Már az üzemanyag is bio - műanyaghulladékból?

| forrás:
Scania
| szerző: | olvasási idő: kb. 1 perc

Egy 16 literes motorral végzett ausztrál teszt a megújuló üzemanyag kereskedelmi léptékű előállítását eredményezheti.

Ausztráliában a Scania egy 16 literes motort bocsátott rendelkezésre a megújuló gázolaj új, innovatív teszteléséhez. Az üzemanyag műanyaghulladékból, elhasznált gumiabroncsokból, mezőgazdasági és erdészeti hulladékból, valamint szennyvíziszapból készül majd, a cél pedig a kereskedelmi léptékű előállítás.

A következő 12-18 hónapban a Queensland városában működő Southern Oil vállalat a bioüzemanyagokat előállító, Advanced Biofuels Pilot Plant nevű üzeméből származó megújuló gázolajat próbál majd ki a tesztmotorban. A cél bemutatni, hogy ez a megújuló üzemanyag ugyanúgy tud teljesíteni, mint a kőolajból előállított gázolaj. A csúcsszínvonalú Scania V8-as motor áramfejlesztőkhöz kínált változatát használják majd a teszthez, amely során a károsanyag-kibocsátást, a teljesítményt és a gázreakciót, az üzemanyag-hatékonyságot, a költségeket és a motor élettartamát vizsgálják.

A Southern Oil az egyik élenjáró ausztrál kenőolaj-beszállító. A vállalat fáradt olaj újrafinomításával foglalkozik, amely során eltávolítja az összes szennyeződést és visszaállítja az olaj eredeti állapotát a további felhasználhatósághoz. A Southern Oil célja öt éven belül felépíteni egy finomítót megújuló üzemanyagok kereskedelmi léptékű előállításához.
„Létfontosságú számunkra, hogy egy olyan vállalat hagyja jóvá az üzemanyagunkat, mint a Scania ahhoz, hogy kereskedelmi igény mutatkozzon a gázolajunk iránt, és a kísérleti fázisból eljuthassunk a bemutatásig” – mondta Tim Rose, a Southern Oil ügyvezető igazgatója. De mielőtt a minőség garantálható lesz, becslések szerint egymillió liter megújuló gázolajat használ majd fel teszteléshez a Southern Oil korszerű bioüzemanyag-laboratóriuma.

Ezt olvasta már?

Scania: csökkentenék a széndioxid lábnyomot »