-->

Megszenvedi a válságot a budapesti turizmus

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Modellváltás nélkül a budapesti turizmus nem fogja túlélni a koronavírus-járvány miatti válságot - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója legfrissebb, pénteken közzétett podcastjában.

Hozzátette: arra számítanak, hogy a következő hónapokban a fővárosba külföldi turista nem fog érkezni. Véleménye szerint minden vállalkozásnak arra kell felkészülni, hogy a "belföld az új külföld", azaz minél több belföldi turistát kell Budapestre csábítani. Az elmúlt hónapokban a belföldi turizmus erős volt vidéken, és jelenleg is az; a legtöbb szálláshely el van adva a hétvégékre, az emberek az utolsó pillanatban foglalnak, ami megnehezíti a tervezést.

A magyar turizmust újraindítani három szereplő együttműködésével lehet a vezérigazgató szerint: az állam a turisztikai ügynökségen keresztül, az önkormányzatok és a vállalkozások. Az MTÜ minden kampányával a belföldi turizmust népszerűsíti, ezzel tud segíteni. Ösztönözni kell az embereket arra, hogy menjenek éttermekbe, keressék fel a fürdőket, járják be az ország különböző szegleteit - mondta. Rámutatott: Budapest kitettsége a külföldi turizmusnak 93 százalékos, ilyenre nincs példa Nyugat-Európa fővárosaiban.

Példaként említette Bécset, ahol 80 százalékos, Rómát, vagy Párizst, ahol 68, illetve 51. Meg kell érteni, hogy ez nem fenntartható modell. Bármikor megtörténhet újra, hogy nem jönnek a külföldi turisták - mondta. "A fővárosi önkormányzat segítsége nélkül ebből a válságból nem fogunk tudni kilábalni " - fogalmazott Guller Zoltán. Kitért arra, hogy a kormány az ágazat számára számos segítő programot indított, az egyik a nulla százalékos kamatozású hitelprogram, a Széchenyi Turisztikai Kártya program.

Ez a turisztikai szektorban tevékenykedő mikro-, kis- és közepes vállalkozások számára elérhető, szabadfelhasználású hitel, amelyre eddig közel 3 milliárd forintnyi kérelmet fogadtak be - ismertette. Október 22-től a taxisok és a kisbuszos személyszállító vállalkozások is igénybe tudják venni. A tucatnyi elemből álló ágazati intézkedéscsomagból kiemelte a Széchenyi Kártya Programot, ami 2011-óta a magyar turizmus motorja.

A kormány célja az volt a kártyával, hogy a magyar turizmusba 200 milliárd forint jusson. "Ebben jól állunk" - mondta, közölve: az idén az első 9 hónapban 17 százalékkal nőtt a feltöltés összege, a költéseké pedig közel 30 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Beszámolt arról is, hogy a Tourinform irodák megújítására kiírt, 450 millió forint keretösszegű pályázaton 22 vidéki Tourinform iroda felújítását támogatták.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Nyáron újraindulhat a turizmus a remények szerint »

4IG 627 (-1,42 ) ALTEO 1115 (-2,19 ) ANY 1310 (0,77 ) APPENINN 327 (-0,76 ) AutoWallis 101 (-2,13 ) BIF 290 (-3,01 ) CIGPANNONIA 327 (-1,51 ) DELTA 76 (-1,30 ) DM-KER 59 (0,51 ) Duna House 398 (3,65 ) EHEP 2300 (1,32 ) ENEFI 376 (-2,08 ) FORRAS/OE 1370 (1,48 ) FORRAS/T 1470 (-14,04 ) GSPARK 3430 (0,29 ) KULCSSOFT 2000 (-1,48 ) MASTERPLAST 2240 (-2,18 ) MOL 2354 (-2,49 ) MTELEKOM 396 (0,25 ) Megakran 4 (3,38 ) NORDTELEKOM 30 (-1,97 ) NUTEX 28 (-2,45 ) OPUS 282 (-1,57 ) OTP 13840 (-1,14 ) OTT1 184 (-1,29 ) PANNERGY 816 (2,51 ) RABA 1450 (-0,34 ) RICHTER 7925 (-1,49 ) SET Group 71 (5,82 ) SunDell 28000 (50,94 ) WABERERS 1680 (-0,59 ) ZWACK 16900 (-0,29 )