyáltalán nem kezelnek.

Az MVÜK szakértője ezt a jelenséget az „ügyfélkereső szemüveg” - effektusnak nevezte el. Korábban már megfogalmazták, hogy az „ügyfélkereső szemüveg” helyett, milyen egyéb látásmódot ajánlanak a cégvezetőknek a sikeres kapcsolatok kiépítéséhez. 

Hirdetés
Kereskedés

A day trading, azaz napi kereskedés során a kereskedő napon belül vásárol és...

Szavazz!

Megfizethetetlen lesz Budapest?

Egymilliós négyzetméterárat prognosztizál a budapesti belváros lakáspiacán...

Megszenvedjük az olasz válságot?

Kudarcba fulladtak az olasz kormányalakítási kísérletek, szakértői kormány...

Lakáshitel-kalkulátor
Brexit

Az Airbus európai repülőgépgyártó konzorcium közölte, kérdésessé válna...

A brit kormány várakozása szerint októberre meglesz a teljes körű...

Hirdetés
Csok

Csok: nem mindenhol nagy segítség

Megyénként és városonként hatalmas szórás: van, ahol a CSOK az ingatlan...

Kelet-Magyarországon fénykorát éli a CSOK

Budapesten a legkisebb a kedvezményt használók aránya.

Határokon át

Közel egymillió bevándorló kapott uniós állampolgárságot

Az új állampolgárok 88 százaléka az Unión kívülről érkezett.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Harc a piros talpú magas sarkú cipőért »

4IG 3500 (-1,13 ) ESTMEDIA 127 (1,60 ) MOL 2606 (-0,31 ) NUTEX 38 (-7,32 ) OPUS 700 (0,14 ) OTP 9940 (-1,39 ) OTT1 270 (-2,17 ) PANNERGY 664 (-0,90 ) RICHTER 5050 (0,70 ) SET Group 255 (1,19 ) ZWACK 17700 (-0,28 )