Magas árkategóriájú termékek hoztak növekedést

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Elemzők által vártnál nagyobb mértékben nőtt a teherautókat, buszokat, hajómotorokat és munkagépeket gyártó Volvo AB működési profitja az idei első negyedévben elsősorban annak a hatására, hogy sikerült növelnie magas árkategóriájú termékeinek az eladását.

A cég szerdán azt közölte, hogy működési eredménye 12,70 milliárd svéd korona (1,36 milliárd dollár, 1 korona 30,61 forint) lett a március végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 8,30 milliárd korona után. Ez jóval meghaladta a szakértői várakozások átlagában szereplő 10,19 milliárd koronát.

A Volvo AB rendelésállománya 45 884 jármű volt, 36 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál, elsősorban az észak-amerikai kereslet visszaesése miatt. A kiszállított járműszám ugyanakkor 14 százalékkal nőtt és a Volvo AG ennek alapján megerősítette az idei évre vonatkozó eladási várakozását. A Volvo, amely 1999-ben adta el személyautó-gyártó ágazatát, a világ második legnagyobb teherautó-gyártója, amelyhez olyan márkák tartoznak, mint a Volvo, a Mack és a Renault.

Ezt olvasta már?

Tetemesen nőtt a Mitsubishi nyeresége »