Megérte reklámra költeni a Pepsinek

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A vártnál nagyobb bevételt és nyereséget ért el a PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó üzleti évének harmadik negyedében, miután az aktív reklámozási tevékenységnek, illetve a Gatorade sportital új, csökkentett kalóriatartalmú változatainak köszönhetően nőtt a termékei iránti kereslet Észak-Amerikában.

A vállalat csütörtökön nyilvánosságra hozott gyorsjelentésében közölte, hogy adózott eredménye 2,1 milliárd dollár, részvényenként 1,49 dollár volt a szeptember 7-én végződött három hónapban, ami 16,3 százalékkal, illetve 14,9 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbi 2,498 milliárd dollárnál, részvényarányosan 1,75 dollárnál. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,56 dollár lett, több a szakértők által várt 1,50 dollárnál. A PepsiCo bevétele 17 milliárd 188 millió dollárt tett ki, ami éves összevetésben 4,2 százalékos növekedést jelent. Elemzők ennél kisebb bevételre, 16,93 milliárd dollárra számítottak.

Ezen belül az észak-amerikai országokban 3,4 százalékkal, 5,64 milliárd dollárra nőtt az üdítőitalok forgalmazásából származó bevétel. Azóta, hogy tavaly októberben a spanyol Ramón Laguarta vette át a Pepsico elnök-vezérigazgatói tisztségét, jóval többet fordítanak reklámokra és a terjesztési hálózatokra, új termékeket vezettek be és megváltoztatták a kiszerelést. A reklámra és marketingre fordított kiadások 12 százalékkal emelkedtek az első három negyedévben.

Növekedésnek indultak az eladások Észak-Amerikában, párhuzamosan azzal, hogy a PepsiCo szélesítette termékpalettáját további szénsavmentes üdítőkkel és szódavízzel, olyan márkákat piacra dobva mint Lifewtr csúcsminőségű palackozott víz és a Bubly ízesített szénsavas ásványvíz. A New York-i tőzsdén a nyitás előtti elektronikus kereskedésben a vártnál jobb beszámolónak köszönhetően 3 százalékos pluszba ugrott a PepsiCo árfolyama. Szerdán 2,50 százalékos mínuszban, 133,94 dolláron zártak a Pepsico részvényei, ami így is 23,2 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Nem jók a világgazdaság növekedésének eredményei »

4IG 914 (-0,11 ) ALTEO 810 (-0,98 ) ANY 1365 (-0,36 ) APPENINN 395 (-2,71 ) AutoWallis 108 (-1,82 ) BIF 310 (0,65 ) CIGPANNONIA 220 (-0,23 ) CSEPEL 600 (3,81 ) EHEP 8700 (4,19 ) ELMU 34200 (-0,58 ) ENEFI 423 (0,24 ) ESTMEDIA 150 (7,14 ) FORRAS/OE 1390 (-2,11 ) FUTURAQUA 113 (1,07 ) GSPARK 4900 (-1,80 ) KULCSSOFT 1440 (15,20 ) MOL 2972 (-1,13 ) MTELEKOM 438 (-0,23 ) NORDTELEKOM 51 (-11,98 ) NUTEX 59 (-5,16 ) OPUS 299 (-1,45 ) ORMESTER 7100 (-1,39 ) OTP 14070 (-0,57 ) OTT1 257 (-2,65 ) PANNERGY 748 (0,27 ) RICHTER 5920 (0,42 ) SET Group 127 (2,10 ) TAKAREK 556 (-1,77 ) WABERERS 1225 (-2,00 )