Gigászi együttműködés a Ford és a Volkswagen között

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Elektromos mobilitási és robotjármű-technológiai együttműködésre, valamint a felmerülő fejlesztési költségek megosztására készül a német Volkswagen AG és az amerikai Ford Motor autóipari konszern a cégek vezérigazgatói, Herbert Diess és Jim Hackett pénteken New Yorkban tett bejelentése szerint.

Az együttműködés keretében a Volkswagen több milliárd dolláros befektetést hajt végre a Ford robotjármű-fejlesztő Argo AI leányvállalatába. A Ford pedig az európai piacra több százezer, a VW MEB platformjára épülő elektromos autót gyárt majd le. A bejelentés szerint a Volkswagen 2,6 milliárd dollárt (2,3 milliárd euró) invesztál a hétmilliárd dollárra értékelt Argo AI vállalatba. A befektetés egymilliárd dollár forgóeszközből és 1,6 milliárd dollár piaci tőkeértékre becsült eszközértékből tevődik össze.

A Volkswagen ugyanis az Argo AI vállalatba integrálja saját, kétszáz alkalmazottat foglalkoztató AID önvezető járműtechnológiai fejlesztő érdekeltségét. Az AID müncheni központja az Argo AI európai központjaként funkcionál tovább. A Volkswagen a későbbiekben még kivásárol 500 millió dollár értéken Argo AI részvényeket a Fordtól. A világ legnagyobb autóipari vállalata, a Volkswagen AG és az amerikai piacon második legnagyobb autógyár, a Ford Motor az autóipari ágazat korszakos kihívása, az elektromos mobilitás és az önvezető járműtechnológia terén kötött együttműködési megállapodással olyan kaliforniai technológiai cégekkel kívánja felvenni a versenyt, mint a Google robotautó-fejlesztő érdekeltsége, a Waymo, vagy az Apple, illetve maga a Tesla.

A Volkswagen és a Ford robotjármű fejlesztő együttműködése, az egyesített Argo AI és az AID viszonylag "kis játékos" más autóipari cégek hasonló technológiai fejlesztő érdekeltségeihez képest. A General Motors leányvállalata, a Cruise Automation legutóbbi tőkeemelésekor 19 milliárd dollár piaci tőkeértékre tett szert. A Google leányvállalata pedig, a Waymo elemzői becslések szerint 100 milliárd dolláros piaci tőkeértéket képvisel. Az európai piacon gyengélkedő Ford számára eddig nem állt rendelkezésre elektromos járműplatform, ami annyit jelent, hogy nem tudta volna teljesíteni az autógyárak modellpalettájára 2021-ben életbe lévő uniós emissziós normákat.

A VW elektromos autó platformja, a MEB felhasználásával a Ford az elkövetkező hat évben több mint 600 ezer elektromos autót fog gyártani az európai piacra. A Volkswagen az elkövetkező tíz évben 15 millió MEB platformra épülő autót tervez gyártani. Ezzel összefüggésben felmerült egy új üzemi telephely létesítésnek a lehetősége is "valahol Kelet-Európában". A konszern felügyelőbizottságának szóvivője erről pénteken annyit mondott, hogy "a tervek konkretizálása folyik, nem véglegesítése". A német Automobilwoche lap egy korábbi beszámolójában az üzem lehetséges helyszíneként Törökországot szellőztette meg. A dpa hírügynökség úgy tudja, hogy a kérdésben még "huzamos ideig" nem lehet döntésre számítani.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Egyelőre nem lesz új VW gyár Törökországban »

4IG 828 (-0,36 ) AKKO Invest 29400 (-0,68 ) ALTEO 766 (0,52 ) ANY 1365 (3,02 ) APPENINN 419 (-2,33 ) AutoWallis 100 (-2,35 ) BIF 299 (-0,99 ) CIGPANNONIA 258 (-1,53 ) CSEPEL 706 (9,97 ) CyBERG 1800 (20,00 ) ELMU 34000 (-0,58 ) ENEFI 420 (-4,55 ) ESTMEDIA 113 (-4,07 ) FORRAS/OE 1520 (-1,94 ) FUTURAQUA 94 (-6,40 ) GSPARK 4600 (-0,65 ) KULCSSOFT 1250 (-3,85 ) MOL 2810 (-1,26 ) MTELEKOM 446 (0,22 ) NORDTELEKOM 44 (-1,34 ) NUTEX 28 (-4,44 ) OPUS 305 (-4,93 ) ORMESTER 7000 (-4,11 ) OTP 13120 (-0,23 ) PANNERGY 738 (-0,81 ) RABA 1080 (-0,46 ) RICHTER 4970 (0,77 ) SET Group 110 (-3,17 ) TAKAREK 558 (-3,12 ) WABERERS 1300 (-5,80 )