Ha így haladunk, képezhetjük magunkat tovább

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A jelenleginél kétharmaddal nagyobb igény lesz a turizmusban a mesterséges intelligenciával, a virtuális és kiterjesztett valósággal kapcsolatos ismeretekre, valamint egyharmaddal több a programozói, adatelemzői, üzleti intelligencia, big data elemzői tudásra 2030-ra - állapította meg az Új Turizmus Generáció Szövetség Budapesten tartott pénteki konferenciája.

Az MTI-hez eljuttatott közleményük szerint az Új Turizmus Generáció Szövetség (Next Tourism Generation Alliance) az EU új kezdeményezésének munkacsoportja; az egyedülálló projekt 8 ország 14 partnerének részvételével a turisztikai ágazat készségeinek helyzetét méri fel, előrejelzéseket készít és stratégiai megoldást dolgoz ki, hogyan találhat a tapasztalt jelentős problémákra tartós megoldást az ágazat.

A munkacsoport résztvevői európai munkaadói szervezetek, képző intézetek, valamint a turizmus-vendéglátást oktatók és a szakmát tanuló diákok európai szövetsége. Magyarországról a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) és a Soproni Egyetem vesznek részt a munkában. A munka felmérésekkel indult, Európa-szerte 2100 vállalkozás válaszolt egy készségfelmérő kérdőívre és 240 vezetővel készült hosszabb személyes interjú. Magyarországon 255 vállalkozás fejtette ki véleményét és 35 interjú készült. A válaszok feldolgozása elkezdődött.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Kimagaslóak a horvát turizmus adatai »

4IG 942 (0,64 ) APPENINN 432 (-1,37 ) AutoWallis 114 (0,44 ) BIF 308 (2,33 ) CIGPANNONIA 323 (2,54 ) ELMU 32000 (-1,84 ) EMASZ 27600 (-0,72 ) ESTMEDIA 119 (0,17 ) FORRAS/OE 1520 (-5,00 ) FUTURAQUA 113 (0,18 ) MASTERPLAST 742 (0,27 ) MOL 2956 (-0,74 ) MTELEKOM 434 (-0,46 ) OPUS 385 (-0,77 ) ORMESTER 7400 (-0,67 ) OTP 12630 (-0,16 ) OTT1 280 (1,63 ) RICHTER 5035 (0,82 ) ZWACK 16800 (-0,30 )