Jövőre új utascentrum épülhet a Keleti pályaudvaron

| forrás:
MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

Hétvégén befejeződik a kéthetes karbantartás a Keletiben, így május 27-én, hétfőn hajnalban újraindulhat a menetrend szerinti vonatközlekedés. A naponta több mint 30 ezer utast fogadó pályaudvar megszépülése itt azonban nem ér véget, 2020-ban a régi pénztárak helyén korszerű utascentrum épülhet - jelentette be Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a mai, bejárással egybekötött sajtótájékoztatón.

A Keleti pályaudvar az egyik legjelentősebb forgalmú vasútállomás, átlagosan 400 vonat indul és érkezik naponta, ezért is volt nagy szükség a karbantartási munkálatok elvégzésére. Az elmúlt két hétben többek között újraaszfaltozták az utasperonokat a csarnok egész területén, új, modern, ledes utastájékoztató kijelzőfalat telepítettek, korszerűsítették a térvilágítást, lebontották a használaton kívüli, egykori büféket, pavilonokat. A pályaudvar teljes hálózatán javították a vasúti pályát, és elvégezték a szükséges beavatkozásokat a felsővezetéki hálózaton.

Az elvégzett munkálatok jelentős mértékben javítani fogják a Keleti pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, valamint a pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát. A vasúttársaság nagyon köszöni az utasok és a térségben lakók türelmét a pályaudvar ideiglenes lezárása, a közlekedési korlátozások és a munkálatok miatt.

A Keleti pályaudvar jelentős forgalmát tökéletesen példázza, hogy tavaly több mint 4 millió menetjegyet értékesítettek, az állomás 2018 évi nettó bevétele meghaladta az 5,6 milliárd forintot. Az összes menetjegy kétharmadát a pénztárakban, a fennmaradó egyharmadát automatákból vették meg.

A jelentős utasforgalom miatt kiemelten fontos, hogy az utasok kiszolgálása még komfortosabb legyen, ezért a pályaudvaron utascentrum létrehozását tervezi a vasúttársaság. Így az utasoknak a jövőben nem kell a pályaudvaron a széttagolt értékesítési pontok között „ingáznia”, helyette egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, és az utazással kapcsolatos ügyek intézésére.

Az utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósulhat meg.  Kilenc pénztári és két ügyfélszolgálati munkahely kaphat majd helyet, így a belföldi- és a nemzetközi menetjegy-értékesítésen túl az információs- és az ügyfélszolgálati iroda is itt működhet tovább. Helyet kap még egy szolgáltatásértékesítő iroda, ahol a csoportos utazásokkal kapcsolatos igényeket intézik majd. A nemzetközi jegyváltást segítve az utascentrumban elhelyeznek egy önkiszolgáló nemzetközi jegyvásárlási pontot is.

A menetjegyváltási idő csökkentése a MÁV kiemelt céljai között szerepel, ezért  az utasok gyorsabb kiszolgálása érdekében ügyfélhívó fogja a megfelelő munkaállomáshoz irányítani a várakozó utasokat, és terv szerint a jegyautomaták számát is növelni fogják a jelenlegi 14-ről 26-ra. Annak érdekében, hogy az utasok kényelmesen meg tudják közelíteni a peronokat mozgólépcső és lift is épül.

Jelenleg az építési engedély beszerzéséhez szükséges tervezés zajlik, az ütemezés szerint október elején indulhat meg a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás, és 2020 tavaszán kezdődhet meg az utascentrum építése.  A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával valósulhat meg.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
4IG 700 (1,01 ) ALTEO 784 (0,51 ) ANY 1220 (1,24 ) APPENINN 380 (0,53 ) AutoWallis 79 (-1,13 ) BIF 308 (0,33 ) CIGPANNONIA 186 (0,54 ) DELTA 102 (-1,54 ) EHEP 3370 (-0,30 ) ENEFI 340 (-0,87 ) FORRAS/OE 1200 (6,19 ) FUTURAQUA 75 (-1,06 ) GSPARK 3570 (-0,56 ) MASTERPLAST 624 (1,30 ) MOL 1926 (-2,23 ) MTELEKOM 395 (0,51 ) NORDTELEKOM 31 (-0,32 ) NUTEX 30 (-1,32 ) OPUS 275 (3,58 ) ORMESTER 12150 (-2,80 ) OTP 10770 (3,86 ) OTT1 217 (3,33 ) PANNERGY 630 (-1,56 ) RABA 902 (-1,53 ) RICHTER 6600 (-3,08 ) SET Group 70 (0,14 ) TAKAREK 528 (0,38 ) WABERERS 800 (1,27 ) ZWACK 17150 (0,88 )