Zöldül az újautópiac, marad is ez a trend

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Nagy lendületet vett a magyarországi újautópiac zöldülése az idén az első két hónapban, amit főként az új, szigorú európai emissziós normák hatásának tulajdonít a környezetbarát autók értékesítésében élen járó Toyota Central Europe Kft.

A járvány ugyan egyre nagyobb negatív hatással lehet a piac alakulására, fennáll a néhány hónapos rövid távú visszaesés lehetősége éppúgy, mint egy elhúzódó negatív trendé, azonban nyilvánvaló, hogy a piac zöldülése folytatódni fog - tették hozzá. Tavaly a magyarországi újautó-értékesítések 6,9 százalékát tették ki a részben vagy teljesen elektromos autók, az arány az idén február végéig már 15,6 százalékra ugrott - ismerteti az importőr cég a Datahouse adataira hivatkozva az MTI-hez eljutatott közleményében.

A közlemény szerint az idén februárig a hazai újautó-eladások 13 százalékát tették ki az öntöltő hibrid elektromos autók, 1,3 százalékát a plug-in hibrid elektromos autók (PHEV), és további 1,3 százalékát az akkumulátoros elektromos autók (BEV). A kormány környezetbarát autók vásárlását támogató programja jelenleg a plug-in hibrid elektromos és az akkumulátoros elektromos autók értékesítését támogatja. 2019-ben a teljes magyarországi újautó-értékesítés 1,9 százalékát, az értékesített környezetbarát autók 28 százalékát vásárolták meg támogatás segítségével.

Az idén az első két hónapban már a teljes piac 2,6 százaléka, a zöldautó-eladások 16,6 százaléka volt támogatott jármű. A környezetbarát autó mellett döntő vásárlók 83,4 százaléka ugyanakkor öntöltő hibridet (HEV) választott, amelyre nem terjed ki az állami támogatás. Ezek iránt a kereslet jelentősebben nőtt, ami arra utal, hogy a környezetbarát autózás mellett döntő vásárlók számára jelenleg a külső töltést nem igénylő, praktikusan használható HEV a legélhetőbb megoldás - jegyzi meg a közleményében a cég, amelynek értékesítésében a HEV 44,3 százalékot tesz ki.

A Toyota és prémium márkája, a Lexus már negyedik generációs hibrid elektromos hajtását kínálja járműveiben, de mára szinte valamennyi autógyártó kínálatában megjelentek a részben vagy teljesen elektromos modellek. A Toyota és a Lexus 2019-ben együtt a magyarországi zöldautó-eladások 57,5 százalékát adta, a hibrid értékesítések 92,4 százalékát jegyezte, ez utóbbi 6435 darab volt. Az idén februárig a két márka együtt a magyarországi részben vagy teljesen elektromos autók 34,1 százalékát és a hibridek 40,8 százalékát (1319 darab) adta el.

A Toyota 2019-ben a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó-piacon 12 168 új autót értékesített, ez 8,1 százalékos bővülés volt az előző évhez képest, míg a Lexus 751 új autót adott el, 1,8 százalékkal növekedve. Az idén február végéig a Toyota 2619 új autót adott el (+86,4 százalék), a Lexus 148-at (+28,7 százalék).

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Gyakorlatilag megszűnt az autógyártás áprilisban »

4IG 709 (2,31 ) AKKO Invest 444 (0,11 ) ALTEO 782 (0,26 ) ANY 1195 (-0,83 ) APPENINN 383 (1,32 ) AutoWallis 78 (-2,75 ) CIGPANNONIA 188 (1,62 ) CyBERG 1030 (0,98 ) EHEP 3410 (0,89 ) ENEFI 340 (-0,87 ) FORRAS/OE 1200 (6,19 ) FUTURAQUA 75 (-0,79 ) GSPARK 3470 (-3,34 ) MASTERPLAST 628 (1,95 ) MOL 1967 (-0,15 ) MTELEKOM 398 (1,15 ) NORDTELEKOM 31 (-1,29 ) NUTEX 30 (-1,48 ) OPUS 278 (4,72 ) ORMESTER 12200 (-2,40 ) OTP 10720 (3,38 ) OTT1 211 (0,48 ) RABA 910 (-0,66 ) RICHTER 6695 (-1,69 ) TAKAREK 538 (2,28 ) WABERERS 824 (4,30 ) ZWACK 17350 (2,06 )