Amerika után Európában is hódít a magyar cég

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Amerika után Európában terjeszkedik a magyar Starchema big data cég, amely közel 25 százalékos árbevétel-növekedést ért el 2019-ben - közölte a cég az MTI-vel.

A budapesti székhelyű kft.-nek így közel 4 milliárd forint volt a tavalyi forgalma. A főként tengerentúli Fortune 500-as nagyvállalatoktól érkező megrendelések mellett ez az eredmény nagyrészt a cég új európai projektjeinek köszönhető. A cég állandó ügyfelei között olyan nevek szerepelnek, mint a Facebook vagy a Disney, de ezen a listán található a világ vezető streaming szolgáltatója, a Netflix is. A Starschema 2018 óta saját irodát üzemeltet Washingtonban, az amerikai terjeszkedésének támogatására.

A főként amerikai alkalmazottakból álló csapat elsődleges feladatát a lokális marketing és értékesítési tevékenység ellátása képezi, a fejlesztőmunka továbbra is Magyarországon zajlik. A washingtoni iroda által leszerződött megrendelések volumene tavaly nyár óta emelkedik meredeken, a legnagyobb megrendelések között van a Sony Music. A cég 2019-ben több jelentős európai projektet is sikerrel zárt, így a kontinensről származó árbevételének hányada a teljes volument nézve 5-ről 15 százalékra emelkedett.

Példaként az ENSZ világélelmezési szervezete, a római székhelyű World Food Programme-mal több éve zajló, közös munkát említik. A cég 220 dolgozót foglalkoztat, idén óvatos létszámemelést terveznek. Az amerikai piacralépési tapasztalatokat is felhasználva szeretnének jól megtervezett, hatékony, gyors piacralépést megvalósítani, akár az észak-európai, a német-osztrák-svájci, vagy a Benelux régióban, erről konkrét döntés még nincs.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Ezúttal az Opel importőreként terjeszkedik az AutoWallis »