Kupaktanács, ami 240 milliót hozott

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

240 millió forintos befektetést hajt végre a Széchenyi Tőkealap a balfi BSSK Sportkupak Gyártó Kft.-ben. A társaság az energia- és sportitalok piacán tapasztalható folyamatos fogyasztói igénynövekedés kiszolgálását vette célba a hazai és az európai piacokon. Az SZTA korábban befektetett már egy hasonló profilú vállalkozásba, ezt a befektetést 2014-ben egy sikeres exittel le is zárta.

Ásványvizet palackoznak

A Széchenyi Tőkealap (SZTA) 240 millió forint összegű befektetést hajt végre a balfi székhelyű BSSK Sportkupak Gyártó Kft.-ben. A cég főprofilja az energia- és sportitalok palackjaihoz felhasználható sportkupakok gyártása, valamint csomagolóanyagok előállítása. A társaság két fő tulajdonosa fele-fele arányban, összesen 51 százalékos részesedéssel bír a PET-PACK Kft.-ben, amely Magyarország egyik legnagyobb palackozott ásványvíz előállító cégcsoportja.

A cég tevékenységi köre a természetes ásványvíz feldolgozásán alapuló szénsavas és szénsavmentes ásványvíz, üdítőital palackozása és forgalmazása. A PET-PACK portfóliójába tartozik a Balfi, a Visegrádi és a Pannon Aqua ásványvíz, emellett a cég gyártja és forgalmazza a Deit, illetve a Surprise drinks üdítőket is. A Balfi Sportkupak Gyártó beruházással a társaság a cégcsoport belső igényeit és külső – hazai, valamint külföldi – piaci igényeiket is képes lesz hatékonyan kiszolgálni.

Megváltozott a trend

Míg 2004-ben becslések szerint a teljes üdítőital-piac kiskereskedelmi forgalma 22-25 milliárd forintra volt tehető, addig 2010-ben már önmagában az energia- és sportital kategória évi 13 milliárd forint összegű, kétszámjegyű növekedést elérő piaccá nőtte ki magát. Ez a tendencia az utóbbi években nemcsak folytatódott, de az egészségtudatos életmód elterjedésével még meredekebb emelkedést mutat. Erre a piaci trendre épül a balfi sportkupakgyártó cég üzleti stratégiája.

„A magyar élelmiszeripar, azon belül az üdítőital- és sportitalgyártás nemzetközi versenyképességének alapja, hogy a hazai ital-előállítás technológiai körülményei meg kell, hogy feleljenek az európai uniós követelményeknek. A beruházással egy hatékonyan működő és az európai piacra is szállítani képes gyártóbázis alakulhat ki a nyugat-dunántúli régióban, egy olyan szegmens beszállítójaként, amely folyamatosan intenzív növekedést produkál” – emelte ki Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap elnök–vezérigazgatója a befektetés kapcsán.

Nagyratörő tervek

A beruházás során sport- és üdítőital-csomagoló, kupakgyártó gépeket telepítenek, amelyekkel a sportkupakok gyártása és azok steril körülmények közötti összeszerelése is kivitelezhető. A sportkupak-gyártó cég a tervek szerint az alapítást követő két éven belül összesen 11 fővel kívánja bővíteni az alkalmazotti létszámát. Az elkészült kupakok részben a belföldi gyártóüzemben kerülnek majd felhasználásra, döntő részben pedig Európába exportálhatók.

A gyártás első évében közel 6 millió kupak értékesítésével számol a vállalat, amely a termelés felfutásával a tőkebefektetési időszak végére megközelíti az évi 65 milliós darabszámot. A társaság tervei szerint 90 százalék körül alakulhat az export értékesítés aránya.

A sportkupakok európai piacán három meghatározó társaság működik, amelyek multinacionális üdítőital-gyártók – többnyire ázsiai és dél-amerikai – üzemeibe szállítanak. Ezen társaságok kapacitásainak nagy részét a tengerentúli export köti le, ezáltal a legnagyobb gyártóktól kevés sportkupak jut az európai piacokra, így a BSSK Sportkupak Gyártó számára megnyílik a lehetőség, hogy kitöltse a piaci rést.

A Tőkealap korábbi és jelenlegi portfóliójában is találhatóak műanyagipari, illetve ezen ágazathoz kapcsolódó vállalkozások. Az SZTA korábban befektetett már egy hasonló profilú vállalkozásba, ezen befektetését már egy sikeres exittel 2014-ben le is zárta.