Környezetkímélő technológia a közlekedés alapja

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

A magyar kormány fokozatosan zöldre váltja a magyarországi közlekedési rendszert, az ágazattal szemben kiemelt elvárás az energiatakarékos és környezetkímélő technológiák alkalmazása - hangsúlyozta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. és a kínai vasúti járműgyártó között létrejött szerződés aláírási ünnepségén, Budapesten.

A megállapodás alapján a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Company Ltd. (CRRC ZELC) a Cargo Hungaria számára környezetbarát, kifejezetten árufuvarozásra optimalizált villany-hibrid tolató és nagyteljesítményű vontató mozdonyokat fejleszt és gyárt. Az államtitkár elmondta, az ITM közlekedési jövőképe szerint 2030-ra a vasúti közlekedésnek műszaki, pénzügyi és környezeti szempontból is fenntarthatóvá kell válnia, a Rail Cargo Hungaria és a kínai vállalat innovatív kezdeményezése fontos előrelépést hozhat ezen a téren - tette hozzá Mosóczi László.

Az államtitkár kiemelte, a kormány számos intézkedése és programja szolgálja a környezetet kevésbé terhelő közlekedési módok, műszaki megoldások térnyerését, a járműállományok megújítása hozzájárulnak a klímavédelmi célok eléréséhez, az életminőség javításához. Az ITM államtitkára felidézte, hogy a következő években részben hazai gyártókapacitásokra támaszkodva 6000 autóbuszt cserélnek le a helyi és helyközi közlekedésben, a fenntartható közlekedés térnyerését segíti az elektromos autózást ösztönző járművásárlási támogatás, a töltőinfrastruktúra-fejlesztési program.

Mosóczi László kijelentette, az innovációs tárca ágazati stratégiai célként kezeli a villamos vontatás folyamatos kiterjesztését, 2010 óta a villamosított vasúti vonalszakaszok összes hossza mintegy 400 kilométerrel, a teljes hálózathoz viszonyítva 36 százalékról 41 százalékra nőtt, ez az arány az előkészítés alatt lévő további fejlesztések megvalósítása esetén 50 százalék lesz, ezzel a villamosított szakaszok hossza 3400 kilométerre növekszik.

Az ITM államtitkára kitért arra, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium a közelmúltban stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Rail Cargo csoport hazai cégeivel, ebben megfogalmazták, hogy törekednek a vasúti árufuvarozás részarányának növelésére a fenntartható fejlődés érdekében. Mosóczi László elmondta, a Rail Cargo Hungaria és a kínai vasúti járműgyártó cég közös projektje elősegíti Magyarország és Kína gazdasági együttműködésének elmélyítését, és utalt arra, kínai közreműködéssel valósul meg a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítése, kétvágányúsítása. Ezzel Magyarország kínálja majd a kínai áruk leggyorsabb szállítási útvonalát a görögországi kikötők és Nyugat-Európa között - tette hozzá az államtitkár.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke rámutatott arra, hogy a cégcsoport stratégiájának fontos eleme a technológiai fejlesztés iránti elkötelezettség, a környezettudatosság, és ebbe illeszkedik a villany-hibrid mozdonyok beszerzése. A Rail Cargo Hungaria közleménye szerint a megállapodás értelmében 4 évre bérbe veszik a járműveket, a bérleti szerződés magában foglalja a járművek teljeskörű karbantartásának kiadásait is. Amennyiben a hibrid mozdonyok az elvárt teljesítmény szerint fognak működni, a Rail Cargo Hungaria élhet további bérlési, vagy vásárlási opció lehetőséggel, illetve kedvező feltételekkel rendelhet további 20-20 járművet mindkét típusból.

A tolatómozdonyokkal a Rail Cargo Hungaria Magyarországon lát majd el feladatokat, a vontatómozdonyokat pedig Magyarországon kívül Horvátországban, Szerbiában, Romániában, Macedóniában, Görögországban, valamint Bulgáriában fogja közlekedtetni. A kifejlesztendő nagy teljesítményű hibrid üzemű vontató villanymozdonyokba és a tolatómozdonyokba szerelt úgynevezett super last mile battery pack lehetővé teszi majd a haladást egyes felsővezetékkel nem rendelkező szakaszokon. Ilyen esetben a közlekedéshez szükséges energiát az akkumulátorokból nyerik a mozdonyok, erre a megoldásra például az iparvágányok jelentős részénél van szükség - tájékoztatott a Rail Cargo Hungaria.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

5000 milliárd közúti és vasúti fejlesztésekre »

4IG 848 (1,56 ) AKKO Invest 446 (-0,89 ) ALTEO 822 (0,24 ) ANY 1370 (0,74 ) APPENINN 404 (0,88 ) BIF 310 (0,98 ) CSEPEL 540 (1,12 ) Duna House A 3780 (0,53 ) ESTMEDIA 131 (-7,89 ) FUTURAQUA 100 (-2,91 ) GSPARK 4660 (0,65 ) MOL 3066 (1,52 ) MTELEKOM 443 (0,57 ) NUTEX 31 (1,32 ) OPUS 317 (5,11 ) ORMESTER 7000 (-2,10 ) OTP 13910 (0,51 ) OTT1 249 (-1,39 ) PANNERGY 744 (-1,33 ) RICHTER 5570 (-0,18 ) SET Group 104 (1,56 ) TAKAREK 560 (-1,41 ) WABERERS 1300 (0,39 ) ZWACK 17400 (0,58 )