Ismét nyereséget ért el a CIG Pannónia

| forrás:
Splendidea Communications
| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

Életbiztosítási díjbevételének 15 százalékos növekedése mellett 243 millió forint konszolidált nyereséggel zárta az idei első negyedévet a CIG Pannónia.

A biztosító már március végén elindította a Pannónia Digital szolgáltatást, ezzel az elsők között lehetőséget nyújtva a folyamatos és egészségügyileg is biztonságos termékértékesítésre a járvány idején is – derül ki a vállalat tőzsdei gyorsjelentéséből.

A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. a mai napon közzétette a nemzetközi számviteli szabályok szerinti, konszolidált, nem auditált jelentését a 2020. első negyedéves pénzügyi adatokkal. A csoportszintű adózott eredmény 243 millió forint nyereség lett, míg a teljes átfogó jövedelem 1,188 milliárd forint veszteség. Továbbra is kiválóan teljesít az élet üzletág: a tavalyi első negyedévhez képest 25 százalékkal, 316 millió forintra emelkedett a szegmens adózott eredménye. A nem-élet üzletág, mint kifuttatás alatt álló tevékenység adózott eredménye 73 millió forint veszteség volt az év első három hónapjában. Az átfogó jövedelem negatív eredményének jelentős részét a cégcsoport tulajdonában lévő OPUS részvényeken nem realizált veszteség (-1,057 milliárd forint) magyarázza.

Az élet üzletágban a biztosítási díjbevétel 15 százalékkal lett több, mint az előző év első negyedévében, és elérte a 4,149 milliárd forintot. A biztosító pénzügyileg stabil: saját tőkéje 12,416 milliárd forint, Szolvencia II szerinti szavatolótőke-megfelelése kiemelkedően magas, 329 százalék.

A Csoport gyors és hathatós intézkedéseket hozott, illetve hajtott végre a COVID-19 járvány előidézte rendkívüli helyzet hatásainak ellensúlyozására. Az ügyfelek és az alkalmazottak egészségének védelme érdekében csökkentették a személyes ügyfélszolgálatot és az ügyfeleket arra kérték, hogy biztosítási ügyeiket call centeren, vagy emailben, továbbá személyes online ügyfélportáljukon keresztül intézzék. A gyors átállás zökkenőmentesen zajlott, köszönhetően a biztosítónál az elmúlt években végrehajtott digitális fejlesztéseknek. A központi iroda munkatársai jelenleg is otthonról dolgoznak, amelynek technikai, illetve IT biztonsági feltételei biztosítottak.

A vállalat bevezette a videochat-en keresztüli szerződéskötési lehetőséget – a Pannónia Digital-t - az elsők között a hazai biztosítási piacon. Ezzel teljeskörűen digitalizálták meghatározott termékek esetében a szerződéskötést, aminek köszönhetően a biztosító értékesítői a járvány idején is egészségügyileg biztonságosan tudják folytatni munkájukat.

A vállalat díjbevételeire az első negyedévben a járvány nem gyakorolt érezhető hatást. Az ügyfelek esetleges fizetési nehézségeire reagálva akciótervet dolgoz ki a menedzsment, amelynek célja, hogy minimalizálja a bevételkiesést, és egyben elfogadható alternatívát jelentsen azon ügyfeleknek, akiknek a járvány átmeneti fizetési nehézséget okoz. A tőkepiacok esése okozta elbizonytalanodás két hétig éreztette hatását megnövekedett számú visszavásárlások formájában, ez a trend azóta normalizálódott.

A részvénytársaság tulajdonában lévő vagyonbiztosító leányvállalat, az EMABIT Zrt. rendbetétele jelenleg is zajlik. A menedzsment elsődleges célja a cég Szolvencia II szerinti tőkemegfelelési mutatójának törvényileg előírt szintre emelése. Ehhez az EMABIT új helyreállítási tervet készített, amelynek végrehajtására az MNB 2020. augusztus 4-ig adott határidőt. Ennek keretében  az igazgatóság április 8-án döntést hozott a vagyonbiztosító magyarországi vagyon, felelősség, szállítmányozás, fuvarozás és gépjárműbiztosítási üzletágainak átadásáról az Aegon Biztosítónak.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Nőtt az MVM Csoport adózott eredménye »