Gigászi együttműködés a Ford és a Volkswagen között

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Elektromos mobilitási és robotjármű-technológiai együttműködésre, valamint a felmerülő fejlesztési költségek megosztására készül a német Volkswagen AG és az amerikai Ford Motor autóipari konszern a cégek vezérigazgatói, Herbert Diess és Jim Hackett pénteken New Yorkban tett bejelentése szerint.

Az együttműködés keretében a Volkswagen több milliárd dolláros befektetést hajt végre a Ford robotjármű-fejlesztő Argo AI leányvállalatába. A Ford pedig az európai piacra több százezer, a VW MEB platformjára épülő elektromos autót gyárt majd le. A bejelentés szerint a Volkswagen 2,6 milliárd dollárt (2,3 milliárd euró) invesztál a hétmilliárd dollárra értékelt Argo AI vállalatba. A befektetés egymilliárd dollár forgóeszközből és 1,6 milliárd dollár piaci tőkeértékre becsült eszközértékből tevődik össze.

A Volkswagen ugyanis az Argo AI vállalatba integrálja saját, kétszáz alkalmazottat foglalkoztató AID önvezető járműtechnológiai fejlesztő érdekeltségét. Az AID müncheni központja az Argo AI európai központjaként funkcionál tovább. A Volkswagen a későbbiekben még kivásárol 500 millió dollár értéken Argo AI részvényeket a Fordtól. A világ legnagyobb autóipari vállalata, a Volkswagen AG és az amerikai piacon második legnagyobb autógyár, a Ford Motor az autóipari ágazat korszakos kihívása, az elektromos mobilitás és az önvezető járműtechnológia terén kötött együttműködési megállapodással olyan kaliforniai technológiai cégekkel kívánja felvenni a versenyt, mint a Google robotautó-fejlesztő érdekeltsége, a Waymo, vagy az Apple, illetve maga a Tesla.

A Volkswagen és a Ford robotjármű fejlesztő együttműködése, az egyesített Argo AI és az AID viszonylag "kis játékos" más autóipari cégek hasonló technológiai fejlesztő érdekeltségeihez képest. A General Motors leányvállalata, a Cruise Automation legutóbbi tőkeemelésekor 19 milliárd dollár piaci tőkeértékre tett szert. A Google leányvállalata pedig, a Waymo elemzői becslések szerint 100 milliárd dolláros piaci tőkeértéket képvisel. Az európai piacon gyengélkedő Ford számára eddig nem állt rendelkezésre elektromos járműplatform, ami annyit jelent, hogy nem tudta volna teljesíteni az autógyárak modellpalettájára 2021-ben életbe lévő uniós emissziós normákat.

A VW elektromos autó platformja, a MEB felhasználásával a Ford az elkövetkező hat évben több mint 600 ezer elektromos autót fog gyártani az európai piacra. A Volkswagen az elkövetkező tíz évben 15 millió MEB platformra épülő autót tervez gyártani. Ezzel összefüggésben felmerült egy új üzemi telephely létesítésnek a lehetősége is "valahol Kelet-Európában". A konszern felügyelőbizottságának szóvivője erről pénteken annyit mondott, hogy "a tervek konkretizálása folyik, nem véglegesítése". A német Automobilwoche lap egy korábbi beszámolójában az üzem lehetséges helyszíneként Törökországot szellőztette meg. A dpa hírügynökség úgy tudja, hogy a kérdésben még "huzamos ideig" nem lehet döntésre számítani.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Nem meglepő, a Volkswagen sem keresett pénzt idén »

4IG 613 (0,49 ) AKKO Invest 446 (0,11 ) ALTEO 740 (-0,27 ) ANY 1200 (-1,23 ) APPENINN 340 (0,44 ) AutoWallis 85 (-1,39 ) BIF 298 (3,83 ) CIGPANNONIA 310 (-3,12 ) CyBERG 760 (-20,00 ) DELTA 93 (-0,11 ) DM-KER 44 (-0,11 ) EHEP 1950 (-3,94 ) ENEFI 305 (1,67 ) FUTURAQUA 75 (-1,32 ) GSPARK 3210 (0,94 ) Gloster 2300 (4,31 ) KULCSSOFT 1690 (1,20 ) MASTERPLAST 640 (2,56 ) MOL 1793 (-0,06 ) MTELEKOM 378 (1,75 ) Megakran 4100 (1,49 ) NUTEX 28 (3,92 ) OPUS 232 (-1,28 ) ORMESTER 11400 (0,88 ) OTP 10340 (1,37 ) OTT1 172 (-1,15 ) PANNERGY 608 (-0,98 ) RABA 810 (-1,70 ) RICHTER 7055 (1,22 ) SET Group 71 (-0,56 ) TAKAREK 490 (-0,61 ) WABERERS 1035 (-1,43 ) ZWACK 16300 (-1,21 )