A magyar bor jövőjéről beszélgettek

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Pécsen zárult szerdán a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a bortermelőket tömörítő Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) által július elején indított Bor roadshow programsorozat. A két szervezet szakemberei hat magyar borrégióban folytattak párbeszédet a szőlő- és borágazat képviselőivel, illetve az ügynökség turisztikai márkára és magyar borra vonatkozó marketingkoncepcióját ismertették meg a piaci szereplőkkel.

Magas minőség, elfogadható áron

Gajda Tibor, az ügynökség stratégiai- és fejlesztési vezérigazgató-helyettese a záró eseményen a borágazatnak és a gasztronómiának az országmárkában betöltött jelentőségét hangsúlyozta.

Az olasz és osztrák gyakorlatot példaként említve azt szorgalmazta, hogy az átlag magyar turisztikai szolgáltató viszonylag magas minőségben, elfogadható áron nyújtson szolgáltatást. Fontosnak nevezte a magas minőség megjelenését az éttermi, szállodai és a gasztropiacok minden szintjén.

Egymás ajánlásával előre törni

Gajda Tibor szerint a turisztikai ágazatok szereplői egymás termékeinek ajánlásával térségük turisztikai vonzerejét is növelni tudják, így - megfogalmazása szerint - "egyre nagyobb tortából jut mindenki egyre nagyobb szelethez".

A roadshow eddigi tapasztalatait az MTI-nek értékelve azt mondta: a célokban a felek egyetértenek, az ágazatra számos feladat és felelősség hárul. A rendelkezésre álló fejlesztési forrásokra utalva azt hangsúlyozta, a célok megvalósítása az összefogás sikerességén múlik.

Heimann Zoltán szekszárdi bortermelő, a HNT elnökségi tagja a záróeseményen mondott köszöntőjében a többi között arról beszélt, hogy az egyes borvidékeknek forrásokat kell elkülöníteniük arra, hogy érdemben tudjanak beleszólni a régiós és országos bormarketingbe. A roadshow első állomása Tokajban volt, Pécsen kívül Egerben, Kecskeméten, Tatán és Siófokon találkoztak az ágazat szereplői a hónap során.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

I love Budapest - a turisták szerint »