Megérte reklámra költeni a Pepsinek

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A vártnál nagyobb bevételt és nyereséget ért el a PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó üzleti évének harmadik negyedében, miután az aktív reklámozási tevékenységnek, illetve a Gatorade sportital új, csökkentett kalóriatartalmú változatainak köszönhetően nőtt a termékei iránti kereslet Észak-Amerikában.

A vállalat csütörtökön nyilvánosságra hozott gyorsjelentésében közölte, hogy adózott eredménye 2,1 milliárd dollár, részvényenként 1,49 dollár volt a szeptember 7-én végződött három hónapban, ami 16,3 százalékkal, illetve 14,9 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbi 2,498 milliárd dollárnál, részvényarányosan 1,75 dollárnál. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,56 dollár lett, több a szakértők által várt 1,50 dollárnál. A PepsiCo bevétele 17 milliárd 188 millió dollárt tett ki, ami éves összevetésben 4,2 százalékos növekedést jelent. Elemzők ennél kisebb bevételre, 16,93 milliárd dollárra számítottak.

Ezen belül az észak-amerikai országokban 3,4 százalékkal, 5,64 milliárd dollárra nőtt az üdítőitalok forgalmazásából származó bevétel. Azóta, hogy tavaly októberben a spanyol Ramón Laguarta vette át a Pepsico elnök-vezérigazgatói tisztségét, jóval többet fordítanak reklámokra és a terjesztési hálózatokra, új termékeket vezettek be és megváltoztatták a kiszerelést. A reklámra és marketingre fordított kiadások 12 százalékkal emelkedtek az első három negyedévben.

Növekedésnek indultak az eladások Észak-Amerikában, párhuzamosan azzal, hogy a PepsiCo szélesítette termékpalettáját további szénsavmentes üdítőkkel és szódavízzel, olyan márkákat piacra dobva mint Lifewtr csúcsminőségű palackozott víz és a Bubly ízesített szénsavas ásványvíz. A New York-i tőzsdén a nyitás előtti elektronikus kereskedésben a vártnál jobb beszámolónak köszönhetően 3 százalékos pluszba ugrott a PepsiCo árfolyama. Szerdán 2,50 százalékos mínuszban, 133,94 dolláron zártak a Pepsico részvényei, ami így is 23,2 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Ismét növekedést látunk a brit gyáriparban »

4IG 640 (1,91 ) AKKO Invest 469 (1,52 ) ALTEO 748 (-0,27 ) AutoWallis 82 (1,88 ) BIF 296 (-2,63 ) CIGPANNONIA 180 (-1,10 ) DELTA 95 (-0,84 ) EHEP 2550 (1,59 ) ENEFI 320 (-3,03 ) FUTURAQUA 69 (-0,43 ) GSPARK 3390 (0,59 ) Gloster 2590 (12,61 ) MASTERPLAST 610 (1,67 ) MOL 1860 (0,11 ) MTELEKOM 386 (0,26 ) NORDTELEKOM 31 (1,33 ) NUTEX 31 (-0,48 ) OPUS 261 (-0,19 ) OTP 11040 (2,60 ) OTT1 195 (-1,52 ) PANNERGY 630 (1,61 ) RABA 874 (0,69 ) SET Group 69 (2,06 ) TAKAREK 482 (-2,63 )