Milyen ereje van az üzleti kapcsolatoknak?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Kevés vállalkozó panaszkodik arra, hogy túl sok megrendelése van. Pedig, főleg az ajánlásos marketingnek köszönhetően, van bőven példa erre is. A tudatos üzleti kapcsolatépítés egyik pozitív kockázata, lehet-e tartani az iramot, ki lehet-e szolgálni minden új megrendelést, amikor valakire úgymond rászakad a bolt.

Amikor kinyílnak az ajtók

Mitől lesz a networking eredményesebb bármely más üzleti stratégiánál? A tudatossága miatt: hiszen kapcsolatot könnyű kialakítani, de azok minőségi fenntartása már egy újabb lépcsőfokot jelent. Ezen a bizalmi szinten viszont már a továbbajánlás lehetőségével is számolni kell.

A networkinget stratégiai szinten kezelő vállalkozások a megmondhatói, hogy bizony nem egyszer fordul elő, hogy egyszerre több ajtó, több új lehetőség is megnyílik előttük a piacon. Mit lehet ilyenkor tenni?

Záporozó üzletek

Akiről tudják, hogy megbízható (például a profi networking közösségekben ilyesfajta támogatást kapnak a tagok), arra záporozni fognak a jó üzletek. Nem véletlenül oktatják, hogy erre a helyzetre érdemes felkészülni, vagy legalább gondolni előzetesen, és napirendre venni az előbb-utóbb elkerülhetetlen vállalkozásfejlesztést.

Ezeket a tényeket támasztják alá a világ legnagyobb networking szervezetének, a Business Network Internationalnek (BNI) a tapasztalatai is.

„Aki szervezett keretek között kezd el foglalkozni a networkinggel, és az alapoktól tanulja meg annak hatékony alkalmazását, nagyjából egy év alatt látja meg, hogy milyen ereje van a kapcsolatoknak és az ajánlásoknak” – mondja Avidor András networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.

„Csak egy szám: minden évben az új tagvállalkozóink nagyjából 70-75 százaléka újítja meg tagságát nálunk, de a visszajelzések szerint ennek nem az az oka, hogy nem vált be számukra a networkingen alapuló üzleti modell. Inkább az, hogy túlságosan is sok üzletet és lehetőséget hoztak nekik a bizalmi kapcsolatok, ezáltal pedig utol kell érniük magukat, fejleszteniük kell a vállalkozásukat, mert túl sok munkájuk lett.”

Ezt olvasta már?

Bosch - akkumulátor kompetencia központ »