-->

A járvány lassan eltűnik, az aggodalom megmarad

| forrás:
NOGUCHI
| szerző: | olvasási idő: kb. 1 perc

Az egészségügyi veszélyhelyzet világszerte óvatossá tette a vásárlókat. Az elsőként nyitó kínai piac tapasztalatai azt mutatják, hogy a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmarad - derül ki az EY nemzetközi kutatásából. A több mint 12 ezer fős felmérés rámutat, kik vesztették el a vevők bizalmát, és miként segíthetnek rajtuk a digitális megoldások.

Kína lakossága térhetett vissza leghamarabb mindennapi tevékenységeihez az egészségügyi veszélyhelyzetet követően, azonban a krízis hatása nem múlt el nyomtalanul az országban. A kínai vásárlók majdnem fele (48%) úgy látja, hogy eddigi életmódja jelentősen meg fog változni. Hasonló arányban (49%) vannak azok is, akik szerint a történtek az értékrendjükön és az életszemléletükön is nyomot hagytak. Mindez arra utal, hogy a válsághelyzet alapjaiban változtatta meg a fogyasztói attitűdöket.

Az ország népessége a korlátozások megszűnése után, ha kisebb mértékben is, de rendkívül óvatos maradt. Közel kétharmaduk (64%) a mozit, 61 százalékuk a bárokat és a szórakozóhelyeket továbbra is kerüli. A kínaiak ugyanakkor jóval nyugodtabban vásárolnak már az élelmiszerboltokban, mindössze 16 százalékuk aggódik emiatt. Ennek oka, hogy Kínában a kereskedők már biztonságosabbá tették üzleteiket a vevőik számára.

Világszerte a válaszadók több mint fele (52%) véli úgy, hogy megváltoznak a szokásai a jövőben az egészségügyi vészhelyzet hatására. Közülük 70 százalék tudatosabban figyel a higiéniára, 60 százalék ritkábban, de egyszerre többet vásárol, 44 százalékuk az eddiginél többször intézi vásárlásait online. A megkérdezettek 62 százaléka kerüli a készpénzes fizetést. Több mint felük használ inkább érintésmentes eszközöket (59%) és okostelefon-alkalmazásokat (54%), 42 százalékuk pedig hitelkártyájával fizet rendszeresebben.

„A hazai vállalatoknak is érdemes követniük a nemzetközi trendeket. A kínai piac példája jól mutatja, hogy a szorongó ügyfelek bizalmát a vásárlás kockázatainak csökkentésével lehet visszaszerezni. Ehhez meg kell ismerni a fogyasztók útját a kapcsolatfelvételtől egészen a lojalitás kialakulásáig, és érdemes kidolgozni, hogyan válthatók ki az egyes lépések a digitális térben, ahol az árukat például virtuálisan is be lehet mutatni. – mondta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere. A vezetőknek újra kell gondolniuk üzleteik működését, és azt, hogyan segítheti a technológia a biztonságos vásárlás élmény kialakítását.”

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

A járvány sem veszi el a magyarok utazási kedvét »

4IG 524 (1,75 ) AKKO Invest 387 (-1,53 ) ANY 1160 (-0,43 ) APPENINN 310 (-1,27 ) AutoWallis 80 (1,52 ) BIF 240 (0,84 ) CIGPANNONIA 308 (0,98 ) DELTA 61 (-2,56 ) DM-KER 48 (6,67 ) FORRAS/OE 1160 (5,45 ) FORRAS/T 1460 (4,29 ) FUTURAQUA 56 (-2,09 ) GSPARK 3320 (1,22 ) Gloster 2700 (9,76 ) MASTERPLAST 810 (1,25 ) MOL 1527 (0,86 ) MTELEKOM 347 (-0,14 ) Megakran 4 (3,96 ) NORDTELEKOM 19 (-2,30 ) NUTEX 19 (5,87 ) OPUS 202 (0,50 ) OTP 9810 (0,51 ) OTT1 126 (-1,40 ) PANNERGY 708 (1,14 ) RABA 898 (2,98 ) RICHTER 6425 (1,18 ) SET Group 54 (9,59 ) TAKAREK 470 (6,82 ) WABERERS 1140 (-0,44 )